Vyriausybė siūlo pirmiausia ištaisyti biudžeto deficito perviršį ir tik tada svarstyti galimybes verslo subjektams susigrąžinti iš valstybės biudžeto sumokėtą PVM tais atvejais, kai išrašius sąskaitą faktūrą iš pirkėjų negaunamas atlygis už prekes ar paslaugas.
Lietuvoje, kaip ir kitose Europos Sąjungos šalyse, prievolė apskaičiuoti PVM atsiranda, kai išrašoma PVM sąskaita faktūra, t. y. apmokestinimo momentas yra siejamas su PVM sąskaitos faktūros išrašymo, o ne su sumokėjimo už prekes (paslaugas) momentu. Keisti šią įstatymo nuostatą siūlyta atsižvelgiant į tai, kad daugėja už prekes (paslaugas) neatsiskaitančių pirkėjų, nustatant išimtį iš bendrų taisyklių - galimybę atgauti jų į valstybės biudžetą sumokėtą PVM. Tačiau taikant tokią tvarką valstybės biudžetas patirtų netekimų, todėl Vyriausybė siūlo grįžti prie šio pasiūlymo svarstymo sumažinus viešųjų finansų deficitą.
Šiuo metu konkrečių mokesčių mokėtojų sunkumai, susiję su PVM prievolių vykdymu, gali būti sprendžiami pasinaudojus Mokesčių administravimo įstatyme numatytomis priemonėmis (atidėti mokestinės nepriemokos sumokėjimo terminą ar ją išdėstyti dalimis ir pan.).
Be to, jau šiuo metu yra sudaryta galimybė sumažinti nuostolius, patiriamus dėl iš pirkėjų negauto pardavimo PVM: apskaičiuojant apmokestinamąjį pelną beviltiškomis skolomis yra mažinamos ūkio subjekto pajamos, į beviltiškų skolų sumą įtraukiant ir beviltiškoms skoloms tenkančią pardavimo PVM sumą.
ES direktyva valstybėms narėms suteikia galimybę leisti sumažinti prekių (paslaugų) apmokestinamąją vertę tais atvejais, kai negaunamas atlygis už patiektas prekes (suteiktas paslaugas) ar gaunama tik jo dalis, tačiau tai nėra prievolė ir nėra taikoma visose valstybėse narėse. Valstybės sprendimus priimama atsižvelgiant ir įvertinant savo finansines, ekonomines ir kitas galimybes, egzistuojančius alternatyvius mechanizmus tam pačiam tikslui pasiekti ir kitas aplinkybes.
Kaip jau skelbta, 2009 metų liepą Lietuvai buvo pradėta procedūra pernelyg didelio deficito būklei ištaisyti, nes 2008 metais Lietuvos deficitas viršijo 3 procentus BVP. Šių metų sausį Europos Komisija, atsižvelgdama į didesnį nei prognozuotas ūkio nuosmukį, palankiai įvertino Lietuvos priemones, kurių šalis ėmėsi siekdama suvaldyti viešuosius finansus, ir pratęsė deficito perviršio ištaisymo laikotarpį iki 2012 metų.