Prekybos centrai skelbia, kad palaiko šeimos vertybes, ir ėmėsi pertvarkų: automobilių stovėjimo aikštelėse atsirado specialios vietos, pažymėtos „Šeimos vieta“, o prekybos salėse kasos, aptarnaujančios šeimas su vaikais ar besilaukiančias moteris.
Tiesa, šeimų poreikiams pritaikytos taisyklės turi trūkumų. Apie juos naujienų portalui balsas.lt papasakojo vienas vilnietis (vardas ir pavardė redakcijai žinomi – aut. past.). Vyras savo kailiu patyrė, kad bandant apsipirkti tėvelių kasoje gali kaip reikiant sugesti nuotaiką, jei šalia nėra gyvo „įrodymo“, kad esi tėtis.
Tėvystės įrodymas – į parduotuvę atvestas vaikas?
„Šeštadienio (vasario 9-osios) pavakarę nuvykau į Lazdynų mikrorajone esančią parduotuvę „Maxima“. Skubėjau apsipirkti, nes automobilyje laukė žmona ir aštuonių mėnesių sūnus. Greitai susirinkęs reikiamas prekes nuskubėjau į tėvelių su mažyliais kasą. Žmonių kasoje nebuvo, o kasininkė sėdėjo ir akivaizdžiai nuobodžiavo, tačiau pamačiusi mane pareiškė, kad neaptarnaus, nes atėjau be vaiko. Parodžiau, kad pirkinių krepšyje turiu pakuotę sauskelnių, ir pasakiau, kad labai skubu, nes automobilyje laukia šeima. Darbuotojai tai nepadarė įspūdžio, ji ir toliau tvirtino, kad manęs neaptarnaus“, – laiške rašė skaitytojas.
Vyro teigimu, paprašyta pakviesti parduotuvės vadovą pardavėja atsisakė tai padaryti ir iškvietė apsaugos darbuotoją. Šis turėjo sutramdyti nepatenkintą pirkėją. „Man neliko nieko kito, kaip tik eiti į kitą kasą, tačiau toks darbuotojos požiūris į mane, kaip parduotuvės klientą, šokiravo. Juo labiau kad prie kasos, be manęs, nebuvo nė vieno žmogaus. Sunku suvokti, kaip prekybos tinklas, skelbiantis, kad jam svarbios šeimos vertybės, toleruoja tokį cinišką darbuotojų elgesį“, – rašė skaitytojas ir pridūrė, kad atrodo mažų mažiausiai kvailai, jog tėtis norėdamas greičiau apsipirkti turi tempti iš automobilio vaiką, kad personalas patikėtų, jog sauskelnių pakuotė nėra priedanga siekiant greičiau apsipirkti.
„Maximos“ atstovė: į skundą atsižvelgsime
Prekybos tinklo „Maxima LT atstovė ryšiams su visuomene Olga Malaškevičienė komentuodama situaciją sakė: „Be jokios abejonės, aptarnaujant klientus, labai svarbu mokėti atsižvelgti ir į situacijas, kurios kiek peržengia taisyklių ribas, ir vadovautis elementariu žmogiškumu. Telieka apgailestauti, kad šiuo atveju mūsų darbuotoja griežtai laikėsi taisyklių aptarnauti klientus su vaikais, nors galėjo patikėti kliento žodžiais ir leisti jam susimokėti. Tėvelių kasų taisyklės skirtingose mūsų parduotuvėse šiek tiek skiriasi – parduotuvių „Maxima XX“ tėvelių kasose susimokėti gali visi, tačiau šeimos turi pirmumo teisę. Didžiausiose parduotuvėse „Maxima XXX“ šios kasos yra skirtos tik šeimoms. Tarkime, „Akropolyje“ esančioje „Maximoje“ tokia tvarka pasiteisina, nes čia lankosi labai daug šeimų, kurioms patogu apsipirkti tėvelių kasose.“
Anot O. Malaškevičienės, minėta nemaloni situacija įvyko „Maxima Bazėje“. Šioje parduotuvėje šeimos, ypač darbo valandomis, lankosi ne taip dažnai kaip kituose didžiausiose prekybos centruose. „Atsižvelgsime į šį skundą ir būtent šioje parduotuvėje ieškosime būdų, kaip tobulinti aptarnavimą tėvelių kasoje, kad klientams apsipirkti būtų kuo patogiau“, – teigė prekybos tinklo atstovė.