Šiais mokslo metais mokykloms sudaromos galimybės dar daugiau dėmesio skirti laisvės kovų istorijai dėstyti.2011-ieji paskelbti Laisvės gynimo ir didžiųjų netekčių atminimo metais. Tikimasi, kad dar išsamiau ir plačiau dėstoma Laisvės kovų istorija sudarys galimybes ugdyti mokinių pilietiškumą remiantis partizanų kovų istorijos pavyzdžiais.
Planuojant pamokų turinį, Švietimo ir mokslo ministerija rekomenduoja kūrybingai pasinaudoti mokyklose turima medžiaga ir įvairiomis šiai temai skirtomis programomis – privalomai pasirenkamojo istorijos modulio programa „Lietuvos laisvės kovos XIX–XX a.“, taip pat papildomomis programomis. Mokytojai taip pat skatinami rengti individualias programas, pritaikytas konkrečiai mokyklai, regionui.
Dalį pamokų rekomenduojama skirti Genocido aukų ir kitiems muziejams lankyti, partizanų ar dabarties istorikų parašytoms knygoms, mokinių kraštotyros darbams aptarti, susitikimams su laisvės kovų dalyviais, liudytojais, dokumentinių filmų peržiūroms. Pabrėžiama ir vietos muziejų galimybių panaudojimo svarba.
Pasipriešinimo istorijos svarbiausios temos taip pat išskiriamos valstybinio istorijos brandos egzamino programoje, akcentuojant Lietuvos Laisvės Kovos Sąjūdžio Tarybos 1949 m. vasario 16 d. Deklaracijos istorinę svarbą, partizanų vadų Jono Žemaičio-Vytauto, Adolfo Ramanausko-Vanago, Juozo Lukšos-Daumanto vaidmenį, organizuojant pasipriešinimo okupacijai kovas pokario Lietuvoje.