Lidija Jankauskienė, LRT televizijos naujienų tarnyba, LRT.lt
Šiauliečiai siekia, kad europinė geležinkelio vėžė „Rail Baltica“ eitų ne per Panevėžį, kaip svarstoma, o per Šiaulius. Verslas skaičiuoja, kad to naudą pajustų ne tik vienas miestas, bet visas Šiaurės Lietuvos regionas.
Šiaulių regiono plėtros taryba surinko susipažinti su „Rail Baltica“ projektu. Jame – du variantai: kai linija kerta Šiaulius ir kai suka pro Panevėžį. Surašyta viskas – koks galimas poveikis gamtai, vandens telkiniams, sveikatai, žala saugomoms teritorijoms.
Projekto rengėjų teigimu, pigiau ir patogiau tiesti geležinkelio vėžę su naujais viadukais per Panevėžį, o ne pasinaudoti jau turima senąja per Radviliškį ir Šiaulius.
„Pasirinkus Panevėžį, vėžė kirstų mažiau teritorijų su vertingu kultūros paveldu. Būtų mažiau kultūros paveldo objektų ir jų apsaugos zonų, šiek tiek didesnės pajamos, kurios persvertų ir kapitalo sąnaudas objektui įgyvendinti“, – sako UAB „Sweco Lietuva“ Aplinkosaugos padalinio projektų direktorius Tomas Varneckas.
Šiauliečių teigimu, visada paprasčiau naudoti turimą daiktą nei kurti naują.
„Neaišku, kodėl vis dėlto vertinamos dvi alternatyvos, kurių viena eina šalia Panevėžio, o kita per Šiaulių miestą, kai Lietuvos Respublikos bendrajame plane ši magistralė turėjo būti nutiesta šalia miesto – šalia Šiaulių. Nepaminėtas nei oro uostas, nei Radviliškio stambus geležinkelio mazgas bei jo įtaka“, – teigia Šiaulių m. savivaldybės Architektūros ir urbanistikos skyriaus vedėja Rasa Budrytė.
„Jau ilgą laiką Šiauliai savo ateitį planuoja su perspektyva, kad būsimame Šiaulių viešajame logistikos centre bus paskirstomi pakankamai dideli krovinių srautai. Tai turėtų lemti labai didelį ekonomikos prieaugį visame Šiaurės Lietuvos regione“, – mano Šiaulių regiono prekybos, pramonės ir amatų rūmų prezidentas Vidmantas Japertas.
Galutinį žodį, per kur eis geležinkelio vėžė „Rail Baltica“, tars Vyriausybė ir Seimas. Spalį projektą numatoma pristatyti visuomenei.