Rašyti komentarą...
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Perskaičiau operatoriaus ir tautiečio komentarus - tikri mokslo galiūnai, sveikinu, manau dar ilgai toj pačio klasej kartu sedesit. Mašina važiuodama asfaltui ir kas po juo perduoda dalį savo energijos, taigi koks skirtumas ar po asfaltu bus tie generatoriai ar skalda nuo to energijos nuostoliai nepadidėtų ar sumažetų daugiau kaip 0,0001 dalimi, jūs kaip ta princesė kuri po 10 patalų (gal ir daugiau) jautė žirnį
nu pabuskit vaikai, dabar kai autostrada vaziuojat jusu automobilis irgi slegia asfalta, kuris savo ruostu spaudzia smeliuka, zvyra ir visa kita kas yra sukonstruota po asfaltu, tai koks skirtumas ar tai bus smeliukas ar tie nauji generatoriai ?
Nu ir durnas tu vis gi. Sorry.
Kad vaiku darzely pisiu berniukai daro is pagaliuku, aukletoja - is sepecio, o mergaites - is nieko, tai girdejau, bet kad elektra is nieko...
kodel tokia pjezodinama neikisus i padangas ? vaziuoji sau su elektromobiliu akumai kraunas . lafania su pasivibravimu - perpetum mobile D
Manau, kad Operatorius teisus. Energijos tvermės dėsnis neišnyksta, tik šiuo atveju, dalis energijos perduodama kitur. Tik kitas dalykas, kad tokius įrenginius kišti po visu keliu ekonomiškai nenaudinga, o kur nors prie "gulinčių policininkų" būtų idealu. Kita vertus, ar vairuotojai gaus kompensacijas už elektros gaminimą? Nebent įrengtų mokamą kelią ir pervažiavimas atlygintų kelio mokestį. Tačiau kai yra savanoriškas judėjimas, tai pateisinama, kaip antai, yra diskotekų, kurios bent iš dalies apsirūpina elektra (kompensuojamos sąnaudos). Ir kuo labiau judama, tuo daugiau visokių efektų ima veikti :) Bet pjezoelektrika nėra ilgaamžė ir tokių kelių tvarkymas gali kainuoti brangiau, negu pagaminta ekeltra. Tada jau geriau per eilines a/m apžiūras sumontuoti generatorius ir priparkavus "priduoti" į tinklą - bus n kartų naudingiau.
Operatorius matyt, kad su protu susipykęs - kalba apie dvigubai padidėsiantį kuro suvartojimą.

Imkime pavyzdį iš pačio straipsnio: 600 automobilių, 10 km atkarpa - viso gauname 5 MJ energijos per valandą (čia straipsnyje klaida, jeigu yra žodžiai "per valandą", tai tuomet vienetai turi būti džauliai (J)). Klausimas? Kiek šie automobiliai suvartoja energijos, kad įveiktų tokią atkarpą? Tarkim automobilis suvartoja 10 litrų 100 kilometrų, vadinasi, 1 litras 10-čiai kilometrų. Turime 600 litrų benzino sudeginimą... sudeginus šį benziną išsiskiria energijos - 34.8MJ/litre * 600 litrų = ~21000 MJ. Tad kiek teoriškai gali padidėti kuro sąnaudos? ne daugiau 0,02%.

Atsirado matai fizikai, nesuvokia kiek jų "tačkos" energijos suėda...
Ne paslaptis, kad Lietuvos internautai yra rimtesni fizikai už kvalifikuotus inžinierius ir tyrėjus. Mano kvailu supratimu, kalba čia eina apie iššvaistomos energijos panaudojimą, o ne naujos energijos išgavimą. Analogija galėtų būti su automobilio stabdymo metu generuojama energija, kurią dabar sėkmingai akumuliuojama ir darsyk panaudojama.
Jei toks kelias sudegintu dvigubai (o kodel ne keturgubai? ) daugiau degalu, niekas tokiu keliu nebandytu Izraelyje. Nereikia kitų durnesniais laikyti. Tiesa, gal to vidurineje mokykloje dabar nemoko.
iš kur ištraukei? Jei kelio generatorius sumontuotas po asfaltu, tai kažkaip padidėja mistiškai asfalto trinties koeficientas? Nusišneki, ir tiek.

Skaitomiausios naujienos




Į viršų