Neturintys galimybių paso karpo prekybos centrų lojalumo korteles – prekybos centrai dėl to neliūdi

Rugsėjo 13 dieną įsigaliojus ribojimams neskiepytiems ir neturintiems galimybių paso asmenims viešojoje erdvėje padaugėjo dėl tokių sprendimų pasipiktinusių žmonių. Jie socialinių tinklų grupėse, turinčiose nuo kelių šimtų iki keliasdešimt tūkstančių narių, masiškai dalinasi raginimais sukarpyti didžiųjų prekybos centrų lojalumo korteles ir taip atsiriboti „nuo žmonių  segregacijos“. Prekybos centrų atstovai vertinti šios akcijos neskuba.

Kartu prekybininkų atstovai tikina ilgą laiką patys raginę pirkėjus naudotis virtualiomis lojalumo kortelėmis, todėl problemų nemato.

Naujienų portalas tv3.lt susisiekė su viena pasipiktinusia moterimi, sukarpiusia didžiųjų prekybos centrų lojalumo korteles ir feisbuko grupėse raginančią kitus padaryti tą patį.  

Jos teigimu, sprendimas neleisti nepasiskiepijusių asmenų į prekybos centrus, kurių plotas viršija 1500 kvadratinius metrus, nelogiškas ir priverčiantis žmones pakratyti pinigines.

„Aš gyvenu priemiestyje, apsipirkti važiuoju į Šiaulius. Ten daugiau parduotuvių, didesnis pasirinkimas, galiu nusipirkti įvairesnių produktų ir taip išvengti dažno vizito parduotuvėse.

Antra, ten apsipirkti net ir su nuvažiavimu yra pigiau, nes turgeliuose ar vietinėse parduotuvėse pirkti yra tikrai brangiau. Už agurkus ar vandens buteliuką tu gali sumokėti keliomis dešimtis centų daugiau. Centai prie cento virsta į eurus. Man dabar gyventi brangiau išeis, nes turėsiu pirkti maistą vietinėse parduotuvėse“, – teigė Laura (vardas pakeistas – aut. past.).

Paklausta, ar lojalumo kortelėmis nesinaudos mažesnėse prekybos centrų parduotuvėse, moteris atsakė, kad tokiu gestu ji parodo savo norą atsiriboti „nuo žmonių segregacijos“.

Vieni palaiko idėją, kiti – peikia

Tokių kaip Laura socialiniuose tinkluose – bent kelios dešimtys. Vieni dalinasi vaizdais, kaip kerpa lojalumo korteles, kiti – kaip degina.

Tačiau reakcijų į akciją taip pat yra visokių. Prie palaikančiųjų prisideda ir nemaža dalis idėjos kritikų, teigiančių, kad tokiomis išraiškomis žmonės nieko nepasieks.

„Man kyla vienas klausimas: kodėl?“, „Dėmesio stoka. Dabar teks telefonus daužyti, nes ten apps‘ai (programėlės – aut. past)“, „Po mėnesio kasoje klausa pardavėjos, kaip „Ačiū“ kortelę gauti“, „Sau kenkiat, o ne Maximai“, – rašo komentatoriai.  

Taip pat šios akcijos pro akis nepraleido ir memų puslapiai.

Puslapis „Politiniai lavonai“, feisbuke pritraukęs per 12 tūkstančių žmonių, pašaipiai kviečia „prisijungti prie nuolaidų kortelių karpymo, mokėti už prekes pilną kainą ir palaikyti didžiuosius prekybos centrus“.

Prekybos centrai patys ragina pirkėjus atsisakyti plastikinių kortelių

Naujienų portalas tv3.lt pabandė susisiekti su „Maximos“,„Iki“ bei „Rimi“ – parduotuvių, kurių lojalumo kortelių sukarpymo nuotraukų daugiausia – atstovais ir pasiteiravo, kaip jie reaguoja į šią piliečių akciją.

REKLAMA

„Maximos“ komunikacijos ir įvaizdžio departamento direktorės Ernestos Dapkienės teigimu, prekybos centro tinklas jau kurį laiką pats ragino pirkėjus atsisakyti platikinių lojalumo kortelių, todėl problemų nemato.

„Suprantame žmonių nepasitenkinimą ir apgailestaujame dėl galimų nepatogumų, tačiau iš savo pusės turime laikytis visų ribojimų, kuriuos nustatė Lietuvos Vyriausybė ir kurie įsigaliojo nuo rugsėjo 13 dienos. Tą atsakingai darome nuo pandemijos pradžios, kai pirmą kartą buvo paskelbtas karantinas, atsirado papildomi nurodymai dėl saugos užtikrinimo ir higienos sąlygų.

