REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Lygių galimybių kontrolieriaus tarnyboje ištirtas skundas dėl socialinės padėties diskriminacijos Neringos savivaldybėje. Apskųstas šios savivaldybės tarybos 2013 m. lapkričio 21 d. sprendimu patvirtintas „Asmenų, kuriems išduodami leidimai prekiauti ar/ir teikti paslaugas Neringos savivaldybės tarybos nustatytose viešosiose vietose, atrankos aprašas“. Jame Neringos savivaldybės administracija nustatė, jog teikiantys paraišką asmenys privalo iš anksto sumokėti mokestį už leidimo prekiauti išdavimą. Jei asmuo pageidauja iškart kelių prekybos vietų, jis turi avansu apmokėti nustatytus mokesčius iškart už visas vietas. Nelaimėjusiems konkurso dalyviams sumokėta rinkliava grąžinama.

REKLAMA
REKLAMA

Pareiškėjas skunde nurodė, jog toks reglamentavimas sudaro palankesnes galimybes dalyvauti konkurse stambaus verslo atstovams, galintiems avansu pervesti nustatyto dydžio rinkliavą (priklausomai nuo vietovės ji siekia nuo 800 iki 2000 Lt metams už kiekvieną vietą), lyginant su smulkiais verslininkais, kurių verslo apyvartos yra nedidelės.

REKLAMA

Lygių galimybių įstatymo 5 straipsnis nurodo, jog „Valstybės ir savivaldybių institucijos ir įstaigos pagal kompetenciją privalo: 1) užtikrinti, kad visuose teisės aktuose būtų įtvirtintos lygios teisės ir galimybės nepaisant lyties, rasės, tautybės, kalbos, kilmės, socialinės padėties, tikėjimo, įsitikinimų ar pažiūrų, amžiaus, lytinės orientacijos, negalios, etninės priklausomybės, religijos.“

Įstatyme pateiktas socialinės padėties apibrėžimas – tai fizinio asmens įgytas išsilavinimas, kvalifikacija ar mokymasis ir studijos mokslo ir studijų sistemai priklausančiose įstaigose, turima nuosavybė, gaunamos pajamos, teisės aktuose nustatytos valstybės paramos poreikis ir (arba) kiti su asmens finansine (ekonomine) padėtimi susiję veiksniai.

REKLAMA
REKLAMA

Nustatyta, kad teisės akte įtvirtinta netiesioginė diskriminacija socialinės padėties pagrindu, t.y. neužtikrinama Lygių galimybių įstatyme įtvirtinta savivaldybių institucijos pareiga užtikrinti, kad visuose teisės aktuose būtų įtvirtintos lygios teisės ir galimybės nepaisant socialinės padėties. Dėl to nuspręsta siūlyti Neringos savivaldybės administracijos tarybai nenustatyti atrankos dalyviams, siekiantiems įsigyti leidimą prekiauti daugiau nei vienoje vietoje, prievolės sumokėti nustatyto dydžio rinkliavos mokestį už visas pretenduojamas vietas, nes tai riboja galimybes atrankoje dalyvauti mažesnes pajamas gaunantiems verslininkams.

Vaiko teisių apsaugos kontrolierė, einanti lygių galimybių kontrolieriaus pareigas, Edita Žiobienė teigia: ,,Savivaldybės sprendimas palankesnis stambiajam verslui ir nepalankus smulkiems verslininkams“. Dėl analogiško atvejo jau priimtas ir teismo sprendimas. Dar vienai pareiškėjai dalyvavus Neringos sav. administracijos organizuotoje atrankoje dėl teisės prekiauti 4 vietose, bet įgijus teisę prekiauti tik 1 vietoje, Neringos sav. administracija, patikrinusi dokumentus, nustatė, kad iš anksto buvo sumokėta rinkliava tik už 3 vietas. Šiuo pagrindu buvo atsisakyta suteikti leidimą prekiauti. Dėl to kreiptasi į teismą. Vyriausiasis administracinis teismas išnagrinėjo skundą ir panaikino Neringos sav. administracijos sprendimą nesuteikti leidimo prekiauti pareiškėjai.  

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų