Prieštaringai vertinamas susisiekimo ministras Jaroslavas Narkevičius nutarė pristatyti savo darbus ir ateities planus. J. Narkevičiaus kaip ministro likimas ilgą laiką kabėjo ant plauko. Prezidentas buvo juo itin nepatenkintas, o valdančioji koalicijos taryba tik praeitą savaitę tvirtai pasakė, kad jie palaiko ministrą ir šis gali tęsti darbus. 

Pristatinėdamas savo darbus ministerijoje žurnalistams, J. Narkevičius tikino, kad pirmiausia kurs ilgalaikę Susisiekimo ministerijos strategiją. Ministras aiškino, kad ateidamas dirbti jis neatėjo į tuštumą, todėl sieks tęsti pradėtus darbus, efektyvinti jų realizavimą. Tiesa, į dalį klausimų susijusių su netiesioginiu jo konfliktu su prezidentu, jis atsakinėti nenorėjo, o kalbėdamas apie ministerijos projektus vis aiškino, kad apie vieną ar kitą jų išplėstai kalbėti taip pat negali. 

Ministras žurnalistams aiškino, kad jo komanda suformuota ne politiniu pagrindu. Ir pripažino kad per tą laiką [penkis mėnesius], kai jis yra ministras, jam teko susidurti su daugybę klausimų, kurie nesusiję su jo tiesioginiu darbu.

REKLAMA

J. Narkevičius tikino, kad siekia nesivelti į dalykų komentavimą ir konflikto eskalavimą, nenori komentuoti temų, kurios tiesiogiai nesusiję su jo darbu. Kalbėdamas apie santykius su prezidentu jis pripažino, kad tai, kaip viskas susiklostė – nėra malonu. 

„Situacija nėra jauki, delikatiškai kalbat. Aš visiškai suvokiu tai. <..> Mes su prezidentu kalbėjome  individualiaivieną kartą [skiriant ministru], buvo kalbėta apie iššūkius, kitus klausimus. Jo pastebėjimai buvo įtraukti į mūsų prioritetinius veiksmus. Paskui buvo tamprus bendradarbiavimas su patarėjais. Pagrinde ministerijos bendradarbiavimas yra su Vyriausybe, premjeru“, – spaudos konferencijoje aiškino J. Narkevičius. 

Darbų ir planų – begalės

Kalbėdamas apie daromus ir darytinus darbus ministras jų išvardijo begales. 

„Vienas iš konkretesnių darbų, Klaipėdos uosto planas. Planas buvo ruoštas daug metų, net nebuvo sutarimo.<..> Supratome, kad reikia paspartinti, nes pasekmės gali būti ilgalaikės. Uostas ir geležinkelis turi tarnauti, kad būtų galimybė išnaudoti visą infrastruktūrą. <..> Ir Latvija labai plečia savo konkurencingumą. Mums Klaipėdos uosto plėtra – strategiškai svarbi“, – sakė ministras, patikinęs, kad jau yra šioks toks sutarimams su Klaipėdos savivaldybe, veikiančiomis įmonėmis ir patvirtintas bendrasis planas, pradėti konkretūs darbai jūrų uoste. 

„Gilinsime pietinę uosto dalį, padarysime vartus, tai suteikę galimybę atplaukti dideliems laivams su didele pakrova“, – sakė jis. 

REKLAMA

J. Narkevičius taip pat atkreipė dėmesį į laivybą Nemunu. „Komanda atrado būdą, kad dar šiais metais būtų atstatyti Nemuno keliai, tam skirta virs 1 mln. eurų. Sudarysime prielaidą verslininkams naudotis tuo keliu“, – sakė ministras, tikindamas, kad kalbama ir su Baltarusija, kad upės kelias būtų išnaudotas iki pat Druskininkų. 

Susisiekimo ministras pripažino, kad jo komanda kalba ir su bendruomenėmis. Taip pat aiškino, kad net neturint oro linijų mūsų oro erdvė yra patraukti, o tai kelia klausimą, ką daryti su oro uostais. 

„Dėl kiekvieno oro uosto sudaryti planai plėtrai, visgi išanalizavus yra dvi nuomonės. Net išplėtus bus per mažai erdvės, kad tenkinti keleivių ir krovinių srautus. Antra nuomonė, kad restruktūrizavus užteks pajėgumų. Maksimali galia būtų 8 mln. keleivių, o dabar oro uostai aptarnauja 4 mln. keleivių. Naujam oro uostui statyti yra numatyta vieta, bet išanalizavus, nutarta galutinį sprendimą priimti po kelių metų“, – kalbėjo ministras. 

Kitas strateginis projektas – „Rail Baltica". „Pastebėjome, kad yra taisytinų ir spręstinų klausimų. Dabar vyksta intensyvios derybos. <..> Rygoje susitikome su atitinkamais ministras Latvijos, Estijos ir Lenkijos. Siekis užtikrinti, kad projektas būtų realizuotas ir, kad būtų apsaugoti mūsų valstybės interesai. Tai ir valdymo, ir realizavimo klausimas. Yra projekto vėlavimas, pasak audito, bet Lietuva yra lyderė realizuojant šį projektą“, – tikino  ministras, pažadėjęs, kad bus efektyvinamas projekto valdymas, o vasario viduryje visuomenė sužinos apie tolimesnius žingsnius. 

