Nors šiemet pasaulyje prognozuojamas bendras apie 12 proc. kruizinės laivybos augimas, Lietuvoje netgi galimas nuosmukis.
Pernai Klaipėdos uoste vyko 65 kruizinių laivų įplaukimai, šiemet kol kas užregistruoti 48, penktadienį rašo dienraštis „Klaipėda“.
„Kruizinės laivybos linijų savininkai kas dvejus metus keičia maršrutus kaitaliodami mažesnius uostus. Išryškėjo tendencija, kad dalis kompanijų, ypač kur plukdo vokiečių turistus, šiemet vietoje Klaipėdos pasirinko Kaliningrado srities Baltijsko uostą, - aiškino Klaipėdos turizmo ir kultūros centro direktorė Romena Savickienė.
Jos nuomone, Klaipėdoje pakilimo tikimasi 2009 metais.
Šiemet išryškėjo ir kitokių kruizinės laivybos stabdžių. Vidutinės klasės 210 metrų ilgio apie du tūkstančius turistų plukdančio laivo „Empress of the Seas“ savininkai į Klaipėdą planavo užsukti net 18 kartų. Tačiau pusę reisų jie atšaukė, nes uostas pasiūlė švartuotis prie krovininių Klaipėdos jūrų krovinių kompanijos (KLASCO) krantinių.
„Sutapo, kad tomis dienomis, kai norėjo atplaukti „Empress of the Seas“, vietas švartuotis Kruiziniame terminale jau buvo užsakę kitų laivų savininkai“, - teisinosi Klaipėdos valstybinio jūrų uosto generalinis direktorius Sigitas Dobilinskas. Jis prieš kelis metus teigė, kad per sezoną Kruizinis terminalas gali priimti iki 150 laivų, jei reisai išsidėliotų tolygiai.
Kruiziniai laivai didėja. Prie specialios krantinės galima švartuoti tik vieną didelį arba du vidutinius iki 200 metrų ilgio laivus. Uoste laukiama, kad kuo greičiau būtų pastatytas Klaipėdos keleivių ir krovinių terminalas, kur krantinės tiks švartuoti ir turistiniams laivams.
Daugiau: