Pagal didžiausios Lietuvos transporto infrastruktūros projektavimo bendrovės „Kelprojektas“ parengtus viešųjų erdvių tvarkymo projektus, atnaujinti Alytaus ir Jonavos miestai. Juose įgyvendinti naujausi sprendimai užtikrins patogesnį bei saugesnį susisiekimą, taip pat prisidės prie draugiškesnės gamtai bei estetiškai patrauklesnės miestų aplinkos kūrimo.
Alytuje, Vilniaus ir Kauno gatvių sankirtoje, įrengta žiedinė sankryža, atliktas kompleksinis Senamiesčio skvero ir aplinkinių gatvių viešųjų erdvių tvarkymas. Miesto skvero atnaujinimas buvo būtinas, nes iki šiol ši miesto dalis buvo apleista. Sutvarkius šioje erdvėje dangą, įrengus aikšteles bei fontaną, ji tapo naujuoju alytiškių ir miesto svečių traukos objektu.
„Įgyvendintas projektas padidino pravažumą miesto centre. Tai leidžia išvengti spūsčių, taip pat saugo gamtą – į ją patenka mažesnis išmetamųjų dujų kiekis. Po rekonstrukcijų Alytus tapo vienu iš nedaugelio Lietuvoje miestų, turintis energiją taupantį apšvietimą. Jame įrengti specialūs LED šviestuvai, kurie taupiai naudoja elektros energiją ir prisideda prie saugumo – apšvietimas pagerina matomumą, ypač esant prastoms oro sąlygoms“, – sakė „Kelprojektas“ Statybos skyriaus projekto vadovas Dovydas Banys.
„Lietuvos miestų ir miestelių viešųjų erdvių tvarkymo projektavimas yra svarbi „Kelprojekto“ veiklos sritis, o Alytaus ir Jonavos miestų viešųjų erdvių rekonstrukcijos yra naujausi įgyvendinti mūsų projektai. Miestų vadovybė įvertino atliktą darbą kaip pavyzdinį dėl jo kokybės ir operatyvumo – mūsų specialistams įteikti apdovanojimai. Vertiname tokį valdžios pripažinimą bei palankius miestų gyventojų atsiliepimus, oficialaus projektų atidarymo metu“, – sakė Algimantas Medžiaušis, UAB „Kelprojektas“ generalinis direktorius.
Jonavoje pagerėjo susisiekimas – atnaujinta svarbiausius miesto taškus, ligoninę, mokyklas, savivaldybę, kultūros centrą ir kitus objektus, jungianti infrastruktūra. „Kelprojekto“ specialistai suprojektavo beveik 2 km ilgio dviračių-pėsčiųjų taką, įrengė laiptus, atramines sienelės, taip pat užtikrinto saugų apšvietimą.
„Jonavoje įgyvendinti netipiniai sprendimai, kurie padidino pėsčiųjų ir dviratininkų eismo saugą. Naujuosiuose takuose yra aiškiai išskirti srautai – skirtingomis spalvomis ir dangose įspaustais paviršiais atskirti pėsčiųjų ir dviratininkų keliai. Be to, skirtingu dangos reljefu nuo šiol dviratininkai perspėjami apie artėjančias pavojingas vietas“, – pažymėjo D. Banys.
Siekiant užtikrinti eismo sąlygas pėstiesiems ir dviratininkams, buvo įdiegta sumani šiuos eismo srautus vertinanti įranga, skaičiuojanti jų intensyvumą. Sistema leis dar tiksliau numatyti eismo eigą bei prisidės prie geresnio spendimų dėl srautų reguliavimo priėmimo.