REKLAMA

Kalbėdamas apie kelius, ministras pripažino, „Via Balticos" projektas susiduria su iššūkiais, nes kelio ruožas nuo Marijampolės iki Lenkijos sienos derinamas pernelyg ilgai. Iki 2025 metų tas ruožas, pasak J. Narkevičiaus, turėtų būti užbaigtas. 

„Mes suderinome vienodą darbų atlikimą, jie [lenkai] pakeitė savo darbus, nutarė ruožą padaryti anksčiau nei buvo numatyta, tam, kad balansas tarp valstybių būtų didesnis. Kitas darbas yra Vilnius-Kauna kelio tvarkymas, jis vykdomas. Tarptautinis elementas, svarbu, kad infrastruktūra būtų galima naudotis, todėl vedama nemažai derybų su Baltarusija, Rusija, Kazachstanu, kalbama apie daugiau leidimų vežėjams, tai subtilūs klausimai. Siekiama, kad vežėjai nenukentėtų“, – sakė ministras.

Keliai kelia iššūkių, bet žada naujų traukinių krypčių

Pasak jo, labiausiai intensyviose vietovėse bus skiriama daugiau lėšų kelių priežiūrai. Tiesa, detalizuoti jis nenorėjo, esą ta tema atskirai galima pakalbėti, kai Vyriausybėje bus patvirtintos galutinės sąmatos. 

„Žvyrkelių asfaltavimas susilaukia dar daug dėmesio, bet faktai, tokie, kad programa atsilieka. Stengėmės paspartinti, bendrauti su vykdytojais ir dalyviais, rangovais. <..> Esame pasiruošę pilnai realizuotą tą programą, tai 600 km ir didžiulis iššūkis“, – žadėjo susisiekimo ministras. 

Pasak jo, svarbiausia žiūrėti ką reikia patobulinti ir sumažinti atsilikimą, tarkime greičio kontrolės priemonių įrengime, ženklų įdiegime, dviračių takų nutiesimas. 

Ministras taip pat aiškino, kad jo komandos konkretus darbas – geležinkelių pritaikymas specialiuosius poreikius turintiems asmenims. Jis skundėsi, kad, deja, visuomenės ir žiniasklaidos dėmesio šis projektas nesulaukė.

REKLAMA

Jis taip pat kalbėjo apie žaliąsias lenteles, patikinęs, kad Vyriausybės sprendimas buvo priimtas dar 2014 metais. Savivaldybės turėjo atlikti paruošiamuosius darbus, per tris paskutinius mėnesius, pasak ministro, buvo daug susitikimų, tikrinimų, buvo paruoštas ir patvirtintas kelių eismo taisyklių pakeitimas. 

„Dabar leista atstatyti žalias rodykles ar pastatyti ten kur reikia, bet tai nutars kompetencijų taryba, kad tai būtų ne chaotiška. Liesta savivaldybėms ten kur nespėjo atlikti darbus, kabinti atgal. Vykdome monitoringą, kitą mėnesį dar kartą matysime, kaip tie pakeitimai veikia vairuotojų, pėsčiųjų y saugumą ir patogumą“, – kalbėjo ministras. 

J. Narkevičius tikino, kad galbūt netrukus su Lenkija bus paleistas bandomasis kelto reisas su Lenkijos uostais. 

„Kitas darbas – visiškai naujas. Traukinio atstatymas dar Grodno-Druskininkai įtraukiant Vilnių. Ten nėra vėžių, geležinkelio, bet ties tuo dirbame, kad netrukus būtų galima ta kryptimi susisiekti. Tai naudinga ne tik dėl turistinių, bet ir dėl krovininių srautų“, – kalbėjo ministras.

Savo spaudos konferenciją jis pabaigė, sakydamas, kad sieks gauti padidintą finansavimą kitiems metams, projektams ir daug dėmesio skirs inovacijoms. 

Prezidentas Gitanas Nausėda ne kartą sakė nepasitikintis susisiekimo ministru, tikino, kad jis diskredituoja Vyriausybę. Jis taip pat pareiškė susidaręs įspūdį, kad realiai Susisiekimo ministerijai vadovauja ne J. Narkevičius, o Lietuvos lenkų rinkimų akcijos-Krikščioniškų šeimų sąjungos lyderis Valdemaras Tomaševskis.

REKLAMA

J. Narkevičius sulaukė kritikos dėl „Lietuvos pašto“ valdybos atleidimo, kai kurių kelių finansavimo ir gyvenimo Seimo viešbutyje aplinkybių bei pietavimo ne už savo pinigus.

J. Narkevičių į susisiekimo ministro pareigas delegavo Lietuvos lenkų rinkimų akcija-Krikščioniškų šeimų sąjunga, šiemet po prezidento rinkimų prisidėjusi prie valdančiosios koalicijos.