Patys jau kelis metus raginame pirkėjus atsisakyti plastikinių kortelių variantų ir aktyviai naudotis mobiliąja programėle. Kaip tik šiuo metu pradedame platinti naujesnę ir patogesnę jos versiją“, – komentavo ji.

Savo feisbuko paskyroje buvęs „Maxima“ Korporacinių departamento reikalų vadovas juokaudamas sureagavo į šią lojalumo kortelių karpymo akciją:

Afigiena #viral Maxima kampanija mobiliajai programėlei reklamuoti! Kudos buvusiems kolegoms! Ir jūs taip darykit – karpykite tą neekologišką plastiką ir naudokite Ačiū kortelės privalumai telefone! – rašė jis.

„Rimi“ komunikacijos atstovai tvirtina pastebintys gyventojų iniciatyvas, tačiau pabrėžia, kad vertina kiekvieną pirkėją, „nepriklausomai nuo jo imunizacijos pasirinkimų“.

„Atsakingai žiūrime į valstybės nustatytų reikalavimų įgyvendinimą, o mūsų pirkėjus, kurie norėtų išreikšti savo nuomonę dėl jų, kviečiame kreiptis į kompetentingas institucijas, galinčias juos pakomentuoti – Sveikatos apsaugos ministeriją ir Vyriausybę“, – komentuoja prekybos centro atstovai.

„Iki“ komunikacijos atstovai plačiau pakomentuoti šios situacijos nesutiko, tik patikino, kad šis prekybos tinklas laukia visų klientų.

Psichologas: patirdami apribojimus žmonės protestuoja

Vytauto Didžiojo Universiteto (VDU) docentas psichologas Visvaldas Legkauskas teigia, kad toks gyventojų gestas, masinis lojalumo kortelių karpymas, yra savotiška protesto forma.

REKLAMA

„Kadangi žmonės patiria nepatogumus ir apribojimus, ji linkę protestuoti, išreikšti savo nepasitenkinimą. <…> Apribojimų paskirtis: padėti žmonėms dar kartą pagalvoti, ar tikrai jų pozicija yra verta laikymo“, – nurodo jis.

Tačiau, anot jo, interneto erdvėje pastebimi pasipiktinimai neturėtų būti labai sureikšminami, kadangi situacija kur kas švelnesnė.

„Bendru atveju tokio dydžio grupė nebūtų pastebima išvis. Įprastu atveju nebūtų apie ką kalbėti, bet šiuo atveju tos grupės elgesys daro bėdą visai visuomenei ir tik dėl to į tai kažkas atkreipia dėmesį. Kitu atveju panaši žmonių grupė prieštarauja 5G ryšio įvedimui. Niekas net nepastebi, kad jie yra“, – teigia V. Legkauskas.

Anot jo, nereiktų sakyti, kad ir visuomenėje jaučiamas labai didelis susipriešinimas, nes „absoliuti dauguma visuomenės yra susitelkusi kovoje su virusu. Labai nedidelė dalis visuomenės yra nusiteikusi aktyviai kovoti“:

„Tai nėra didelis susipriešinimas visuomenėje, nes bet kuriuo metu ir bet kuriuo klausimu tas susipriešinimas yra. <...> Šiuo atveju, per šią grupę žmonių mums tenka vargti realų vargą, patirti visai visuomenei daugiau vargi nei būtina, tuomet atsiranda tos grupės pastebimumas, didžioji dauguma atkreipia dėmesį į šią grupę“, – komentuoja toliau jis.

Nuo rugsėjo 13 dienos neturintiems galimybių paso užsivėrė 186 didžiųjų prekybos tinklų durys visoje Lietuvoje.

Sostinės parduotuvės dar prieš įsigaliojant ribojimams paskelbė parduotuvių sąrašą, į kurioje galimybių pasas privalomas. Jį galite rasti: čia.


Rašyti komentarą...
Q
Q
2021-09-14 17:55:30
Pranešti apie netinkamą komentarą
Juokias tas kas juokias paskutinis, vakseriam, gal ir juokinga, bet prekybcentriam ne iki juoko. Prekyba krito apie30% dar kiek produktu reikia nurasyti i nuostolius. Ir dar ateity reikes susigrazinti ta pirkeja, kuris, gal sendie Lidlo klijantu tapo!
Atsakyti
-20

Šlota
2021-09-14 17:39:04
Pranešti apie netinkamą komentarą
Aciu devui daugiau neisim i tos centrus apsisikit
Atsakyti
-22

R
Rada
2021-09-14 17:48:24
Pranešti apie netinkamą komentarą
@Kaunietis Ale tikrai mažiau žmonių! Niekas nelipa ant nugaros!
Atsakyti
-10

SKAITYTI KOMENTARUS (157)
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
×

Pranešti klaidą

SIŲSTI
REKOMENDUOJAME
×

Pranešti klaidą

SIŲSTI
Į viršų