Aštuoniais ratais - žeme ir vandeniu.  Gamintojų nuotr.

Aštuoniais ratais - žeme ir vandeniu. Gamintojų nuotr.

Plaukiojantis aštuonratis visureigis - ne fantazijos vaisius iš fantastikos srities, bet reali transporto priemonė, praverčianti sudėtingose situacijose. Kanadiečių gamybos amfibija, anot gamintojų ir pardavėjų, gali būti pritaikoma itin plačiai - nuo laisvalaikio pramogų iki gelbėjimo operacijų.

Plačios pritaikymo galimybės

Sunkiai pravažiuojamos akmenuotos, klampios, pelkėtos, apsemtos ar sudėtingo reljefo vietovės ir nedideli vandens telkiniai - tai sąlygos, kuriomis savo gerąsias savybes atskleidžia aštuoniais ratais varomas visureigis "Argo". Ši transporto priemonė skirta ne vien pramogai, bet ir specialioms užduotims.

REKLAMA

Anot gamintojų, plaukiojantis visureigis gali būti itin sėkmingai panaudotas gelbėjimo darbuose. Jo stichija - miško tankmė, kalnai arba pavojingu ledu užsitraukę tvenkiniai.

Amfibiją savo tarnyboje sėkmingai pritaikė mūsų šalies pasieniečiai, kovojantys su kontrabandininkais ir neretai tykantys nelegalių rūkalų dėžes per Nemuną plukdančių "ichtiandrų" ties siena su Rusija. Valstybės sienos apsaugos tarnyboje "Argo" markės amfibijos pradėtos naudoti prieš ketverius metus. Tiesa, jos varomos šešiais ratais.

Manevruoja kaip tankas

Šių amfibijų pardavėjai buvo visiškai teisūs sakydami, kad amfibijos valdymas panašus į tanko. Nors pastarojo plunksnos broliams ir nėra tekę vairuoti, tačiau išbandžiusieji amfibiją netruko įsitikinti, kad ji sukasi į norimą pusę blokuodama du iš keturių tame šone išsidėsčiusių ratų. Taigi šis visureigis gali suktis beveik stovėdamas vietoje.

Skirtumas nuo tanko tik toks, kad sėdėjimas prie amfibijos vairo analogiškas motociklo valdymui - įsibėgėjama sukant dešiniąją rankenėlę, o kairėje sumontuotu rankiniu stabdžiu.

„Žiūrėk, tuoj į vandenį važiuos. Taigi nuskęs šitie pamišėliai! Į marias su šitokia mašina - gal protas pasimaišė", - išmintingu žvilgsniu nužvelgę Kauno marių kranto link judančią amfibija, kritiškai jos įgulą apibūdino garbaus amžiaus vyriškis. Po akimirkos, išvydus vandenyje plaukiantį aštuonratį, jo veido išraiška kaipmat pasikeitė.

Lygai taip nuostabą aplinkiniams kelia šio visureigio pravažumas. Pusmetrio aukščio krantas ir po to sekanti stati įkalnė - ne kliūtis. Vikriai „išlipęs" iš vandens, aštuonratis nė akimirkai neslystelėjęs ropščiasi itin stačiais šlaitais arba rieda jais žemyn, nesukeldamas jokio diskomforto viduje įsitaisiusiems vairuotojui ir keleiviams.

REKLAMA

Dirba atšiauriomis sąlygomis

"Argo 8x8 Avenger 750 EFI" - benzininis, vienas galingiausių modelių gamintojo siūlomoje gan gausioje gamoje. 748 kubinių cm darbo tūrio keturtaktis V formos 31 arklio galios variklis leidžia išvystyti maksimalų 32 kilometrų per valandą greitį važiuojant sausuma. Tiek leidžia gamintojo sumontuoti ribotuvai. Didesnis greitis šiai transporto priemonei gali būti pavojingas. Plaukdama vandeniu, amfibija greičiausiai juda 4 km/h greičiu.

Skiriasi ir aštuonračio keliamoji galia. Vandeniu jis plukdo iki puspenkto šimto kilogramų svorį, o sausuma gali vežti 520 kg. Atitinkamai vandeniu plaukti rekomenduojama ne daugiau kaip keturiems žmonėms, o sausumos keliuose vietos pakaks ir šešių žmonių įgulai.

Pats visureigis sveria 570 kilogramų. Gamintojai akcentuoja, kad jis gali vilkti beveik toną sveriančią priekabą.

Gan brangus malonumas

Iš pažiūros amfibija primena keturratį motociklą ar kitą panašią atviro tipo transporto priemonę, tačiau pardavėjai sako, kad vos prireikus, ant jos galima sumontuoti stogą su sandariomis durimis, o efektyviai veikiantis pečiukas pakels oro temperatūrą salone.

Jei tikėti šio kūrinio autoriais iš Kanados, „Argo" aštuonratis gali sėkmingai dirbti atšalus iki -40 laipsnių ir kaitinant +40 laipsnių karščiams. Beje, žiemą visus aštuonis ratus teks "apauti" vikšrais, kad sukibimas su kelio danga ir važiavimas per sniegą išliktų toks pats.

Tiesa, šiuo atveju galioja posakis, kad už malonumą reikia mokėti. Aštuonratė galingiausiu benzininiu varikliu varoma amfibija su bazine komplektacija gali atsieiti apie 70 tūkst. litų. Dyzelinė versija - dar brangesnė...

Patogiausias būdas sužinoti daugiau - sekti naujienas mūsų „Facebook“ paskyroje!

Nėra komentarų. Būk pirmas - komentuok!

Top Video

Praeities žvalgas. Lietuvis apsilankė apleistoje Estijos pionierių stovykloje: vaizdai sukėlė gailestį
DABAR RODOMA
Praeities žvalgas. Lietuvis apsilankė apleistoje Estijos pionierių stovykloje: vaizdai sukėlė gailestį
DABAR RODOMA
Farai. Ne iš kelmo spirta pardavėja tapo didvyre – lietuvės gudrybė sustabdė vagišių
DABAR RODOMA
Farai. Vairuotojo elgesys pareigūnus išvertė iš koto: mašina nevažiavo, o vyras „vairavo“
DABAR RODOMA
Pasidalijo, ką mama išdarinėjo lėktuve: dukrai teliko rausti iš gėdos
DABAR RODOMA
Pamačius, kaip bandoma išvažiuoti iš automobilių aikštelės aplinkiniai susiėmė už galvų
DABAR RODOMA
Košmaras autobuse: nufilmuota, kas dėjosi viduje per siaubingą avariją
DABAR RODOMA
Internautai negali patikėti savo akimis: neatskiria, kuri yra dukra, o kuri – mama
DABAR RODOMA
Prieš srovę. Po 12 metų kartu Dianos gyvenimas virto pragaru: istorija – pamoka kiekvienam
DABAR RODOMA
Prieš srovę. Gimtadienio šventė porai virto pragaru: atėmė keturis vaikus, tarnybos reikalauja tūkstančių
DABAR RODOMA
Visi mes žmonės. Skambinas įvardijo skyrybų su Krysko priežastį: galutinis taškas padėtas tik dabar
REKLAMA
REKLAMA
×

Pranešti klaidą

SIŲSTI
Į viršų