• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Tarptautinei žaliosios energetikos bendrovei „Ignitis renewables“ vykdant Baltijos jūros dugno tyrimus, skirtus įvertinti galimybes statyti jūrinio vėjo elektrines, aptiktas jūros dugne nugrimzdęs 70 metrų ilgio ir apie 6 m aukščio laivas. Skenduolį apie 38 metrų gylyje rado geofizinių tyrimų laivas „Fugro Frontier“, rašoma pranešime žiniasklaidai.

Tarptautinei žaliosios energetikos bendrovei „Ignitis renewables“ vykdant Baltijos jūros dugno tyrimus, skirtus įvertinti galimybes statyti jūrinio vėjo elektrines, aptiktas jūros dugne nugrimzdęs 70 metrų ilgio ir apie 6 m aukščio laivas. Skenduolį apie 38 metrų gylyje rado geofizinių tyrimų laivas „Fugro Frontier“, rašoma pranešime žiniasklaidai.

REKLAMA

„Gavę informaciją apie rastą laivą informavome atsakingas šalies institucijas, šis radinys duomenų bazėse nebuvo fiksuojamas. Koks tai radinys galutinai galės būti patvirtinta po papildomų istorinių ir povandeninių archeologinių tyrimų. Tikime, kad surinkti itin aukštos kokybės duomenys bus vertingi šalies mokslo bendruomenei, istorikams“ – sako Paulius Kalmantas, „Ignitis renewables“ Komunikacijos partneris.

Pasak jo, maždaug 120 kvadratinių kilometrų apimantis Baltijos jūros dugno plotas, skirtas vėjo energetikos vystymui, taip detaliai dar niekada nebuvo tirtas. Surinkti duomenys bus naudojami ne tik jūrinio vėjo projekto vystymui, bendrovė įsipareigojusi juo perduoti ir Lietuvos mokslo bendruomenei. Tai – dar viena iš projekto naudų.

REKLAMA
REKLAMA

Kultūros ministerija: tokių objektų pas mūsų vandenyse nėra daug

Kaip pabrėžia Kultūros paveldo departamento prie Kultūros ministerijos (KPD) atstovė tokių objektų Baltijos jūroje, Lietuvos teritoriniuose vandenyse nėra daug. Šiuo metu Kultūros vertybių registre yra įregistruota 19 nuskendusių laivų vietų. „Įgyvendinant UNESCO Povandeninio paveldo apsaugos konvenciją, KPD planuoja minėtą laivą įrašyti į Nekilnojamojo kultūros paveldo inventorių. Paaiškėjus laivo datavimui, bus sprendžiama dėl jo įregistravimo į Kultūros vertybių registrą“, – aiškina KDP vyriausioji specialistė Augustina Kurilienė.

REKLAMA

Klaipėdos universiteto archeologė, povandeninio paveldo ekspertė dr. Elena Pranckėnaitė antrina, jog toks radinys itin įdomus ne tik povandeninės archeologijos specialistams, paveldosaugininkams, bet ir istorikams, tyrinėjantiems Baltijos jūros laivybą. Todėl šį laivą būtina išsaugoti ir atlikti tolesnius tyrimus jo identifikavimui.

Jūrinio vėjo elektrinių parko projektas

„Ignitis renewables“ vysto pirmąjį jūrinio vėjo elektrinių parko projektą Lietuvoje. Skaičiuojama, kad 700 megavatų (MW) elektrinių parkas Baltijos jūroje galėtų pagaminti apie 3 teravatvalandes (TWh) žaliosios elektros energijos per metus, o tai užtikrintų ketvirtadalį dabartinio Lietuvos elektros energijos poreikio.

Anksčiau skelbta, kad prasidėjo jūros dugno tyrimai, kurie padės geriau įvertinti Baltijos jūros dugno sąlygas, nuspręsti kur bus statomos vėjo elektrinės bei priimti sprendimus, susijusius su jų statyba ir projektavimu. Studijuojant šią teritoriją tyrimų laivas Baltijos jūroje nuplauks per 2 tūkst. kilometrų rinkdamas aukštos kokybės duomenis. Tyrimų duomenų analizavimo įžvalgos padės pasirinkti tolimesnius reikalingus tyrimus, siekiant sukurti detalų dugno modelį, kurį „Ignitis renewables“ kartu su partneriais naudos projektuojant optimalius vėjo elektrinių pamatus ir jų vietas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų