• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Šie metai Europos oro linijoms nebuvo lengvi. Viena po kitos apie veiklos nutraukimą dėl finansinių sunkumų paskelbė Primera Air, SkyWork, Cobalt Air, Cello Aviation, VLM Airlines ir net lietuviškosios Small Planet Airlines. Aviacijos ekspertai užsimena, kad kalbant apie oro linijų bankrotus Europoje, tai dar ne pabaiga.

Šie metai Europos oro linijoms nebuvo lengvi. Viena po kitos apie veiklos nutraukimą dėl finansinių sunkumų paskelbė Primera Air, SkyWork, Cobalt Air, Cello Aviation, VLM Airlines ir net lietuviškosios Small Planet Airlines. Aviacijos ekspertai užsimena, kad kalbant apie oro linijų bankrotus Europoje, tai dar ne pabaiga.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Kylančios kuro kainos, profesionalių pilotų trūkumas, politinė nežinia dėl artėjančio „Brexito“, oro kontrolierių streikai sujaukę intensyvų vasaros sezoną ir labai arši konkurencija, ypač pigių skrydžių sektoriuje, kelia įtampą net ir stipriausioms Europos oro linijoms, rašoma pranešime spaudai.

REKLAMA

Neseniai daugiausiai keleivių žemyne skraidinančios kompanijos Ryanair vadovas Michael O‘Leary paskelbė, kad „šią žiemą bus daugiau, didesnių kompanijų bankrotų“. Tačiau net ir pats Ryanair savo finansinėje ataskaitoje nurodo 7% smukusį pelną, kaltindamas išaugusias kuro kainas, oro kontrolierių streikus bei itin žemas bilietų kainas.

REKLAMA
REKLAMA

Tiesa, vieną svarbų įtampos šaltinį Airijos bendrovė nutyli. Anksčiau garsėję požiūriu “greičiau pragaras užšals nei pripažinsime profsąjungas”, pastaruosius du metus Ryanair intensyviai bendrauja ir derasi su lėktuvų įgulų atstovais.

„Oro linijos jau dabar itin aršiai konkuruoja dėl patyrusių pilotų, siūlydamos geresnes darbo sąlygas ir didesnius atlyginimus. Toms oro linijoms, kurios žiemos sezonu nesurenka keleivių, kaštai augantiems atlyginimams tampa vis rimtesniu iššūkiu,“ atkreipia dėmesį pilotų įdarbinimo agentūros Aviationcv.com vadovė Skaistė Knyzaitė, pabrėžianti, kad daugiausiai oro linijų bankrutuoja rudenį ir žiemą, kai po intensyvaus vasaros sezono stipriai sumažėja keleivių srautai.

Tad sunkiai žiemos sezonui ruošiasi net ir galingiausi žemyno oro vežėjai. Tačiau jų pastangos nebūtinai atsipirks. Gruodžio 12 dieną vykusios Tarptautinės oro transporto asociacijos (sutr. IATA) konferencijos metu, organizacijos pirmininkas Alexandre de Juniac diplomatiškai užsiminė, kad oro linijų bankrotų tikimasi dar daugiau. O jau gruodžio 18 dieną veiklą stabdanti paskelbė dar viena – šįkart Belgijos oro linija VLM Airlines. Ateities nežinia šiuo metu gaubia ir WOW Air bei Air Belgium.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų