Nors kalbama, kad „karo keliuose“ mastai sumenko, skaičiai rodo ką kitą: pastaraisiais metais sužeistųjų ir žuvusiųjų eismo įvykių metu skaičius auga itin sparčiai, vis daugiau žūsta vaikų. Eismo specialistai atkreipia dėmesį, kad nors situaciją stipriai pagerintų milžiniškos investicijos į šalies automobilių parką, yra pigesnių, paprastesnių, bet efektingų kovos su „karu keliuose“ būdų.

Augant žuvusiųjų keliuose skaičiui, siūlo imtis veiksmų – velkamės Europos „uodegoje“ (nuotr. Raimundo Maslausko)

Augant žuvusiųjų keliuose skaičiui, siūlo imtis veiksmų – velkamės Europos „uodegoje“ (nuotr. Raimundo Maslausko)

Saugos eismo ir automobilių ekspertas, technikos mokslų daktaras, profesorius Stasys Brundza surengė spaudos konferenciją apie avaringumą Lietuvos keliuose ir priemones, kaip jį sumažinti.

S. Brundza tvirtino, kad anksčiau dirbdamas premjero, kelių ministrų ar sostinės merų visuomeniniu patarėju bei konsultantu saugaus eismo klausimais yra analizavęs eismo įvykius bei teikė pasiūlymus, kaip spręsti problemas, tačiau „siūlomos priemonės taip ir netampa kūnu“.

Dieną, kai vyko konferencija, buvo minima atšvaitų diena.

„Visai būtų malonu ją švęsti, jei tie atšvaitai padėtų mūsų keliuose ir ypač vaikams apsisaugoti. Bet sprendžiant iš statistikos <...> mūsų keliuose žūsta labai daug vaikų“, – kalbėjo S. Brundza.

REKLAMA

Pasak specialisto, Lietuvoje buvo organizuojama daug skambių programų, kovojančių prieš nelaimes šalies keliuose.

„Daug gerų dalykų parašyta, bet daug dalykų neįvykdyta, niekas nėra atsakingas, kad nebuvo įvykdyta“, – samprotavo S. Brundza.

Žūčių nemažėja                                                                                                        

Anot S. Brundzos, pirmieji aštuoni šių metų mėnesiai išsiskyrė iš to paties laikotarpio pernai eismo įvykių, žuvusiųjų sužalotų žmonių gausa. Eksperto pateiktais duomenimis, lyginant su 2018 m., šiemet 15,63 proc. padaugėjo eismo įvykių, 16,24 proc. išaugo žūčių keliuose bei 21,15 proc. išaugo sužeistų keliuose skaičius.

S. Brundzos nuomone, tokį eismo įvykių išaugimą lėmė tai, kad vasarį buvo išjungti 139 stacionarūs greičio matuokliai.

„Taigi, pažeidėjų, viršijusių leistiną greitį, sumažėjo daugiau kaip 44 tūkst., o žuvusiųjų ir sužeistų eismo įvykiuose dėl viršyto greičio padaugėjo beveik dvigubai“, – pasakojo S. Brundza.

REKLAMA

Saugaus eismo ir automobilių ekspertas pastebėjo, kad Valstybinės saugaus eismo plėtros 2011-2017 m. programos tiksluose buvo numatyta, kad 2017 m. Lietuva bus tarp 10 geriausių Europos Sąjungos valstybių, pagal eismo įvykių skaičių.

„Iki šiol velkamės „uodegoje”. O, pavyzdžiui, Estija dar 2015 metais buvo 10 vietoje“, – sakė S. Brundza.

Jis atkreipė dėmesį, kad nors žuvusiųjų skaičius 2015-2018 m. šiek tiek sumažėjo (nuo 267 iki 170), eismo įvykių ir sužeistų juose skaičius liko panašus: 2014 m. – 3,7 tūkst., 2015 m. – 3,5 tūkst., 2016 m. – 3,75 tūkst., 2017 m. –3,5 tūkst., 2018 m. – 3,7 tūkst. sužeisti žmonės.    

