REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Lietuvai dar kartą pereinant prie visuotinio nuotolinio ugdymo, specialistai įspėja, kad tai toli gražu nėra gera naujiena. Anot žurnalo „Reitingai“ vyriausiojo redaktoriaus Gintaro Sarafino, jau dabar matyti, kaip dėl nuotolinio mokymo veriasi ugdymo spragos, kurios turės padarinių ne vienerius metus.

Lietuvai dar kartą pereinant prie visuotinio nuotolinio ugdymo, specialistai įspėja, kad tai toli gražu nėra gera naujiena. Anot žurnalo „Reitingai“ vyriausiojo redaktoriaus Gintaro Sarafino, jau dabar matyti, kaip dėl nuotolinio mokymo veriasi ugdymo spragos, kurios turės padarinių ne vienerius metus.

REKLAMA

Pirmadienį Vyriausybė pritarė, kad visų, ne tik vyresniųjų klasių moksleiviai pereis prie nuotolinio ugdymo. G. Sarafino teigimu, tai nėra gera naujiena.

„Pastarieji 10 mėnesių Lietuvos švietimui yra didelis iššūkis, ne tik profesinėms ir aukštosioms mokykloms, bet ir gimnazijoms, progimnazijoms, pagrindinėms, pradinėms mokykloms. Tiesiog akyse matyti, kaip švietimas regresuoja, kaip formuojasi spragos ir jos turės padarinių ne vienerius metus“, – žurnalistams antradienį kalbėjo G. Sarafinas.

Jis akcentuoja, kad Vilniaus universiteto mokslininkai nustatė, jog nuotolinis mokymas tinka tik pusei mokinių.

„Suprantu, kad daliai mokytojų ir tėvų atrodo, kad bent vyresnio amžiaus jaunuoliams nuotolinis mokymas parankus. Gal jis ir patogus, bet rezultatai dažnai būna nuviliantys“, – pastebėjo G. Sarafinas.

REKLAMA
REKLAMA

Žurnalo „Reitingai“ vyriausiasis redaktorius taip pat pažymi, kad nuotolinis ugdymas visiškai netinka mokantis profesijos.

„Tiek profesinėse mokykloje, tiek kolegijose, tiek universitetuose neįmanoma išmokyti atskirų profesijų atstovų. Neįmanoma nuotoliniu būdu išmokyti virinti, virti, masažuoti tinkuoti. 

REKLAMA

Nuotoliniu būdu neįmanoma išmokyti gydytojo darbo paslapčių, ir inžinieriaus, ir fiziko, ir inžinieriaus, ir režisieriaus. Tai didžiulis trukdis šiais metais. Bendraujant su aukštųjų mokyklų rektoriais, dėstytojais, matyti jų nerimas, įtampa, kad šiais mokslo metais gali šlubuoti daugybės profesijų atstovų parengimas“, – nuogąstavo G. Sarafinas.

Pristigo mokytojų dėmesio

Jam antrina ir žurnalo „Reitingai“ žurnalistė Jonė Kučinskaitė. Ji pastebi, kad šiemet matematikos valstybinio brandos egzamino neišlaikė ir nemažai vaikų, kurie mokėsi gerai vertinamose mokyklose. Viena to priežasčių – neatsakingai į savo darbą pažiūrėję pedagogai.

REKLAMA
REKLAMA

„Buvo tokių atvejų ir mes žinome, kur neišlaikė netgi mokiniai, kurie mokėti matematikos sustiprintai matematinėse klasėse. Taip atsitiko dėl to, kad kai kurie mokytojai neprisitaikė prie nuotolinio mokymo ir nevedė netgi nuotolinių pamokų, bet tiesiog siųsdavo tik užduotis į elektroninį dienyną“, – pastebėjo J. Kučinskaitė.

Šiemet beveik 5 tūkst. vaikų neišlaikė matematikos valstybinio brandos egzamino. Anot J. Kučinskaitės, dalis mokinių vis dar nemoka mokytis, todėl be gyvo mokytojo ir mentoriaus jiems sunku pasiruošti egzaminams.

„Gerai komunikacijai svarbu ne tik tai, ką tu sakai, bet ir kaip sakai, ką rodai. Daugumai mokinių buvo sunku mokytis nuotoliniu būdu, žiūrint į dažnai monotoniškai kalbančias galvas. 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Jeigu nuotolinis mokymas tęsis, turime galvoti, kaip padaryti jį patrauklesnį, kad mokiniams pavyktų išmokti tų dalykų nuotoliniu būdu, kuriuos, kaip matome, kol kas mums sekasi mokytis“, – siūlė J. Kučinskaitė.

Žurnalas „Reitingai“ jau septintąjį kartą pristatė dalykinį gimnazijų reitingą, kur išskiriamos gimnazijos, geriausiai paruošiančius moksleivius pagal atskirus dalykus.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų