„Mes niekada nepasiduosime„, sako Mitsuo Hitomi, „Mazda“ variklių padalinio vadovas. Toks pasiryžimas turėtų džiuginti visus Vankelio variklio gerbėjus. Tačiau tai reiškia, kad yra ir kam „nepasiduoti„. Rotorinio variklio kūrėjai susiduria su rimtomis problemomis.
Vankelio variklis turi keletą didelių privalmų. Lengvas ir kompaktiškas, jis sugeba lengvai išvystyti didelį apsisukimų skaičių. tačiau nepasižymi ekonomiškumu ir yra gana taršus.
Pagal naujausią informaciją, ateinančios kartos „Mazda“ kuriamas rotorinis variklis, žinomas kodiniu pavadinimu 16X, kol kas nesugeba patenkinti „Mazda" inžinierių užsibrėžtų taršos reikalavimų, nors jis yra pastebimai ekonomiškesnis už iki šiol gamintą „Renesis“. Hitomi pareiškė, kad šis 1,6 l tūrio rotorinis variklis yra ekonomiškesnis nei standartinis „Mazda“ 2 litrų darbo tūrio benzininis variklis.
Atrodo, kad kuro taupymo srityje progresas pasiektas, tačiau kol nepavyks patenkinti taršos reikalavimų, 16X gamyboje nepamatysime. Hitomi kol kas davė aptakų atsakymą: „galbūt per kitus dvejus metus pasakysime, kada galime jį pradėti gaminti".