Alkoholio reklamos transliuotojų, jų prižiūrėtojų ir alkoholio gamintojų ginčai dėl to, kokią alkoholio reklamą galima rodyti per televiziją, tikriausiai baigsis tik pavasarį.
Seimo Švietimo, mokslo ir kultūros komiteto pirmininko Virginijaus Domarko pirmadienį inicijuotame pasitarime su priežiūros specialistais, vartotojų teisių gynėjais, verslininkais bei televizijų atstovais buvo susitarta tik dėl vieno - Seime pateiktos kelių parlamentarų alkoholio reklamos transliavimą liberalizuojančios pataisos problemos neišspręs.
"Nuomonė vieninga - esamos pataisos nieko neišspręs, neaiškumų vis tiek liks", - BNS sakė V.Domarkas.
Todėl sutarta siūlyti Seimui sudaryti specialią darbo grupę, kuri iki kovo 10-osios parengtų konkrečias pataisas dėl alkoholio reklamos transliavimo draudimų.
Tokiai pozicijai dar turi pritarti Seimo Švietimo, mokslo ir kultūros komitetas, kurį Seimas yra paskyręs pagrindiniu analizuojant alkoholio reklamos transliavimo pataisas. Jis apsispręs kitą savaitę.
"Reikia surasti formuluotes, kurias suprastų visi vienodai ir visiems būtų aišku", - pasitarime sakė V.Domarkas.
Jo teigimu, yra dar vienas kelias - Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos vadovo Felikso Petrausko ir transliuotojų sprendimai.
"F.Petrauskas tegu baudžia ir laukiam, kaip reaguos transliuotojai, gal tada paaiškės, kaip kas supranta įstatymo nuostatas", - sakė V.Domarkas.
Lietuvos radijo ir televizijos generalinis direktorius Kęstutis Petrauskis pasiūlė įstatymu uždrausti "miksų" reklamą, natūralios fermentacijos gėrimų reklamą ir toliau drausti, o leisti tik tokio alkoholio ir jo gamintojų ženklų ir logotipų rodymą per remiamas laidas.
Svarstyti Švietimo, mokslo ir kultūros komitetą įpareigojo Seimas, kuris nepritarė Ekonomikos komiteto pozicijai leisti iki 15 proc. stiprumo alkoholio reklamą dieną ir nusprendė, kad pataisos komitetuose turi būti svarstomos iš naujo.
Seimo Šeimos ir vaiko reikalų siūlo remti alkoholio reklamos transliavimo draudimą nuo 6 val. iki 23 val. ir siūlo jį netaikyti natūralios fermentacijos alkoholiniams gėrimams, kurių tūrinė etilo alkoholio koncentracija neviršija 15 procentų, gaminančių arba jais prekiaujančių įmonių pavadinimams arba prekių ženklams pateiktiems sporto, koncertų, teatro spektaklių, kino ir videofilmų demonstravimo, kitų masinių renginių vietose ir matomiems šių renginių transliacijų ir retransliacijų metu.
Tokios pačios pozicijos laikosi Sveikatos reikalų komitetas.
Dabar bet kokia ir bet kokio stiprumo alkoholio reklama per televiziją yra draudžiama. Toks draudimas taikomas nuo šių metų pradžios.