Jeigu maisto produktuose ir gaminiuose yra genetiškai modifikuotų organizmų (GMO), tokia informacija privalo būti nurodyta reklamoje. Tokią nuostatą Reklamos įstatyme siūlo įteisinti Seimo narys Kęstutis Daukšys, Seimo posėdžių sekretoriate įregistravęs Reklamos įstatymo pakeitimo projektą.
Priėmus šią pataisą, jo nuomone, pagerėtų vartotojų informavimas apie maisto produktus ir prekes, būtų apginti vartotojų interesai, apsaugota sąžiningos konkurencijos laisvė.
"Atsižvelgiant į reklamos įtaką žmonių pasirinkimui ir vartotojų teises, būtina papildyti Reklamos įstatymą papildomu reikalavimu dėl maisto produktų, kurių sudėtyje yra GMO. Puikus pavyzdys - bendrovės "Vesiga" pasirinkta reklamos forma, kai "Daumantų" majonezas reklamuojamas kaip majonezas be genetiškai modifikuotų organizmų. Tačiau šiuo atveju toks reklamos būdas yra bendrovės asmeninė iniciatyva", - sako projektą pateikęs K. Daukšys.
Parengti tokią įstatymo pataisą jį paskatino tai, kad Lietuvos parduotuvių lentynose daugėja maisto produktų su genetiškai modifikuotais organizmais. Parlamentaro duomenimis, į Valstybinę maisto ir veterinarijos tarnybą vis daugiau kreipiasi vartotojų, klausdami, kas tai genetiškai modifikuoti produktai, kaip jie ženklinami, kokie genetiškai modifikuoti produktai pardavinėjami Lietuvos rinkoje ir pan.
"Vadinasi, išryškėja visuomenės poreikis gauti aiškią, nuoseklią ir pagrįstą informaciją apie maisto produktus, kuriuos žmonės naudoja kiekvieną dieną",- sako K. Daukšys.