Perspėja apie prieskonio žalą talijai ir sveikatai: geriau jo vengti

Medikai įspėja – lietuviai suvartoja dvigubai daugiau druskos, nei leistina. O tai reiškia, kad dėl didesnio dar viena baltąja mirtimi vadinamo produkto kiekio organizme dažniau sergame širdies ir kraujagyslių ligomis, akmenlige ar net cukriniu diabetu. Didesnis druskos kiekis maiste, kaip sako dietologai, augina ir papildomus kilogramus. Ir daugiausia druskos gauname valgydami ne namie gamintą maistą ar daugiau duonos.

Keptos bulvytės jau sūdytos, bet valgytojas paprašė dar sūresnių. Tad virėjai tenka pasistengti. Šios užeigos padavėja sako, kad tokių prašymų pasitaiko dažnokai. Dažnas tautietis mėgsta valgyti sūriau.

„Bet kai patiekalas būna pagamintas, receptūra tokia, ir ant stalo visada padedame papildomai druskos ir pipirų, kur jie dasideda, jeigu jiems trūksta“, – sako „Agotos gryčios“ padavėja Sandra Vrublevskaja.

Ir namie žmonės suvartoja net dvigubai daugiau druskos nei reikėtų. Ir tai ne šiaip tuščios specialistų kalbos. Štai viename prekybos centrų druskos skyriuje niekada netrūksta pirkėjų. Iš mūsų kalbintų atsisakyti baltąja mirtimi vadinamo produkto nežada nė vienas.

Santaros poliklinikos dietologė sako, kad štai dėl to, kad atrodo neskanu, druskos suvartojame dvigubai daugiau nei reikia, ir sergame gerokai dažniau. Dažnesnės širdies ir kraujagyslių ligos, atsiranda cukrinio diabeto rizika. O kur dar kiti negalavimai.

„Akmenligės… Tiek tulžies pūslės akmenligė, tiek inkstų akmenligės rizika. Net nutukimas siejamas su didesniu druskos suvartojimu. Ne dėl to, kad druska turi savyje kalorijų, energijos. Ji neturi energijos, bet toks maistas yra skanesnis ir žmonės linkę tokio maisto daugiau suvalgyti“, – sako dietologė Evelina Cikanavičiūtė.

Paaiškėja, kad net trisdešimt procentų druskos mes gauname valgydami duoną ir jos gaminius. Pavyzdžiui batone yra kelis kartus daugiau druskos nei juodoje duonoje. Ir net septyniasdešimt penki procentai druskos į mūsų organizmą patenka, jeigu perkame jau apdorotą, ne namuose gamintą maistą. Jeigu gamintume patys, kaip aiškina dietologė, į maistą bertume vos penkiolika procentų druskos.

REKLAMA

„Mums natrio labai nedaug reikia, tam, kad mes patenkintume savo fiziologinį poreikį. Maždaug du šimtai, keturi šimtai miligramų per dieną. Kas gali sudaryti tik pusę gramo druskos. Nuo pusės iki pusantro gramo druskos“, – tikina dietologė.


Rašyti komentarą...
L
Lile
2019-01-13 10:30:12
Pranešti apie netinkamą komentarą
Na kaip atprast nesuprantu druskytes. Cukraus galiu nevartot,bet druska,alyvuoges,feta,agurkeliai. Negaliu be ju gyvent. Uuf...
Atsakyti
0

SKAITYTI KOMENTARUS (1)
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
×

Pranešti klaidą

SIŲSTI
REKOMENDUOJAME
×

Pranešti klaidą

SIŲSTI
Į viršų