Artėja neišvengiamos permainos: vairuotojai raginami paskubėti

Kelių eismo taisyklėse nustatyta, jog nuo lapkričio 10-sios iki balandžio 1-sios Lietuvoje draudžiama eksploatuoti lengvuosius automobilius su vasarinėmis padangomis.

Nors iki įvardyto termino dar yra nemažai laiko, tačiau lietuviai, panašu, nėra linkę atidėti visko paskutinei minutei. Pasvalio rajone veikiančio autoserviso atstovai dar spalio pradžioje teigė, jog žmonės orų ir eismo permainoms ruošiasi iš anksto.

Artėjant lapkričiui situacija pasidarė dar intensyvesnė. Tai įrodo situacija, kad net nebegalima iškart gauti reikiamų padangų.

„Jau pirmoje spalio pusėje pastebėjome padidėjusį intensyvumą keičiant vasarines padangas į žiemines. Vėliau net susidūrėme su situacija, kai nepavykdavo pas tiekėjus iškart gauti reikiamų padangų. Šiemet, regis, viskas prasidėjo šiek tiek anksčiau nei praėjusiais metais.

Žmonės nenori visko palikti paskutinei minutei, kai autoservisai būna perpildyti norinčiųjų pasikeisti padangas. Taip, jie sutaupo laiko ir iškritus pirmam sniegui jiems nebereikia skubiai ieškoti pagalbos“, – situaciją apibendrino „Pumpėnų autoserviso“ darbuotojas Darius.

Tad kokie svarbiausi akcentai, kuriuos vairuotojai turi žinoti prieš keisdami padangas? Taip pat, kiek vidutiniškai kainuoja tokia paslauga?

Gresia bauda

Kelių eismo taisyklėse (KET) parašyta, kad nuo lapkričio 10 d. iki kovo 31 d. draudžiama eksploatuoti motorines transporto priemones, išskyrus mopedus, motociklus, triračius, visų rūšių keturračius ir priekabas su vasarinėmis padangomis.

Mopedus, motociklus, triračius, visų rūšių keturračius eksploatuoti su vasarinėmis padangomis draudžiama gruodžio-vasario mėnesiais, taip pat kovo-lapkričio mėnesiais, jeigu bent dalis važiuojamosios dalies, kuria važiuojama, yra apsnigta ar apledėjusi.

Administracinių nusižengimų kodekso 415 str. 2 d. yra parašyta, kad transporto priemonių, kurių padangos neatitinka nustatytų techninių ar padangų naudojimo reikalavimų, vairavimas, užtraukia baudą vairuotojams nuo 30 iki 40 eurų.

REKLAMA

Žinoma, bauda gali pasirodyti per menka, tačiau daug rimtesnių nuostolių galima patirti sukėlus eismo įvykį, kurio priežastis – netinkamos padangos. Tad tikrai verta pagalvoti dėl kylančių rizikų.

Kaip pasirinkti?

Bendrovės „Melga“ padalinio vadovas Andžejus Ostrovskis žieminių padangų ieškantiems tv3.lt skaitytojams pirmiausia pataria atsakyti sau į klausimą, kur daugiau teks važinėti?

„Iš tikrųjų, pirmiausia, reikėtų išsiaiškinti, kur daugiausia teks važinėti. Ar keliai bus su prižiūrima danga, ar sudėtingesni, o gal retai valomi žvyrkeliai, kur pasitaiko daug neišvažinėto sniego. Jei važinėsite keliuose su prižiūrima danga, tai reikia kietesnio mišinio padangos. Ji veiks ant puraus sniego, esant nedideliam šalčiui. Minkšto mišinio padangų reikia, kai yra itin žema temperatūra ir ant važiuojamosios dalies susidaro ledas. Žinoma, kiekvienam atvejui padangų nenusipirksi ir jų kaskart nekeisi, tačiau vairuotojai turėtų įsidėmėti šias taisykles ir atitinkamai pritaikyti savo vairavimo stilių“, – pasakojo A. Ostrovskis.

