Rašyti komentarą...
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
labai tikimes, kad estai atstoves LIETUVOS ZMONIU interesus ir neleis jungti vilniaus prie Rail Balticos. Paskaityk, susna Arenijau, paskaityk
Įsivaizduokime tokį skelbimą: „Kviečiame registruotis pirmajam reisui į Varšuvą europine vėže“. Suguža pilna salė žmonių, būsimųjų keleivių, prieš juos „Lietuvos geležinkelių“ atstovai. Klausimų netrūksta: Kada įvyks pirmasis Rail Baltica-1 reisas iš Kauno į Varšuvą? – Galbūt 2016 metais. Kokiu greičiu lėksime Rail Baltica-1 trasa nuo Kauno iki Lenkijos sienos? – Maždaug 60 km, panašiai ir už Lenkijos sienos, kelionė į Varšuvą truks apie 10 valandų.

Ar padidės keleivių srautas į Lenkijos pusę, nutiesus Rail Baltica-1? – Tikrai nepadidės, nes greitis liks toks pat, kaip kad buvo, o keleiviams svarbiausias dalykas – kelionės laikas. Ar nutiesus europinę vėžę išaugs krovinių srautai? – Vien dėl vėžės jie neišaugs, krovinių pritraukimas yra derybų, tarifų ir kitų veiksmų klausimas. Tai kokia galų gale tų Šeštokų reikšmė? – Palyginkite: per Šeštokus į Lenkiją kasmet važiuoja vos 10 tūkst. keleivių, o Rytų kryptimi į Rusiją ir Baltarusiją – 900 tūkst., t.y. 90 kartų daugiau, dauguma jų – tranzitiniai. 2012 m. per Šeštokus pervežta vos 0,2 mln.t. krovinių, kitomis tarptautinėmis kryptimis - 34,5 mln. t, t.y. 170 kartų daugiau. Žodžiu, Šeštokų krypties reikšmė Lietuvai yra tikrai menka.

Kada bus įgyvendintas kito - greitojo geležinkelio Rail Baltica-2 projektas? – Apie 2025 metus. Ar Rail Baltica-2 trasa nuo Lenkijos sienos eis per Kauną, ar tiesiai į Vilnių? – Nežinome. Ar Lenkija rengiasi tiesti Rail Baltica-2 liniją? Neturime žinių. Ar duos Europos Sąjunga pinigų Rail Baltica-2 geležinkeliui? – Niekas nežino. Kas dabar vyksta Rail Baltica-2 projekte? – Rengiamės užsakyti studiją projektui pagrįsti. Ką darysite, jei projektas pasirodys ekonomiškai nepagrįstas? – Nežinome. Kam iš viso reikalinga Rail Baltica – ir pirmoji, ir antroji? – Neturime supratimo.

Žodžiu, visiškas chaosas, jei ne absurdo teatras. Tačiau triukšmas apie švilpiančius traukinius į Paryžių sklinda per visus laikraščius, televizijas, interneto portalus, uždengia visas abejones, užčiaupia kritikus. O iš esmės visa tai – tuščias balionas: pastačius Rail Baltica-1 Varšuva nepriartės nė vienu kilometru, o kelionės laikas nesutrumpės nė viena minute. Vadinasi, keleivių nebus, nes nebus greičio, kaip ir krovinių, nes Šiaurės–Pietų kryptimi rimtesnio srauto čia tiesiog nėra.
Visas straipsnis "Kada baigsis "Rail Baltica" absurdo teatras?
REKLAMA
REKLAMA

Skaitomiausios naujienos




Į viršų