• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Nors nuo šiandien motorinėms transporto priemonėms draudžiama dėvėti vasarines padangas, dar ne visi vairuotojai pasikeitė transporto priemonių padangas. Kaip teigė „Cars on Mars“ autoserviso vadovas Valdas Linartas, kasmet vairuotojai pasikeisti padangų užsuka ir po lapkričio 10 d. Jis vairuotojams pataria nesirinkti demisezoninių bei dėvėtų, eisme naudotų padangų – esą jų sukibimo savybės yra itin prastos ir netinkamos Lietuvos klimatui.

Nors nuo šiandien motorinėms transporto priemonėms draudžiama dėvėti vasarines padangas, dar ne visi vairuotojai pasikeitė transporto priemonių padangas. Kaip teigė „Cars on Mars“ autoserviso vadovas Valdas Linartas, kasmet vairuotojai pasikeisti padangų užsuka ir po lapkričio 10 d. Jis vairuotojams pataria nesirinkti demisezoninių bei dėvėtų, eisme naudotų padangų – esą jų sukibimo savybės yra itin prastos ir netinkamos Lietuvos klimatui.

REKLAMA

Nuo lapkričio „Cars on Mars“ autoserviso vadovas Valdas Linartas Žinių radijo laidoje „Ryto Espresso“ teigė, jog nepaisant reikalavimo pasikeisti padangas iki lapkričio 10 d., dar ne visi klientai tai padarė.

„Negalėčiau sakyti, kad padangų keitimo sezono vajus visiškai praėjo. Šiais metais sezonas šiek tiek užsitęsė – daug diktuoja mūsų oro sąlygos. Kadangi nebuvo nei didelio sniego, nei šalnų, tikrai ne visi mūsų klientai yra pasikeitę padangas. Kasmet vairuotojai ir po lapkričio 10 d. atvažiuoja, tikrai bus klientų pirmadienį“, – teigė V. Linartas.

REKLAMA
REKLAMA

Pasak pašnekovo, pasikeisti padangas pačiam – tikrai įmanoma, tačiau reikia atkreipti dėmesį į porą dalykų.

„Keičiant padangas yra niuansų – žieminės padangos dažniausiai būna kryptinės, tad galima sumaišyti kryptis, ne ant tos pusės uždėti. Svarbus tinkamas ratų užveržimas – reikėtų užveržinėti su dinamometriniu raktu. Per stipriai užveržti nereikia, bet per silpnai užveržus, gali nulėkti ratas“, – pasakojo V. Linartas.

REKLAMA

V. Linartas taip pat pabrėžė, jog jeigu važiuojant jaučiamas traukimas į kurią nors pusę – gali būti reikalingas suvedimas. Taip pat suvedimas reikalingas, jeigu yra pastebimas itin netolygus padangų susidėvėjimas. Jis taip pat sakė, kad kai kuriais atvejais klientai atsisako keisti nusidėvėjusias padangas, tiesa, tai nepasitaiko labai dažnai.

„Keli atvejai buvo. Kartais klientai primygtinai nesutinka keisti padangų. Jie sako, kad mažai važinės automobiliu ir pan. Taip jie rizikuoja visų eismo dalyvių gyvybėmis. Mes padangų pakeisti nepriversim“, – pasakojo V. Linartas.

REKLAMA
REKLAMA

Pataria nesirinkti naudotų ir demisezoninių padangų

Dalis vairuotojų siekdami sutaupyti perka naudotas padangas. Pasak automechaniko V. Linarto, net ir nenaudotos, tačiau ilgai stovėjusios padangos praranda gerąsias savybes.

„Jeigu perkate padangą, kuri nebuvo naudota, bet stovėjo kelis metus, vis tiek turėtų būti pardavinėjama ženkliai pigiau. Tokia padanga bus praradusi dalį gerųjų savybių. O jeigu padanga buvo dėvima, tai per 3-5 metus ji tikrai bus praradusi gerąsias savaites“, – pataria V. Linartas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Kaip pastebėjo autoserviso vadovas, klientai yra vis mažiau linkę rinktis naudotas padangas – esą jas išbandę, lieka nusivylę.

