„Aišku, reikia dar atlikti kai kuriuos namų darbus, kad galėtume mes priimti ir penktos kartos orlaivius F-35“, – ketvirtadienį žurnalistams Šiauliuose sakė V. Rupšys.
„Aš manau tą padarysime iki 2025 metų pabaigos ir čia atskris patys naujausi orlaiviai vykdyti oro policijos, o gal net ir oro gynybos rotacinio modelio pagrindu“, – pridūrė Lietuvos kariuomenės vadas.
Šis naikintuvas yra pažangiausias pasaulyje, galintis slapta rinkti žvalgybinę informaciją, smogti gilyn į priešo teritoriją ir dalyvauti oro dvikovose.
Taip V. Rupšys kalbėjo Šiauliuose minint 20-ąsias narystės Aljanse metines. Jų metu keičiasi ir NATO oro policijos misijos Lietuvoje kontingentai.
Simbolinį Baltijos oro erdvės raktą Belgijos ir Prancūzijos oro pajėgų kontingentų vadai perduos Ispanijos ir Portugalijos oro pajėgų kontingentų vadams.
Šiaulių aviacijos bazę V. Rupšys vadino kertine, lyderiaujančia Baltijos šalyse.
Dėl Rusijos karo Ukrainoje Baltijos šalims kurį laiką raginant NATO sustiprinti oro policijos misiją, Aljansas pernai birželį sutarė dėl rotacinės oro gynybos modelio.
Kovo pradžioje tuometis krašto apsaugos ministras Arvydas Anušauskas pranešė, kad rotacinė oro gynyba pradės veikti dar šiemet, Lietuvoje bus dislokuotos ir oro erdvės gynybos sistemos „Patriot“. Vis tik ministras neįvardijo nei konkrečių šalių, nei terminų.
Pirmoji oro policijos misija pradėta vykdyti tuo pačiu metu, kai Lietuva tapo pilnateise NATO nare. 2004-ųjų kovo 29-ąją, 16.47 val. vakaro, Lietuvos kariuomenės Karinių oro pajėgų aviacijos bazėje nusileido pirmieji Belgijos karališkųjų karinių oro pajėgų naikintuvai „F-16“.
Patiko straipsnis? Užsiprenumeruokite mūsų naujienlaiškį ir gaukite svarbiausias dienos naujienas bei įdomiausius straipsnius kiekvieną darbo dieną 11 val. Tiesiai į Jūsų el. paštą!