Konkretiems tikslams taupo ir keturi iš penkių jaunų estų, Latvijoje taupančių ateičiai dalis mažesnė – trys iš penkių.
„Apklausos duomenimis, Lietuvos jaunimas taupo dažniau negu jų bendraamžiai Latvijoje ar Estijoje. Ir kiti tyrimai rodo, kad visi lietuviai (ne tik jaunimas) taupo dažniau negu kaimyninių šalių gyventojai. Taigi jaunimo apklausos rezultatai tik dar kartą įrodo, kad Lietuvos gyventojų taupymo elgsena skiriasi nuo latvių ir estų“, - sako SEB banko šeimos finansų ekspertė Julita Varanauskienė.
Tyrimo duomenimis, 22 proc. jaunuolių Lietuvoje taupo automobiliui arba vairuotojo teisėms įsigyti, toks pat procentas kaupia būstui pirkti arba turimam būstui atnaujinti, 21 proc. – dideliems pirkiniams. Beveik kas septintas (15 proc.) taupo kelionėms, kas dešimtas (9 proc.) – studijoms. 3 proc. 18-25 metų jaunuolių nurodo taupantys vestuvėms.
„Taupymo tikslai atspindi konkretaus gyvenimo etapo įvykius – perkamas automobilis, planuojama įsigyti nuosavą būstą, įgyti išsilavinimą, sukurti šeimą. Vėliau taupoma norint grąžinti būsto paskolą, sukaupti pinigų vaikų ateičiai. Be to, taupant šiems tikslams nereikėtų pamiršti ir kito tikslo – kaupti senatvei finansinį ar nefinansinį turtą“, - sako J. Varanauskienė.
Anot šeimos finansų ekspertės, tiems, kas kaupia ar nori kaupti finansinį turtą, reikia bent šiek tiek išmanyti finansų, investicijų pasaulį. Remiantis tyrimo duomenimis, lietuviai kiek dažniau negu kaimynai nurodo, kad investuoti jiems per sudėtinga. Taip teigia 30 proc. Lietuvos jaunimo, 25 proc. latvių ir 28 proc. estų.
Visgi, pasak J. Varanauskienės, tokį elgesį galima paaiškinti ne vien žinių stygiumi. „Panašu, kad jauniems žmonėms trūksta ir motyvacijos tų žinių įgyti. Pavyzdžiui, didžioji dalis 18-25 metų žmonių, jau dalyvaujančių antroje pensijų kaupimo pakopoje, nurodo, kad nežino, kokį fondą yra pasirinkę, t. y. kur investuojama jų būsima pensija“, - sako šeimos finansų ekspertė.
SEB banko užsakymu jaunimo tyrimas buvo atliktas 2015 metų birželį. Jo metu internetu buvo apklausta beveik 2 000 banko klientų Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje. Tyrimą atliko žiniasklaidos planavimo ir rinkos tyrimų agentūra „Mindshare“.