Trečiadienį „Šilko kelio 2010“ („Silk Way 2010“) ralio maratono dalyviams reikėjo įveikti patį ilgiausią - penktąjį greičio ruožą. Net 446 kilometrus be pertraukos trukęs etapas pridarė problemų daugumai dalyvių. Tarp jų pateko ir „City Service Spb“ komandai atstovaujantys Benediktas Vanagas su Sauliumi Jurgelėnu, kurių automobiliui vėl lūžo pusašis. Finišą pasiekę dvidešimti šiuo metu lenktynininkai iš Lietuvos maratone užima dešimtąją vietą.
Šios dienos greičio ruože B.Vanagui su S.Jurgelėnu teko nelengvas išbandymas, kuomet savo jėgomis teko šalinti rimtą techninę problemą: nepasiekus net pirmojo tarpinio finišo netikėtai lūžo latviško „OSCar 03“ automobilio pusašis.
„Šios dienos greičio ruože teko padirbėti ir mechaniko darbą“ – sakė B.Vanagas. „Teko remontuoti automobilį, kitaip nebūtume galėję tęsti lenktynių. Pasiekę finišą pamatėme, kad situacija nėra jau tokia bloga, kokia atrodė iš pirmo žvilgsnio, tačiau kovoti dėl aukštų pozicijų klasėje beveik nebeliko šansų“.
Nors ir sugaišę labai daug laiko, bendrojoje įskaitoje Lietuvos lenktynininkai daug pozicijų neprarado. Taip nutiko todėl, kad ilgas ir sudėtingas ruožas koją pakišo ir daugeliui varžovų ekipažų.
Didžiausia dienos naujiena automobilių įskaitoje yra vakar dienos maratono lyderio Ginielio De Villierso avarija. Startavęs pirmas Pietų Afrikos Respublikos atstovas pirmuose dviejuose tarpiniuose finišuose buvo lėčiausias iš keturių „Volkswagen“ atstovų. Likus daugiau nei šimtui kilometrų iki finišo lenktynininko automobilis įlėkė į griovį ir vertėsi. Ekipažo nariai nenukentėjo, tačiau šios lenktynės jiems jau baigtos.
Šį kartą laimėjo amerikietis Markas Milleris, tačiau po finišo greičio ruožo nugalėtoju paskelbtas Carlosas Sainzas. Varžybų komisarai išnagrinėjo lenktynininko automobilio palydovinio daviklio duomenis ir kompensavo ispanui šešias minutes. Tokį laiką jis sugaišo, kai buvo sustojęs prie apvirtusio komandos draugo G.De Villierso įsitikinti, ar jis ir jo šturmanas nenukentėjo. Pakoregavus rezultatą, M.Milleris nuo C.Sainzo atsiliko 4 minutėmis ir 19 sekundžių, o trečias likęs Nasseras Al-Attiyah buvo lėtesnis 10 minučių ir 43 sekundėmis. Ketvirtas finišavo rusas Aleksandras Mironenko su „Nissan“ (+1 val. 50 min. ir 14 sek.), o penktas – vokietis Matthiasas Kahle, vairuojantis „SMG“ bagį (+1 val. 50 min. ir 29 sek.).
Sunkvežimių įskaitoje pirmąjį greičio ruožą laimėjo rusas Vladimiras Čaginas su „KAMAZ“. Antras liko maratono lyderis Firdausas Kabirovas (+4 min. 22 sek.), o trečias – maratono atradimas Eduardas Nikolajevas (+5 min. 14 sek.). „KAMAZ“ dominavimą pirmajame penketuke užbaigė Ilgizaras Mardejevas, nuo lyderio atsilikęs 21 minutę bei 15 sekundžių ir finišavęs ketvirtas. Lygiai 23 minutėmis nuo V.Čagino atsiliko „Tatra“ vairuojantis čekas Alesas Lopraisas, kuris buvo penktas.