Valstybinio socialinio draudimo fondo valdyba („Sodra“) teigia, jog jos darbuotojai, skirtingai nei jais prisistatantys sukčiai, tvarkydami piniginius reikalus po namus nevaikšto.
„Jeigu asmuo pageidauja gauti pensiją į namus, tai bus vykdoma ne per „Sodros“ darbuotojus, bet per paštą ar kitas tokias paslaugas teikiančias įmones. „Sodros“ darbuotojas gyventojų namuose gali apsilankyti duomenų kaupimo klausimais, bet jokiu būdu neatneš netikėtai padidėjusios pensijos ar priskaičiuotos naujos pašalpos“, - sakoma socialinio draudimo fondo valdybos pranešime.
Anot valstybinio draudėjo, dažniausiai tarp jo ir gyventojų vyksta rašytinė bendravimo forma - kai reikalinga kokia nors asmeninė žmogaus informacija arba kai norima jam ką nors pranešti, apie tai žmogus paprastai informuojamas raštu, pavyzdžiui, laiške prašoma pateikti, kokius nors dokumentus, atvykti į teritorinį skyrių ir panašiai.
„Sodra“ šią informaciją išplatino reaguodama į žiniasklaidoje beveik kasdien pasirodančius pranešimus, kad žmonių patiklumu ir naivumu pasinaudoję apgavikai išvilioja nemenkas pinigų sumas. Sukčiai užsuka į namus ir prisistato socialiniais, „Sodros“ darbuotojais, skambina prašydami pinigų, neva reikalingų avariją padariusiems artimiesiems gelbėti, ir panašiai.
Anot „Sodros“, tik gyventojų pastabumas ir budrumas gali juos apsaugoti nuo apgavystės. Tad siūloma į namus užsukus oficialiu asmeniu, pavyzdžiui, draudėju, pristačiusiam svečiui, nepamiršti paprašyti jo parodyti darbo pažymėjimą.