Kokia
2020-01-21 13:34:39
graži nosytė, iškart matosi, kad nevartojantis:))))
Atsakyti
Patogiausias būdas sužinoti daugiau - sekti naujienas mūsų „Facebook“ paskyroje!
Dedule 2020-01-22 13:07:41
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
Nepatinka konservatoriu gaujai nes trugdo numatytom ju aferoms igyvendinti   ATSAKYTI
Gintaras 2020-01-21 15:35:36
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
Reikia į nosį vielą įverti, kad nepriknistų ir nosies toliau tarnybinių reikalų nekištų.   ATSAKYTI
Lolita 2020-01-21 14:32:18
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
Visi jie nekalti. Visi šylsosi. Keliukas paklotas už užnugarį gerą...   ATSAKYTI
Jotvingis 2020-01-21 14:04:11
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
Kam reikalingas toks kalbejimas. Juk viskas aisku, kad visi darbas ministro poste baigsis maksimum po 9 menesius. Tai visi supranta. Jokiu perspektyviniu planu negali buti.   ATSAKYTI
Petras 2020-01-21 13:53:05
Pranešti apie netinkamą komentarą
-1
Narkevičius labai dirba;atsuka ir prissuka žalias rodykles... Kodėl čia nuostolius padengia mokesčių mokėtojas, LLRA ponai?   ATSAKYTI
Žemaitis 2020-01-21 13:37:34
Pranešti apie netinkamą komentarą
-4
Musu prezidentas nieko vertas    ATSAKYTI
Kokia 2020-01-21 13:34:39
Pranešti apie netinkamą komentarą
-2
graži nosytė, iškart matosi, kad nevartojantis:))))   ATSAKYTI
Lolita 2020-01-21 14:31:25
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
Matosi aiškiai  
Vat 2020-01-21 14:42:49
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
Čia nuo rusiško triaukščio keiksmažodio,kur paskutinėj pakopoj yra BORODAVKA...  

Top Video

Praeities žvalgas. Lietuvis apsilankė apleistoje Estijos pionierių stovykloje: vaizdai sukėlė gailestį
DABAR RODOMA
Praeities žvalgas. Lietuvis apsilankė apleistoje Estijos pionierių stovykloje: vaizdai sukėlė gailestį
DABAR RODOMA
Farai. Ne iš kelmo spirta pardavėja tapo didvyre – lietuvės gudrybė sustabdė vagišių
DABAR RODOMA
Farai. Vairuotojo elgesys pareigūnus išvertė iš koto: mašina nevažiavo, o vyras „vairavo“
DABAR RODOMA
Pasidalijo, ką mama išdarinėjo lėktuve: dukrai teliko rausti iš gėdos
DABAR RODOMA
Pamačius, kaip bandoma išvažiuoti iš automobilių aikštelės aplinkiniai susiėmė už galvų
DABAR RODOMA
Košmaras autobuse: nufilmuota, kas dėjosi viduje per siaubingą avariją
DABAR RODOMA
Internautai negali patikėti savo akimis: neatskiria, kuri yra dukra, o kuri – mama
DABAR RODOMA
Prieš srovę. Po 12 metų kartu Dianos gyvenimas virto pragaru: istorija – pamoka kiekvienam
DABAR RODOMA
Prieš srovę. Gimtadienio šventė porai virto pragaru: atėmė keturis vaikus, tarnybos reikalauja tūkstančių
DABAR RODOMA
Visi mes žmonės. Skambinas įvardijo skyrybų su Krysko priežastį: galutinis taškas padėtas tik dabar
REKLAMA
Asociatyvi (nuotr. Fotodiena.lt/Pauliaus Peleckio)
Plintant koronavirusui, prezidento Gitano Nausėdos patarėjas Simonas Krėpšta siūlo nedelsti su sprendimais dėl ekstremalios situacijos. „Vakar priimti tam tikri sprendimai, ...
Asociatyvi (nuotr. stop kadras)
Dėl koronaviruso tirto iš šiaurės Italijos grįžusio vyro mėginiai buvo neigiami, patvirtino sveikatos apsaugos viceministras Algirdas Šešelgis. „Visi mėginiai, kurie buvo ...
Pomidorai  (nuotr. 123rf.com)
Kaip ir žmogus, prabudęs netinkamu metu, jaučiasi sulūžęs ir sudirgęs, todėl augalai gali irgi jaustis prastai, jei yra pasodinti netinkamame etape. Sodininkai žino, kad ...
Oro uostas (nuotr. stop kadras)
Koronavirusui toliau sėjant mirtį Kinijoje, lietuviai masiškai atšaukia keliones ne tik į šią šalį. Gerokai mažiau, kaip sako kelionių organizatoriai, norinčiųjų vykti į ...
Priekabiavimu viešai kaltinamas profesorius: kaip aš turėsiu gyventi? (nuotr. stop kadras)
Bręsta dar vienas seksualinio priekabiavimo skandalas. Buvusi Vilniaus Gedimino technikos universiteto praktikantė tikina, kad darbą anksčiau laiko ten privertė nutraukti ...
REKLAMA
×

Pranešti klaidą

SIŲSTI
Į viršų