Lietuvos vairuotojų laukia permainos: patarimai, kaip joms pasiruošti tinkamai

Sparčiai artėja metas, kai Lietuvoje temperatūra nukris žemiau 0 ribos. Oro temperatūros kaita yra ypač aktuali vairuotojams, kuriems, siekiant išvengti neplanuotų nemalonumų, derėtų pasiruošti laukiančioms permainoms.

Automobiliai (nuotr. Broniaus Jablonsko)

Statistika rodo, kad net 90 proc. eismo įvykių nutinka būtent dėl prasto matomumo, todėl nekartokite kitų klaidų ir skirkite atitinkamą dėmesį savo automobilio stiklams, kurie atvėsus orams tampa vienais jautriausių transporto priemonių elementų.

Lietuvos vairuotojai turėtų prisiminti ne tik tai, kaip teisingai nuvalyti užšalusius automobilių stiklus, bet ir pasinaudoti patarimais, kaip apskritai to išvengti. O tam gali pakakti ir paprastų priemonių, tokių kaip seni laikraščiai.

Priežastys ir prevencija

Po nakties dėl neigiamos oro temperatūros dažnam vairuotojui tenka susidurti su iš vidaus užšalusio automobilio priekinio stiklo problema. Ekspertai atkreipia dėmesį, kad yra trys pagrindinės užšąlančių langų priežastys: drėgmė, netvarkingi kilimėliai ir užsikimšę salono filtrai.

Tad prieš prasidedant šalčiams yra patariama pradėti naudoti guminius kilimėlius, kurie neleidžia drėgmei (o vėliau ir sniegui) išplisti po automobilio saloną. Bet jei jau susikaupė drėgmė, tada ekspertai rekomenduoja kreiptis pagalbos į automobilių servisą, kur transporto priemonę teks palikti mažiausiai parą. Lygiai taip pat išdžiovinti susikaupusią drėgmę galite pabandyti šildomuose garažuose.

Dar vienas svarbus patarimas vairuotojams – prieš šalčius pasikeisti salono filtrus. Jie ne tik apsaugos automobilį nuo drėgmės, bet ir užtikrins, kad į vidų nepatektų kitų automobilių išmetamosios dujos bei kiti nemalonūs kvapai.

REKLAMA

Be šių patarimų, Lietuvos techninės apžiūros įmonių asociacijos „Transekta“ atstovas Renaldas Gabartas pataria pasinaudoti viena gudrybe, kuri padės išvengti tiek daug nepatogumų sukeliančios drėgmės kaupimosi automobilio salone.

„Kai temperatūra nukrenta žemiau nulio, vairuotojai pradeda visu pajėgumu naudoti salono šildymo prietaisus. Tad važiuojant automobilis stipriai prikaista. Taip iškyla grėsmė, kad transporto priemonės viduje kaupsis drėgmė.

Į tai reikėtų atkreipti dėmesį. Visų pirma dėl perteklinės drėgmės gali ledu iš vidaus pasidengti priekinis stiklas. Taip pat drėgmė gali pakenkti viduje esantiems elektros prietaisams.

Tad prieš paliekant automobilį stovėti po kelionės rekomenduojama jį išvėdinti. Kelias minutes palikite praviras automobilio dureles, kad temperatūrų skirtumai lauke ir viduje išsilygintų. Taip pat specialistai pataria po salone esančiais kilimėliais patiesti senų laikraščių, kurie sugeria drėgmę.“

Specialistas taip pat atkreipė dėmesį į matomumo svarbą bei į tai, kada vairuotojui nederėtų net pajudėti iš vietos: „Po žvarbios nakties vairuotojams dažnai tenka skirti nemažai laiko paruošti automobilį kelionei. Suprantama, kad visi skubame į darbus, spręsti kitus reikalus, bet tinkamai nepasiruošus automobilio gali kilti pavojus padaryti avariją.

Rytais yra tekę matyti automobilių, kurie dalyvauja eisme su vos nuvalytu priekiniu stiklu. Suprantu, kad žmonės skuba, bet nuo matomumo priklauso net 90 proc. kiekvieno vairuotojo veiksmų.

