Rašyti komentarą...
Nuoroda nukopijuota
× Pranešti klaidą
VISU PIRMA : VYRAI NEPATIRIA TO, KA MOTERIAI REISKIA BUTI NESCIAI, GIMDYTI, BUTI ATSAKINGAI UZ AUGINIMA IR AUKLEJIMA. PRIPAZINKIM, KAD VYRAI NORI KARTAIS TURETI GIMINES PRATESEJA, BET TIEK ATSAKOMYBES, KIEK TENKA MOTERIMS, JIE NEJAUCIA IR VISUOMENE NEVERCIA JAUSTI. TODEL NE JIEMS PATARCIAU RASYTI STRAIPSNIUS ABORTU TEMA.
ANTRA: LENKIJOJE BIJODAMI SUGADINTI SAVO REPUTACIJA, GYDYTOJAI NEDARO ABORTU NET TADA , KAI MOTERIAI GRESIA PAVOJUS GYVYBEI AR INVALIDUMAS. ABEJOJU AR KITAIP BUTU IR LIETUVOJE. TIKRAI MANOTE, KAD REPUTACIJA DAKTARAMS ANTRA PAGAL SVARBUMA?
TRECIA: MOTINA PER PRIEVARTA, NIEKADA NEBUS GERA MOTINA.
GERIAU ISVIS NEGIMTI, NEGU GIMTI NELAUKIAMU VAIKU.
ANTRA: LENKIJOJE BIJODAMI SUGADINTI SAVO REPUTACIJA, GYDYTOJAI NEDARO ABORTU NET TADA , KAI MOTERIAI GRESIA PAVOJUS GYVYBEI AR INVALIDUMAS. ABEJOJU AR KITAIP BUTU IR LIETUVOJE. TIKRAI MANOTE, KAD REPUTACIJA DAKTARAMS ANTRA PAGAL SVARBUMA?
TRECIA: MOTINA PER PRIEVARTA, NIEKADA NEBUS GERA MOTINA.
GERIAU ISVIS NEGIMTI, NEGU GIMTI NELAUKIAMU VAIKU.
pirma, jauni gydutojai pries eidami i ginekologija turi pagalvoti ka renkasi. o tai paskiau ir kontracepcija atsisakys israsineti del savo religijos / isitikinimu.
antra, lietuvos mokyklose nėra jokio lytinio švietimo, nei katalikiško / tradicinio, nei prezervatyvų maustymo, nei tokio, kos turėtų būti (ugdoma atsakomybė, pagarba, tačiau pagal pageidavimą suteikiama informacija apie kotracepciją ir apsisaugojimą nuo lytiškai plintančių ligų, kai pagalvoji apie AIDS prezervatyvo maustymai atrodo visai nejuokingai)
trečia, niekas neturi teisės priversti moters gimdyti. ji ne valstybės / vyro vaikų darymo mašina
ketvirta, Lietuvoje niekas nekalba, kodėl moterys darėsi / darosi / darysis abortai. Lietuvos politikams tai nerūpi, jie žino vienintelę išeitį - uždrausti, nors tai net ne išeitis, greičiau žiurkų bėgimas iš skęstančio laivo. uždraudus abortus niekas nepasikeis, tiksliau pasikeis į blogąją pusę. tačiau seimūnai galės pasikabinti sau medalį ir apsimesti, kad tokio dalyko, kaip abortas iš viso nėra. lietuvos seimūnai nieko nežada, nesiūlo potencialiai motinai, jie tik skelbia savo nuosprendį "gimdyk". atleiskit man, bet tai iš tiesų panašu į moters pavergimą. beje, apie vyrą / tėvą išvis niekur nekalbama. kokia jo atsakomybė? ai pala,. tubūt visi vaikai iš švento prasidėjimo (atsiprašau dar kartą už nesulaikytą ironiją)
antra, lietuvos mokyklose nėra jokio lytinio švietimo, nei katalikiško / tradicinio, nei prezervatyvų maustymo, nei tokio, kos turėtų būti (ugdoma atsakomybė, pagarba, tačiau pagal pageidavimą suteikiama informacija apie kotracepciją ir apsisaugojimą nuo lytiškai plintančių ligų, kai pagalvoji apie AIDS prezervatyvo maustymai atrodo visai nejuokingai)
trečia, niekas neturi teisės priversti moters gimdyti. ji ne valstybės / vyro vaikų darymo mašina
ketvirta, Lietuvoje niekas nekalba, kodėl moterys darėsi / darosi / darysis abortai. Lietuvos politikams tai nerūpi, jie žino vienintelę išeitį - uždrausti, nors tai net ne išeitis, greičiau žiurkų bėgimas iš skęstančio laivo. uždraudus abortus niekas nepasikeis, tiksliau pasikeis į blogąją pusę. tačiau seimūnai galės pasikabinti sau medalį ir apsimesti, kad tokio dalyko, kaip abortas iš viso nėra. lietuvos seimūnai nieko nežada, nesiūlo potencialiai motinai, jie tik skelbia savo nuosprendį "gimdyk". atleiskit man, bet tai iš tiesų panašu į moters pavergimą. beje, apie vyrą / tėvą išvis niekur nekalbama. kokia jo atsakomybė? ai pala,. tubūt visi vaikai iš švento prasidėjimo (atsiprašau dar kartą už nesulaikytą ironiją)
Baznycia ilgai svarste, ar moteris turi siela. Ir dabar teologai visu rimtumu svarto, kad moteris privalo paklusti vyrui, kokios jos teises. Turiu omeni katalikiska teologija, islamo visai nezinau. Todel klausimas ar moteris kaip zmogus yra asmuo, ir ar ji turi kazkokias autonomines teises kaip asmuo, kyla. Jau pagalvojus apie tai, kad civilizuotame krikscioniskame pasaulyje kai kuriose salyse tik 20 a vidury moteris gavo balsavimo teise. Klausimas ar moteris yra toks pat zmogus, ar ji asmuo, ar jos teises kazkokios ypatingos ir tam tikru metu gali buti ribojamos, vis dar iskyla ir yra labai aktualus pasirodo. Labai paprasta apkaltinti vaiku zudymu ir viska supaprastinti. Beje, as ne uz abortus ir niekada uz juos nepasisakysiu, jokiu peticiju nepasirasineju, nei is vienos nei is kitos puses. Bet man kyla klausimu. Laimingas zmogus, kuriam jokiu klausimu nekyla.