S. Brundzos teigimu, 2018 metais 40 proc. visų žuvusiųjų buvo pėstieji, o šiais metais eismo įvykiuose žuvo ar buvo sužeista daugiau vaikų nei praėjusiais.

„Šie skaičiai rodo, kad, palyginus su tuo, kas vyksta kitose Europos šalyse, Lietuvoje pagerėjimo šioje srityje praktiškai nėra“, – kalbėjo S. Brundza.

Anot jo, 2017 m. Norvegijoje žuvo 20 žmonių vienam milijonui gyventojų, o Lietuvoje 67, tai yra 3,35 karto daugiau. Europos Sąjungos vidurkis – 49 žmonės, tenkantys 1 mln. gyventojų.

S. Brundza kalbėjo ir apie dėl eismo įvykių patiriamą žalą. Pasak jo, 2018 m. paskaičiuota žala Lietuvos ekonomikai dėl žuvusio žmogaus buvo 591 tūkst. eurų, dėl sunkiai sužeisto žmogaus – 84 tūkst. eurų, dėl lengvai sužeisto – 5 tūkst. eurų.

Atšvaitai prie kasų ir siauresnės perėjos

Kalbėdamas apie priemones, kurios galėtų pagerinti padėtį Lietuvos keliuose, S. Brundza pažymėjo atšvaitų reikalingumą. Ekspertas teigė, kad atšvaitai turėtų būti matomoje prekybos centruose, pavyzdžiui, prie kasų. Tokį pasiūlymą S. Brundza buvo pateikęs ir Susisiekimo ministerijai.

REKLAMA

S. Brundza atkreipė dėmesį, kad nemažėja pėsčiųjų, einančių per perėją, mirčių skaičius. Pasak jo, dažnai nelaimės įvyksta, kai pėsčiąjį per perėją praleidžia vienas automobilis, o kitas, greitai važiuodamas kita juosta, jo nepamato ir partrenkia.

Šią problemą S. Brundza siūlo spręsti dviem būdais. Vienas iš jo pasiūlymų – automobiliai turėtų sustoti bent 3 metrus prieš pėsčiųjų perėją. Pasak jo, tokiu atveju abu automobiliai matytų per pėsčiųjų perėją einančius žmones.

Stasio Brundzos pasiūlymas – sustoti toliau nuo pėsčiųjų perėjos

Stasio Brundzos pasiūlymas – sustoti toliau nuo pėsčiųjų perėjos

Antras S. Brundzos siūlymas – neintensyvaus eismo gatvėse per pėsčiųjų perėją leisti važiuoti tik viena juosta. Anot eismo eksperto, tokia praktika siūloma ne vienoje Europos valstybėje.  

Stasio Brundzos pasiūlymas – siauresnės pėsčiųjų perėjos

Stasio Brundzos pasiūlymas – siauresnės pėsčiųjų perėjos

Būtina atnaujinti pasenusį automobilių parką

S. Brundza teigė, kad ženklai, kaip reikia važiuoti žiedu, būtini visuose žieduose, ne tik tuose, kur pakeičiama eismo tvarka. Jis kritikavo neseniai naujai perbraižytą Gerosios vilties žiedą. Nuo rudens pradžios žiede galima važiuoti dviem eismo juostomis, o ne trimis. Nuo to laiko prie žiedo yra padidėjusios spūstys.

„Jeigu galima važiuoti trimis eilėmis, tai ir arkliui aišku, kad daugiau pravažiuos“, – kalbėjo S. Brundza.

Eksperto nuomone, būtina atnaujinti pasenusį Lietuvos automobilių parką. S. Brundzos teigimu, didelė dalis eismo įvykių nutinka dėl senų, iš skirtingų transporto priemonių „sulipdytų“ automobilių kaltės. Jo teigimu, valstybė turėtų skirti paramą gyventojams, kad jie įsigytų naujas transporto priemones.

