„Dienos komentare“ – diskusija apie tai, ar tikrai litvinizmas pavojingesnis už nelegalių atvykėlių agresiją.
Pastaruoju metu nemažai dėmesio skiriate imigracijos problemai, baltarusiams, kurių dalis atvažiuoja į Lietuvą ir pasiduoda litvinizmo idėjoms. Kodėl būtent čia įžvelgiate didelę grėsmę?
Yra dvi šios problemos briaunos. Viena jų, sakyčiau – principinė, matau, kad vykdoma nesąžininga politika mūsų atžvilgiu, iškraipoma istorija. Kitas dalykas, žymiai pavojingesnis, kurį atskleidė Žilvinas Svitojus – lygiai tokia pati antiukrainietiška šovinistinė propaganda, kad ukrainiečių tauta neegzistuoja, ėjo prieš pat mums žinomus įvykius. Matosi tas pats raštas. Dabar staiga suintensyvėjo litvinizmas ir tas negali nekelti susirūpinimo.
Ar mes galime čia įžvelgti suintensyvėjimą, kai kalbame apie pavienius asmenis, kur iš tūkstančio atsiranda 2–3, kuriems tai rūpi?
Labai svarbu pasakyti, kad jokie čia ne pavieniai asmenys, čia yra Baltarusijos Respublikos vidurinės mokyklos istorijos dalykai, tai yra litvinizmas tiesiu taikymu. <...>
Baltarusis, aš įsivaizduoju yra tas, kuris laikosi savo tradicijų, ir tokių ten yra, dievaži, pagarba jiems. Bet, juk dauguma yra rusai, jie yra „su kokybės ženklu“, jie mąsto rusiškai, jie elgiasi kaip rusai.
Mane yra kritikavę kai kurie mano partiečiai sakė, kad aš buvau skeptiškas ukrainiečių atžvilgiu pirmojo Maidano laikais, ir jie buvo teisūs. Buvau skeptiškas, nes maniau, kad iš to nieko nebus. Aš klydau. Kodėl taip neįvyko su ukrainiečiais? Nes jie nuo 1994 m. neturėjo kažkokio klouno, kalbančio su bulvių kasėjo akcentu. Baltarusiai yra submisyvūs kaip visuomenė. <...>
Paimkim paprastą rusą, kuris skaitė truputį istorijos, bet nekenčia Vakarų, nekenčia mūsų, jis turi kažkokį pagarbos momentą mums dėl to, kad irgi buvom imperija, atėjusi iki Maskvos. Baltarusis sakys, kad mes buvom beteisiai žmonės, kurie gyveno olose, o Žalgirio mūšyje dėvėjo maišus, kuriuos duoda lėktuve, jei vemtum.
Visą pokalbį rasite aukščiau esančiame vaizdo įraše.