Per devynis šių metų mėnesius Lietuvoje buvo parduoti 5,8 tūkst. naujų lengvųjų automobilių, rodo „DataCenter“ duomenys. Iš jų 32 proc. įsigyta lizingo būdu.
Ir nors apie lengvųjų automobilių lizingo rinkos atsigavimą kalbėti dar anksti, tačiau, lizingo specialistų teigimu, jau pastebimi pirmieji jos stabilizacijos ženklai.
Naujausiais „DataCenter“ duomenimis, bendrai per pirmus šių metų devynis mėnesius Lietuvoje parduota 13 procentų mažiau lengvųjų automobilių nei per atitinkamą 2009 metų laikotarpį. Lizingu 2009 metais buvo parduota trečdalis, t.y. 33 proc. (2206), visų šalies rinkoje parduotų naujų automobilių.
„Vertinant pastarųjų metų rinkos duomenis, pastebime išliekančią tendenciją - apie trečdalis visų perkamų automobilių įsigyjama lizingu. Kol kas tai vis dar yra daug mažiau nei, tarkime 2007-2008 metais. Tačiau jei laikysis šiuo metu matomos tendencijos, tikėtina, kad jau po kelių metų lizingo dalis įsigyjant naujus automobilius Lietuvoje vėl sieks 50-60 procentų“, – sako bendrovės „Swedbank autoparko valdymas“ direktorius Vytautas Daukša.
Pagal naujų lengvųjų automobilių finansavimą lizingo lyderiu lieka „Swedbank lizingas“, kuris kartu su kita „Swedbank“ grupės bendrove „Swedbank autoparko valdymas“ užima 40,2 proc. lizingo rinkos.
Anot pašnekovo, šiuo metu dažniau yra įsigyjami mažos, kompaktinės arba vidutinės klasės automobiliai.