REKLAMA

„Skatindama automobilių parko atnaujinimą valstybė turėtų ne tik finansinę naudą, bet ir ženkliai sumažintų didžiules šešėlinės veiklos automobilių remonto srityje apimtis, šiuo metu siekiančias, mano nuomone, 3–5 milijardus eurų. Akivaizdu, kad tokią situaciją būtina skubiai keisti imantis pačių griežčiausių ne tik ekonominių, bet ir teisinių priemonių“, – tvirtino S. Brundza.

Spūstys

Spūstys

Saugaus eismo ir automobilių ekspertas ragina griežčiau bausti automobilių „meistriukus“. S. Brundza teigė, kad nors Baudžiamasis kodeksas numato atsakomybę už netinkamą vandens transporto priemonių ir geležinkelio riedmenų remontą, atsakomybės asmenims, netinkamai remontavusiems kelių transporto priemonę, kas didele dalimi tampa skaudžių eismo įvykių priežastimi, šiame straipsnyje nenumatyta.

Duslintuvas

Duslintuvas

„Todėl būtina šį straipsnį skubiai papildyti“, – įsitikinęs S. Brundza.

Pasak S. Brundzos, saugaus eismo tema įvairius pasiūlymus ministerijoms ir Vyriausybei jis siunčia jau dešimt metų, tačiau norimo rezultato, anot specialisto, pasiekti nepavyko.

„Skelbiama, kad karas keliuose baigėsi. Bet taip tikrai nėra“, – kalbėjo S. Brundza.

Jis teigė, kad parašė kelis laiškus prezidentui Gitanui Nausėdai, tikėdamasis, kad prezidentūra imsis moderatoriaus vaidmens diskusijose apie avaringumą šalies keliuose.

juonis
2019-11-16 18:09:00
Valdas - užtat ''ekspertas''
Atsakyti
Patogiausias būdas sužinoti daugiau - sekti naujienas mūsų „Facebook“ paskyroje!
Gintaras 2019-11-16 19:19:04
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
Suvaikėjas Brūnza nei atimsi nei pridėsi. Faktas. C   ATSAKYTI
Lietuvis 2019-11-16 19:15:34
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
Nuo kada Brazausko numyletinis Brundza yra ekspertas? Vat kad jis is autoivykio vietos pabego - sita gerai atsimename.   ATSAKYTI
juonis 2019-11-16 18:09:00
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
Valdas - užtat ''ekspertas''   ATSAKYTI
Valdas 2019-11-16 16:48:46
Pranešti apie netinkamą komentarą
-3
Man labai įdomu, kaip naujas automobilis apsaugo nuo zioplumo? Nusisneka senis kapitaliai!   ATSAKYTI

Top Video

Tarasovai atvirai prabilo apie skyrybas: negailėjo kritikos strėlių
DABAR RODOMA
Tarasovai atvirai prabilo apie skyrybas: negailėjo kritikos strėlių
DABAR RODOMA
Neįtikėtina Algimantės kova: dvidešimtmetė net du kartus įveikė vėžį
DABAR RODOMA
Klientas nustėro: kartu su maistu – šokiruojantis radinys lėkštėje
DABAR RODOMA
„Tesla“ automobiliu į garažą važiavusi moteris nustėro: nuostoliai nejuokingi
DABAR RODOMA
Žvėriškas Sabonio pasirodymas prieš „Timberwolves“
DABAR RODOMA
Rusijos cirko pasirodymas virto tragedija: vaikai stebėjo paklaikę
DABAR RODOMA
Praeiviai nesuprato, kas vyksta automobilyje: pamatę iš arčiau – vos patikėjo
DABAR RODOMA
Moteris nežinojo, ko imtis: jos automobilyje – nemalonus radinys
DABAR RODOMA
Žiauriai nužudytos 17-metės sesuo prabilo apie lemtingus įvykius: atskleidė neviešintų detalių
DABAR RODOMA
Kamera užfiksavo mistinį vyro dingimą: spėlioja, kas ten galėjo būti
REKLAMA
Kauno oro uostas (nuotr. Organizatorių)
Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnyba (FNTT) atliko kratas Kauno oro uoste veikiančiose įmonės „A ir M“ maitinimo įstaigose – kavinėje „Coffee & Snacks“ ir ...
Greičio matuoklis (nuotr. stop kadras)
Dėl trikojais vadinamų naujų greičio matuoklių aistros vis labiau kaista. Vairuotojų skundus, kad apie kelyje tykančius modernius matuoklius neįspėja joks kelio ženklas, ...
Aplinkosaugininkai aplankė „Grigeo“ Grigiškėse (nuotr. Fotodiena/Justino Auškelio)
Seimas imasi atrišti rankas bejėgiams ir pareigų neatliekantiems aplinkosaugininkams. Ruošiamasi inspektoriams vėl leisti iš anksto neįspėjus, net naktį tikrinti potencialius ...
Vestuvės (nuotr. 123rf.com)
Svajojantys žiedus Vilniuje šiemet sumainyti ypatingomis vasario dienomis, – 20, 22 ar 29 – savo progos dar nepraleido. Vilniaus miesto Civilinės metrikacijos skyriuje šios ...
Dovilė Šakalienė (Fotodiena nuotr.)
Seimo opozicija renka parašus, inicijuodama apkaltą parlamentarei Irinai Rozovai, įtariamai neskaidriais ryšiais su Rusijos diplomatais. Rozovos istorijos tyrimas jau dvejus ...
REKLAMA