„Mano vertinimu – taip, vairuotojai jau pradeda atsisakyti pirkti naudotas padangas. Kiek tenka kalbėtis su klientais – jie man yra sakę, kad pardavinėjamos ir 5-7 metų senumo padangos. Kas yra bandę tokio amžiaus padangas, nebenori sugrįžti prie tokio varianto. Klientai dabar labiau linkę nusipirkti naujas, nors ir šiek tiek pigesnes, nei senesnes dėvėtas“, – pastebėjo V. Linartas.

REKLAMA

„Cars on Mars“ vadovas taip pat pataria nesirinkti demisezoninių padangų – pasak jo, jos netinkamos Lietuvos klimatui, ypač žiemos sezonui. Vietoj to, geriau rinktis kietesnes žiemines padangas

„Demisezoninių padangų nerekomenduoju. Mūsų klimatui jos yra visiškai netinkamos. Geriau pasirinkti kietesnio mišinio žiemines padangas.

Demisezoninės padangos neturi smulkių įpjovų, tad jų sukibimas ant sniego ir ledo yra itin prastas. Ant sausos dangas vasarą su jomis įmanoma važiuoti, bet žiemą – pavojinga. Tokių padangų nerekomenduoju ir nesu pardavęs. Perkant kietesnes žiemines, reikėtų atkreipti dėmesį į mišinį – nepirkti visai minkšto. Tokia padanga tikrai labiau pasiteisins, nei demisezoninė“, – sakė autoserviso vadovas.

REKLAMA

Padangų kainos išlieka panašios

Pasak V. Linarto, šiemet padangų kainos išliko panašios, kaip praėjusiais metais.

„Lyginant su praeitais metais, kai kurie padangų matmenys pabrango, kai kurie išliko tokie patys. Labai didelio brangimo nebuvo.  Kalbant apie standartinius matmenis, pavyzdžiui nuo 15 iki 17 colių, vidutinės klasės komplektas kainuos iki 300 eurų. Jeigu kalbame apie pačias pigiausias, kiniškas padangas – komplektą galima įsigyti ir iki 200 eurų“, – teigė V. Linartas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Ne paslaptis, kad kiniškų padangų sukibimo savybės – prastesnės. V. Linartas taip pat pridūrė, jog kiniškos padangos taip pat greičiau susidėvi, o klientai nėra linkę dažnai jas rinktis.

„Vairuojant jausis skirtumas – kiniškų padangų sukibimas ir valdomumo savybės prastesnės. Bet gal didžiausias skirtumas – padangų ilgaamžiškumas. Pigiausios padangos atlaiko daugiausiai kelis metus, o kartais ir trumpiau. Ką pastebėjau – klientai kiniškų padangų vengia, labai mažai kas jas perka žiemai“, – pabrėžė V. Linartas.

REKLAMA

Gresia baudos iki 100 eurų

Lietuvos kelių policijos tarnyba (LKPT) primena, kad kad nuo lapkričio 10 d. iki kovo 31 d. šalyje draudžiama eksploatuoti motorines transporto priemones su vasarinėmis padangomis. Keliuose leidžiama važiuoti tik žieminėmis, demisezoninėmis arba dygliuotomis padangomis. 

Už transporto priemonės, kurios padangos neatitinka nustatytų techninių ar padangų naudojimo reikalavimų, vairuotojui taikoma administracinė atsakomybė – nuo 50 iki 100 eurų bauda. 

REKLAMA

Automobilio su dygliuotomis padangomis galas turi būti pažymėtas skiriamuoju ženklu – baltu lygiakraščiu trikampiu su raudonu apvadu ir padangos dyglio simboliu viduryje. Automobilių padangoms mažiausias keliamas reikalavimas – kad žiemą jų protektoriaus gylis nebūtų mažesnis nei 3 mm.

