Susisiekimo ministerija, atlikusi auditą Aukštaitijos siaurojo geležinkelio įstaigoje, nustatė daug pažeidimų, dėl kurių ši įstaiga negavo dalies pajamų. Artimiausiu metu dalininkai spręs, kokią nuobaudą skirti direktoriui.
Jeigu linksmai keliaujantys siauruko keleiviai žinotų, kokiu sutrūnijusiu geležinkeliu rieda vagonai, vargu, ar jaustųsi saugūs.
Siauruko saugos komisija nustatė, kad kai kuriais ruožais važiuoti pavojinga, tačiau, anot jos atstovų, direktoriui Gintarui Kerbedžiui tai nerūpi.
„Direktoriui mes sakydavome, kad reikia nuolat medžiagų, pinigų ir žmonių, kurie dirbtų ant kelio, bet nesulaukėm papildomai jokių žmonių ar medžiagų“, – teigia kelio meistras Arvydas Ucinavičius.
Pasak darbuotojų, direktoriui labiau rūpi užsakomieji „siauruko“ reisai ir pramoginės kelionės. Įtarę, kad surinkti pinigai galbūt keliauja į direktoriaus ir buvusios brolio žmonos kišenes, darbuotojai dėl šių ir kitų tariamų pažeidimų kreipėsi į Susisiekimo ministeriją, prašydami atlikti auditą.
„Geležinkeliečiai juk mato, kiek išvažiuoja vagonų, žino, kiek įstaiga gauna pajamų. Visiems kilo labai daug klausimų: o kurgi kitos pajamos, kurios turėjo įplaukti į įstaigą, bet jų nėra? (Direktorius – lrt.lt) priima savo gimines į darbą, apmoka jų visas išlaidas“, – sako VšĮ „Aukštaitijos siaurasis geležinkelis“ direktoriaus pavaduotojas Žydrūnas Kvedaras.
Direktoriaus tarnybinis automobilis šeštadienio rytą užfiksuotas jo nuosavame kieme. Pasak darbuotojų, taip būna dažnai – per mėnesį viršininko automobilis esą sunaudoja 25 procentus viso įstaigos kuro.
„Visą laiką automobilis stovi pas jį, jo namuose, o jis tik atvažiuoja į darbą, išvažiuoja iš darbo. Kartais vakare liepia užpilti automobilį ir išvažiuoja nežinoma kryptimi“, – pasakojo dirbtuvių vedėjas Antanas Gustaitis.
„Aš grįžtu kartais iš tokių renginių vidurnaktį, kitą dieną man reikia anksti išvažiuoti, todėl kartais jis būdavo paliktas ir kieme“, – aiškino „Aukštaitijos siaurojo geležinkelio“ direktorius G. Kerbedis.
Auditas nustatė, kad įstaigoje nepatvirtinta tarnybinio automobilio naudojimo tvarka, nesutvarkyti dokumentai, be dalininkų sutikimo nustatomos bilietų kainos, siųsta daugiau ir ne tos klasės vagonų negu užsakydavo klientas, tad dėl to įstaiga negavo dalies pajamų, be pateisinamų dokumentų renginių organizatorei išmokėta per 16 tūkstančių litų.
„Kai mes skaitome tik vieną dalį, kad ten brolio žmona ar ten buvusi brolio žmona įdarbinta, atrodo nelaibai skaniai. Tačiau kita vertus, matome bendrą įmonės finansinę būklę. Vis tik ji neuždirba kažkokių ypatingų pinigų iš pakankamai sezoninio ar turistinio pobūdžio kelionių organizavimo. Tikrai sieksime užtikrinti geresnį finansavimą ir reikalausime kur kas geresnės tvarkos negu dabar nustatė auditas“, – sakė susisiekimo viceministras Arūnas Štaras.
Siauruko vadovas teigia esantis pasirengęs taisyti padarytas klaidas. „Siaurasis geležinkelis dėl savo veiklos tapo žinomas ir populiarus. Jeigu mes padarėme klaidų, mes jas ištaisysime“, – tvirtino G. Kerbedis.
Pagrindinė siaurojo geležinkelio dalininkė – Anykščių savivaldybė.
„Dalininkų susirinkime būtų galima išanalizuoti visus dokumentus ir tada faktiškai spręsti, ar direktorius gali eit pareigas,ar negali, ar galima apsiriboti kažkokia nuobauda“, – kalbėjo Anykščių rajono meras Sigutis Obelevičius.
Siaurojo geležinkelio veikla bus svarstoma bendrame Susisiekimo ministerijos ir Anykščių savivaldybės susirinkime.