TELEVIZIJA

TVPlay

Top Video

Tarasovai atvirai prabilo apie skyrybas: negailėjo kritikos strėlių
DABAR RODOMA
Tarasovai atvirai prabilo apie skyrybas: negailėjo kritikos strėlių
DABAR RODOMA
Neįtikėtina Algimantės kova: dvidešimtmetė net du kartus įveikė vėžį
DABAR RODOMA
Klientas nustėro: kartu su maistu – šokiruojantis radinys lėkštėje
DABAR RODOMA
„Tesla“ automobiliu į garažą važiavusi moteris nustėro: nuostoliai nejuokingi
DABAR RODOMA
Žvėriškas Sabonio pasirodymas prieš „Timberwolves“
DABAR RODOMA
Rusijos cirko pasirodymas virto tragedija: vaikai stebėjo paklaikę
DABAR RODOMA
Praeiviai nesuprato, kas vyksta automobilyje: pamatę iš arčiau – vos patikėjo
DABAR RODOMA
Moteris nežinojo, ko imtis: jos automobilyje – nemalonus radinys
DABAR RODOMA
Žiauriai nužudytos 17-metės sesuo prabilo apie lemtingus įvykius: atskleidė neviešintų detalių
DABAR RODOMA
Kamera užfiksavo mistinį vyro dingimą: spėlioja, kas ten galėjo būti
Eismo ekspertas apie trikojus: jie – ne prevencijai, o tik kad išplėštų pinigus
DABAR RODOMA
Eismo ekspertas apie trikojus: jie – ne prevencijai, o tik kad išplėštų pinigus
DABAR RODOMA
Taršos mąstą vadina teroro aktu – Vilniuje rasti dar neregėti kiekiai plastiko
DABAR RODOMA
Žada atrišti rankas aplinkosaugininkams: 3 įspėjimai leis stabdyti įmonės veiklą
DABAR RODOMA
Nukentėjusiosios jurbarkietės advokatas: jis pamatė, kad nėra kito kelio
DABAR RODOMA
Lietuvoje netrukus nebeliks mėtinių cigarečių, bet Baltarusija gamins daugiau
DABAR RODOMA
Gamta ir toliau stebina: viduržiemy biržiečiai miške spanguoliauja
DABAR RODOMA
Tragiškas rytas: Kauno rajone žuvo partrenktas vyras
DABAR RODOMA
Netoli Druskininkų sučiuptas uzbekas, bandęs neteisėtai pereiti sieną
DABAR RODOMA
„Dienos komentare“ – Dovilė Šakalienė
DABAR RODOMA
Pasieniečiai užfiksavo kuriozą: uzbekas manė, kad folija padarys jį nesusekamu
×

Pranešti klaidą

SIŲSTI
Į viršų