Švietimo ir mokslo ministerijoje pristatyta knyga „Bendrojo lavinimo mokyklos vidaus audito metodika. IV dalis“. Knygoje apibendrinta įvairių Kauno miesto mokyklų patirtis. Pirmą kartą tokio pobūdžio leidinyje išanalizuota ne tik bendrojo lavinimo, bet ir neformaliojo vaikų švietimo įstaigų patirtis.
„Norėčiau padėkoti žmonėms, parengusiems šią knygą – įvairių mokyklų patirčių apibendrinimą. Iš šios knygos mokysis ir kitų Lietuvos mokyklų mokytojai. Auditas yra priemonė, padedanti mums žengti tolyn. Auditą mokykloje galima atlikti dėl įvairių priežasčių. Idealiausia - kai jį atliekame dėl savęs – kad pasitikrintume, ar atliepiame šiandienos gyvenimo iššūkius, kad žinotume, kur reikia eiti toliau“, - sakė Virginija Būdienė, švietimo ir mokslo viceministrė.
Knygos autoriai – dvidešimt septynių bendrojo lavinimo mokyklų pedagogai. Kauniečiai pedagogai pasakojo norėję padaryti leidinį unikalų, išskirtinį, tad nusprendė apibendrinti ir neformaliojo vaikų švietimo įstaigų patirtį.
Be to, pirmą kartą tokio pobūdžio leidinyje pateikiamos ir mokslininkų edukologų publikacijos. Skyriuje „Mokslininkai – praktikams“ apžvelgiama švietimo vertinimo raida, nagrinėjama mokyklos veiklos efektyvumo samprata, publikuojamas tekstas apie mokyklos strateginį valdymą, ugdymo kokybę, šiuolaikinių mokymo(si) metodų taikymo priežastis.
Knygoje pateikiami trumpi tekstai ir ypač daug praktinės medžiagos, naudingos mokytojams, pvz., mokymosi spragų likvidavimo ir žinių pagilinimo, paskatinimų ir nuobaudų kortelės (pastarojoje vertinamas ir fiksuojamas mokinių elgesys mokykloje), įvairių anketų pavyzdžių mokytojams, mokiniams, klasių auklėtojų veiklos įsivertinimai, mokytojo veiklos ataskaitos, mokinių skatinimo bei drausminimo formos pavyzdžiai bei kt.
Kauno miesto mokyklose auditas pradėtas prieš 6 metus. Buvo ištirtos visos mokyklos veiklos sritys. Šiuo metu į auditą įsitraukia ir ikimokyklinės įstaigos.
Audito, vykusio mokyklose, pastebimiausi rezultatai – mokytojai išmoko dirbti kartu, kaip darni komanda, nepaisydami konkurencijos, nebebijo pasidalyti savo patirtimi su kolegomis.
Tai antroji knyga, apibendrinanti mokyklų patirtį. 2004 metais buvo išleistas leidinys, pateikiantis Molėtų rajono mokyklų vidaus audito metodiką.