tik nereikia. O kaip ten su tais embrionais, kurie is zmogaus odos sodinami i karviu kaiusialastes, juk ir ten zmogiska butybe auga, bet baznycia juk nieko pries, man rodos kol kas pries tai neturi, nes galvoja, ka d karve augs ar kazkas panasaus. Niekada neagituoju uz abortus, bet drausti ju nepatarciau.reiketu pripazinti, kad embrionas ir moteris neatsiejami dalykai, ir is to isplaukia kad kai kurie draudimai gali buti suprantami tik kaip prievarta asmeniui. Taip, kad gal reiktu leisti tam tikra termina ir buda, taciau drausti tikrai nevertetu. Kai tecnologijos pasieks atitinkama lygi galesime issaugoti kiekviena embriona ir laukiama ir ne. Kodel mes tokie pikti lietuvaiciai, gal kad motinos musu nelauke, nenorejo. kaip ismatuoti asmens teises, cia negali buti dideliu kategoriskumu. Jei jau teigiama, kad embrionas viska supranta ir viska zino, tai kai jis nekenciamas, nelaukiamas del kokiu nors priezasciu, koks vaikas gims. Na nezinau, mam nedris vaikui pasakyti, kad jo nelauke, bet jei jis gims, kas uzaugs neaisku. Tai labai sudetinga tema. Negali buti sprendziama draudimais. Manau tai gerokai sudetingesnis dalykas. Gal reiktu patyrineti tokiu nesciuju, kurios laukiasi nenoredamos psichika ir jos poveiki vaisiui bei tolimesniam jo vystymuisi. Sito niekas nedaro. Tai galetu buti nauja psichologijos sritis, jei jau uzdrausime abortus.
tokie išsišokėliai, kaip laučius Vladukas, yra gana banalus reiškinys - pasipūtėlis menkysta - tokių daug ant Lietuvos. Ar kas dabar beprisimena, kad šis veikėjas, pastaruoju metu daug pamokslaujantis apie "tradicines vertybes" ir dešiniąją tradiciją, savo karjerą pradėjo LDDP? Man visad buvo įtartinas laučiaus Vladuko pomėgis nešioti čekistišką odinį švarką...
Nuoširdi (visai be ironijos) užuojauta. Linkiu niekada neįsivaikinti vaiko (žinote, įsipareigojimas kitam asmeniui visada jus žalos...). Kai pasensite ir murksosite kur kampelyje, galėsite(jei pajėgsite) pavartyti savo gerų laikų foto albumus. Vietoj švelnios vaiko ar anūko rankutės, glostančios jūsų raukšles ir žilus plaukus. Įvaikis to padaryti negalės, nes jūs tiesiog nesate pajėgi kam nors įskiepyti tai, kas vadinama žmoniškumu. Esate tik paprasta VARTOTOJA. Net vaiką norite gauti jau pagimdytą. Mokslas tokiems turi ir atskirą biologinį pavadinimą, bet- tiek to.
Ir iš kokios amžių glūdumos pats išlindai, kad kūdikis, patogiai prisidengus 'embriono' pavadinimu pačiam neatrodo žmogumi? Ir dar tikriausiai sapnuoji, kad esi progresyvus? O gal, apsvaiginus ir pakišus po paklode, kad nesimatytų, galima nužudyti bet kokio amžiaus žmogų? Juk jis tuo metu nerėks, nesupras, kas vyksta? Baigiu įsitikinti, kad ateizmas- viena radikaliausių ir gūdžiausių religijų. Žmogau, atsipeikėk ir prenatalinio laikotarpio žmogaus psichologiją, šiuolaikinės psichiatrijos šaką, nagrinėjančią bėdas, kilusias dėl traumų prenataliniu laikotarpiu, pasinagrinėk, bent jau 12 savaučių kūdikio foto pasižiūrėk, ką jis turi ir ko-ne. Ar įsitikinimai neleidžia naudotis mokslo, sukurto ir "davatkų" išradimais?
Kai nutarsi, kad vaikutis, kurį įsivaikinsi, trukdo karjerai - rasi būdą juo atsikratyti. Kam čia vargintis ir visaip ten žalotis. Juk vaiką užauginti nėra lengviau, nei jį pagimdyti.
Vargšė tu.
Vargšė tu.
O aš pasidariau abortą, nes nenorėjau praleisti metus karjeroje ir tuo didžiuojuosi. Išvis neketinu žaloti savo kūno gildymu. Verčiau įsivaikinsiu.
Autoriui respektas ne tik už taiklias pastabas ir gerai išryškintą problemos esmę. Gerbiu ir už tai, kad nebijo replikuoti ir savo draugeliui, su kuriuo paprastai rašo į vieną pusė. Laučius nustebino. Arba jį nupirko, arba čia kokia asmeninė patirtis (gal savo antrąją pusę yra įkalbėjęs abortui?) ir jos ekstrapoliacija? Anyway - atsistojo šalia Pavilionienės ir Vasiliauskaitės. Atrodo negražiai.
Abortas – laisvės ir progreso simbolis?