Pasitaiko tokių vairuotojų, kurie pagalvoja, kad nusivalys delno dydžio sniego sluoksnio plotą nuo langą ir važiuos. Taip, važiuojant variklis įšyla greičiau, bet kol tas nutiks, praeis gana daug laiko ir per jį gali nutikti kokia nelaimė.

REKLAMA

Reikia važiuoti nusivalius visus langus – ne tik priekinį, bet ir galinį, šoninius. Priešingu atveju važiuosite iki pirmos problemos. Jei neturi bent minimalaus matomumo, tai nevažiuok.“

Nereikia eksperimentuoti

Bendrovės „Ervelkas“, kuri dirba automobilių stiklų srityje ekspertai pabrėžia, kad dažnai valydami užšalusį stiklą vairuotojai pasitelkia savo fantaziją, todėl pridaro nedovanotinų klaidų.

„Karštą dieną, sugalvojama įkaitusį automobilį nuplauti šaltu vandeniu. Arba žiemą norint greičiau nuvalyti apšalusius stiklus, užpilama karšto vandens. Dėl to stiklas gali suskilti. Tokiu atveju geriausia stiklus atitirpinti su tam skirtomis cheminėmis priemonėmis.

Vairuotojų naudojami ledo grandikliai taip pat turi būti pritaikyti stiklo valymui. Dažnai vairuotojai pasitelkia kūrybinę fantaziją bei bando pritaikyti įvairius įrankius ledui nuo stiklo valyti. Vienareikšmiškai stiklams kenkia bet kokie metaliniai ledo grandikliai ar tam nepritaikyti įrankiai.

Jie suraižo stiklą, atsiranda smulkūs mikro įtrūkimai, vėliau iššaukiantys stiklo skilimą. Todėl kitą kartą prieš naudodami nuolaidų korteles ar po ranka papuolusį plokščią įrankį gerai susimąstykite, ir geriau įsigykite kokybišką plastikinį ar guminį ledo grandiklį“, – teigia bendrovės atstovai.

Anot jų, dažnam vairuotojui tenka susidurti su dar viena problema – langų rasojimu:

„Šis reiškinys susidaro drėgmei garuojant nuo šlapių, snieguotų kilimėlių. Aprasojusius stiklus vairuotojai dažniausiai bando nuvalyti paprasčiausia šluoste, tačiau stiklo paviršius tik dar labiau išsitepa, o langai po kiek laiko vėl apsitraukia „rūku“.

REKLAMA

Norint stiklus apsaugoti nuo rasojimo, rekomenduojama naudoti specialią stiklų priežiūros priemonę, kuri neleidžia drėgmei kauptis ant vidinės automobilio stiklo pusės ir garantuoja gerą matomumą bei saugų vairavimą.“

Didžiausios klaidos

Pateikiame penkių pagrindinių vairuotojų daromų klaidų sąrašą:

1. Negalima šildyti stiklo karštu ar verdančiu vandeniu.

2. Negrandykite ledo nuo nė kiek neatšilusio stiklo.

3. Negalima šildyti priekinio stiklo maksimaliu režimu.

4. Nevalykite prišalusio ledo valytuvais.

5. Nenaudokite vasarai skirto langų plovimo skysčio.


Rašyti komentarą...
V
Vaclovas
2019-09-25 11:58:59
Pranešti apie netinkamą komentarą
“…specialistai pataria po salone esančiais kilimėliais patiesti senų laikraščių, kurie sugeria drėgmę.“ O nauji laikraščiai netinka?
Atsakyti
0

T
Tomas
2019-09-25 18:13:07
Pranešti apie netinkamą komentarą
Tinka, bet pries tiesiant butina perskaityti.
Atsakyti
-1

SKAITYTI KOMENTARUS (2)
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
×

Pranešti klaidą

SIŲSTI
REKOMENDUOJAME
×

Pranešti klaidą

SIŲSTI
Į viršų