Anot jo, padangų gamintojai žiemai į rinką pristato dygliuotas, minkšto arba europinio kietesnio mišinio padangas. „Padangos kažkiek skiriasi vidurio Europoje ir šiaurinėje jos dalyje. Bet tikrai gamintojai nepritaiko padangų subalansuotų tik Lietuvai.

Žinoma, yra ir universalios padangos dėl kurių anksčiau buvau itin kategoriškas. Bet dabar žiemos pas mus nebėra tokios atšiaurios, tad negalima sakyti, kad universalios padangos yra kažkoks blogis. Su jomis gal tik derėtų atsisakyti kelionių itin sudėtingomis žiemos sąlygomis“, – pridūrė A. Ostrovskis.

Svarbūs aspektai

Kalbant apie padangas, kurias jau esate įsigiję ir ketinate naudoti ne pirmą sezoną, verta atkreipti dėmesį į kelis aspektus.

„Iš tikrųjų yra labai daug faktorių, kurie daro įtaką padangos tinkamumui. Protektoriaus gylis žiemai pagal kelių eismo taisykles negali būti mažesnis nei 3 mm. Bet 3 mm jau yra žymiai per mažai, jei kalbame apie sudėtingesnes eismo sąlygas.

REKLAMA

Jei norima padangomis pasitikėti, tai jų protektoriaus gylis turėtų būti bent jau 4-5 mm. Tada tokia padanga dar tinkama vienam sezonui. Taip pat svarbu įvertinti ar nėra padangos pažeidimų, suaižėjimo. Tokių defektų negali būti jokioje padangoje. Negali būti ir gumbų, nes tai jau ženklas, kad yra pažeistas konstrukcinis padangos vientisumas“, – pasakojo A. Ostrovskis.

Anot jo, kuo padanga naujesnė, tuo ji yra elastingesnė, o tai gerina sukibimą su kelio dangos paviršiumi. Naujienų portalo tv3.lt pašnekovas pridūrė, kokios klaidos neturėtų daryti vairuotojai, laikydami žiemines padangas vasaros sezono metu.

„Jokiais būdais negalima padangų laikyti balkone, kur patenka tiesioginiai saulės spinduliai. Patalpa, kurioje laikomos padangos, turi būti vėdinama. Taip pat nerekomenduojama laikyti maišuose, kurie sulaiko drėgmę. Dažniausia su naudotomis padangomis kylančios problemos yra dėl protektoriaus trūkumo. Taip pat, kai nuimamos žieminės padangos, tai kartais matosi nusidėvėjęs vienas jų šonas. Tas sufleruoja apie suvedimo problemas“, – apibendrino A. Ostrovskis.

Kokios darbų kainos?

Įvardyti žieminių padangų kainą yra sudėtinga. Pačios paprasčiausios gali kainuoti iki 30 eurų už vienetą. Bet jei diametras yra didesnis, tai vienos padangos kaina kyla iki 70 ir daugiau eurų. Garsių gamintojų padangos gali kainuoti ir 100 eurų už vienetą.

Daug paprasčiau yra įvertinti, kiek kainuoja pakeisti padangas, kai vasarą ir žiemą naudojami tie patys diskai. Padangų montavimo darbai ant paprastų skardinių diskų kainuoja apytiksliai nuo 16 iki 25 eurų (už visus keturis ratus).

Jei naudojami lieti diskai, tada montavimo darbais yra šiek tiek brangesni – nuo 17 iki 30 eurų už visų ratų pakeitimą.


Rašyti komentarą...
A
Apakes
2019-11-03 20:41:21
Pranešti apie netinkamą komentarą
Jo jus verkiate, kas norės tas pasikeis laikų kas rytoj, tik užtenka šydą rašyti, ir be jūsų buvo aišku kada keisti čia šiuolaikinem aiškinkite kurie teisės nusipirkę
Atsakyti
-1

SKAITYTI KOMENTARUS (3)
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
×

Pranešti klaidą

SIŲSTI
REKOMENDUOJAME
×

Pranešti klaidą

SIŲSTI
Į viršų