Tačiau policijos atstovai taip pat primena, kad yra svarbu įvertinti ir tai, kiek laiko jau yra (ar buvo) naudojamos padangos, ir nepamiršti, kad protektoriaus gylis ne visada parodo tikrąją jų būklę – guma gali būti sukietėjusi ir praradusi reikalingas savybes.

Visą „Žinių radijo“ laidą stebėkite čia:

Kas metai tos pačios dainelės.... apie demizezoninių padangų "netinkamumą" mūsų klimatui. O sniego žiemą beveik nebebūna....bet vistiek "rekomenduojamos" žieminės. Ir tos datos senai nebegalioja, nes klimatas keičiasi. Esamom sąlygom kaip tik geriausiai tinka demisezoninės padangos. O ir padėvėtos nieko blogo , jei jų būklė gera. Na bet juk reikia parduoti , tad visi "argumentai" tinka....
Asmeniskai as visad perku demisezonines naujas padangas ziemai ir vaziuoju 2 sezonus ir treciam sezonui vel perku ziema naujas. Ir nesekit pasaku apie demisezonines kad jos blogai vasara ir ziema. Kada gatves nevalytos ir ledas tada ir ziemines nevaziuoja. Visiems saugaus kelio!
Gerai cia sitas padangu tipo specas paaiskino .vien vredas ..
Prekiauju padangomis kelis desimtmecius ,tai pabandysiu istaisyt sito specialisto klaidas .
1.Raso jei padanga stovejo kelis metus tai turi buti parduodama zenkliai pigiau .NESAMONE... Vakaru Europoje ,beje ir kitur nauja padanga leidziama pardavinet iki 6 metu ,ir kaina vienoda ar padangai 1 metai ,ar 5 metai .Jei padanga tinkamai sandeliuojama ,negauna tiesioginiu saules spinduliu ji per metus praranda iki 2 proc. savybiu .
2.Raso ,kad zmones uzdeje naudotas 5-7 metu padangas nepatenkinti ju savybemis .NESAMONE ...Tai jei vokeitis ar lietuvis nupirko firminej parduotuvej 5 metu padanga ,pavazinejo 1 sezona ir jau padangai 6 metai ,ir jis jau nepatenkintas padangu savybemis ????Tegul nupirko 2 metu padanga ir pavazinejo 3 sezonus tai ka jau ismest?
3.Del demesezoniniu .....Siaip Lietuvos rinkoje beveik nera demesezoniniu padangu ,max. 2-3 proc. ju parduodama .Gal sitas specas galvoja ,kad uzrasas M S reiskia demesezonine ????
4.Raso ,kad padangos nebrango , o jei brango tai nedaug .NESAMONE .
Padangos siemet kazkiek pigo ,o kinietiskos pigo ir labai daug .Kinietiska padanga pigos mazdaug 25 proc. ,o tai labai daug .
5.Del devetu kokybes ...Sitas specas nesiorentuoja kas yra deveta padanga ?
Sakykim as nupirkau jo parduotuveje nauja padanga ,ka kokiu 2-3 metu .pavaznejau nedaug dar metus ar du ir tai jau deveta padanga .tai reikai ismest ar kaip ????
Galiu del devetu padangu paaiskit placiau ,bet nors trumpai .
Pvz. Lietuvos rinkoj geru devetu padangu kaina yra didesne negu nauju kinietisku padangu .Kaip pvz. kinietiskos kaina 40 -45 e ,o geros firmines 2020-2022 metu su 90-95 proc. likuciu kaina 50-70 e. ir tai logiska ,nes nauja tokia kainuoja 90-110 e.
tai tiek ,
Bus klausimu ,klauskit .atsakysiu ,ir neklausykit tokiu specu .kurie absoliuciai nesiorentuoja padangose .
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų