Rašyti komentarą...
Nuoroda nukopijuota
× Pranešti klaidą
Ir ko galima tiketis, kai du trecdaliai Lietuvos (anot Patacko, "ziguline" Lietuva) sovietmeciu kolaboravo su sovietais?
yra vienas aspektas - vergų nuolankumas pavergėjams. Štai ką, kaip suprantu, rašo autorius. Mirusieji nebeatsilieps, nužudytieji nieko nebepasakos. Žudikai laisvi, o jų palikuonys dergia nužudytųjų atminimą. Jeigu tarybinis šikpopierius, "tarybinės dešrelės" ir rytais neužsivedantis "Moskvičius" yra vergų saldžsio nostalgijos objektas - tuomet vargas vergams ir jų vaikams.
Rytojus yra. Jis gali būti geresnis. Bet jei ir toliau kaip "gulago" žiurkės gyvensime - tuomet rytojus bus toks pat šūdinas, kaip ir "tarybinė kokybė".
Rytojus gali būti kitoks. Geresnis. Bet tik po to, kai žudikai ir išdavikai sėdės kalėjimuose, o ne šildysis sočioje pensijoje. Kai nusikaltėliai bus nubausti, o ne sėdės valdžioje ir graibys "otkatus". Kai vergai pagaliau pasipriešins neteisybei, o ne inkš apie "tada" ir "dabar".
Rytojus yra. Jis gali būti geresnis. Bet jei ir toliau kaip "gulago" žiurkės gyvensime - tuomet rytojus bus toks pat šūdinas, kaip ir "tarybinė kokybė".
Rytojus gali būti kitoks. Geresnis. Bet tik po to, kai žudikai ir išdavikai sėdės kalėjimuose, o ne šildysis sočioje pensijoje. Kai nusikaltėliai bus nubausti, o ne sėdės valdžioje ir graibys "otkatus". Kai vergai pagaliau pasipriešins neteisybei, o ne inkš apie "tada" ir "dabar".
TAUTOS ATEITIES RORUMAS(SAJUDIS) VYKDO PILIETINE AKCIJA.ATEIK I TAF.LT IR DALYVAUK DVIDESIMTMECIO VALDIOS AFEROS RINKIMUOSE.
Gal kas ir supaprastinta, bet tai nėra, manyčiau, perdėta simplifikacija. Iš tiesų - ginčas tarp stribo ir partizano pokalbių šou laidoje prasmės neturėtų.
Schema teisinga, bet labai jau supaprastinta. Vertybės atsiranda santykyje su kuo nors, šiaip, be ryšio jos neegzistuoja. Todėl visi tie lyginimai „tada“ ir „dabar“ — neturi prasmės vien jau dėl to, kad visur yra tų, kurie gyvena tam, kad pavalgytų, ir tų, kurie valgo tam, kad gyventų.
Užpraeitą sekmadienį p. Makaraitytė savo laidoje diskutavo su prof. Rudzkiu. Anot profesoriaus, viskas gerai: atlyginimus gauname, pensijas moka, viešasis transportas važinėja ir t.t., ir t.t. Laidos vedėja dar ir paantrino: „kai dirbi, tai tos krizės nelabai ir pastebi“.
Gerai pasakyta — „kai dirbi“. O ką daryti tiems 240 tūkst., kurie užsiregistravo darbo biržose? Ką daryti tiems, kurie vergauja užsienyje, o norėtų dirbti ir gyventi Lietuvoje?
Politinė sistema, ar valstybės valdymo modelis nėra kokia nors savaime duota gėrybė, kurią reikėtų liaupsinti ar niekinti. Tai, kad evoliucijos eigoje buvome okupuoti ir sugebėjome išsilaisvinti bei atstatyti savo valstybingumą, labai gerai, bet dar reikia sugebėti ir naudotis ta laisve ir tuo valstybingumu. Deja, deja, to apie dabartinę Lietuvą — nepasakysi.
Kalėjimo davinio ilgesys