Saulėlydžio komisija ieškos būdų, kaip sutvarkyti vartotojų teisių apsaugos sistemą, kad ji ne tik negadintų žmonėms nervų, bet ir padėtų apsaugoti jų teises.
Saulėlydžio komisijos pirmininko Valentino Milaknio teigimu, vartotojų teisių apsauga Lietuvoje kol kas nėra efektyvi. Čia veikia daug institucijų, jos dubliuojamos, vartotojai nežino, į kurią kreiptis, ginčų nagrinėjimas užsitęsia, netaupiai naudojamos valstybės lėšos.
„Be to, neturime duomenų bazės, kuri padėtų nustatyti vartotojams problemines sritis bei stebėti skundo būseną. Todėl dabar turime daryti ryžtingus sprendimus, sutvarkyti institucijų sistemą, pereidami prie vieno langelio principo”, - sakė V. Milaknis.
Kol kas neapsispręsta, ar vartotojų skundų koordinavimas ir analizė turėtų būti centralizuota dabartinėje Valstybinėje vartotojų teisių apsaugos tarnyboje, kuriai ministerijai - Ūkio ar Teisingumo - būtų tikslinga pavesti formuoti politiką šioje srityje. Bus peržiūrimos ir valstybinių institucijų, susijusių su vartotojų teisių apsauga, besidubliuojančios funkcijos.
Pasak V. Milaknio, tvarkant vartotojų teisių apsaugos sritį reikia atsižvelgti ir į planuojamos apskričių reformos tikslą - priartinti valstybės teikiamas paslaugas prie žmonių. Žmogus turi turėti galimybę pateikti skundą bet kuriai valstybės vartotojų apsaugos institucijai ar savivaldybei, nepriklausomai nuo jam iškilusios problemos. Tokį vieno langelio principą turėtų užtikrinti bendra informacinė sistema, kuri pagreitintų tarpinstitucinį bendradarbiavimą bei duomenų apie vartotojų skundus stebėseną. Be to, dauguma vartotojų skundų turėtų būti galutinai išsprendžiami ikiteismine tvarka. Šiuo metu vartotojų teisių apsaugos institucijų sprendimai nėra privalomi.
Saulėlydžio komisija atkreipė dėmesį ir į vartotojų nevyriausybinių asociacijų vaidmenį. Siūloma stiprinti valstybės institucijų ir nevyriausybinių asociacijų bendradarbiavimą šviečiant visuomenę apie vartotojų teises.