Geras regėjimas vairuotojams labai svarbus, jam susilpnėjus, tampa sunku užtikrinti saugų važiavimą. Trumparegystė ar toliaregystė nepatogumų sukelia tiek jauniems, tiek ir vyresniems vairuotojams, tačiau su amžiumi regėjimas labiau linkęs silpti.
Štai katarakta, kuri žymiai padidina akių jautrumą šviesai ir dėl to stipriai pablogina matymą, gali atsirasti sulaukus 40 metų.
„Kuo vyresnis vairuotojas, tuo dažniau jis turėtų tikrintis akis. Geras regėjimas itin svarbus – vairuotojui jis suteikia daugiausia informacijos. Deja, su amžiumi šis jutimas linkęs silpnėti,“ – teigia „Renault“ vairavimo mokyklos direktorius.
Bėgant metams geram regėjimui ima reikėti vis daugiau šviesos. Štai 45-erių žmogui reikia keturis kartus daugiau šviesos nei 19-mečiui, o sulaukus 60 metų, jos poreikis išauga dešimt kartų.
Be to, pailgėja ir laikas, reikalingas prisitaikyti prie besikeičiančios aplinkos. Pavyzdžiui, vyresnio amžiaus vairuotojams pakėlus akis nuo prietaisų skydelio į kelią, persiorientavimas užtrunka bent viena sekunde ilgiau nei jaunesniems. Į akis spiginanti saulė kelia pavojų visiems eismo dalyviams, tačiau jos apakintiems vyresniems vairuotojams gerą regėjimą atgauti reikia daugiau laiko nei jaunesniems.
Amžius taip pat gali sukelti sunkumų skiriant spalvas, ypač raudoną. Tai gali pakenkti, pavyzdžiui, gebėjimui pastebėti įsijungusius priešais važiuojančio automobilio stabdžių žibintus.
Kai kuriems vyresnio amžiaus vairuotojams tam gali prireikti net dvigubai daugiau laiko nei jaunystėje. Metams bėgant taip pat blogėja periferinis matymas ir atstumo suvokimas.
„Susilpnėjęs periferinis matymas susiaurina vairuotojo matymo lauką taip, kad jis gali tiesiog nepastebėti ne tiesiai prieš akis esančių objektų. Tuo tarpu blogai atstumą suvokiantis vairuotojas sunkiau įvertina ir transporto priemonių judėjimo greitį,“ – sako „Renault“ vairavimo mokyklos instruktoriai.
Ne visus išvardintus sutrikimus medikai aptinka apžiūrų metu, tad svarbu patiems įvertinti regėjimo pakitimus. Pastebėjus, jog matymas susilpnėjo, svarbu imtis veiksmų, kad išvengtumėte nelaimingų atsitikimų.
„Dėl su amžiumi išaugančios šviesos būtinybės, vyresnio amžiaus vairuotojai turėtų kiek įmanoma mažiau važinėti tamsiu paros metu ar esant nepalankioms oro sąlygoms.
Kita vertus, norint apsisaugoti nuo akinančių saulės spindulių, reiktų pasirūpinti tamsiais akiniais, o kelionei rinktis tokį maršrutą, kad važiuoti saulei šviečiant tiesiai į akis reiktų kuo trumpiau,“ – pataria „Renault“ vairavimo mokyklos instruktoriai. Pablogėjus periferiniam matymui, vairuotojai turėtų įprasti dažniau dairytis į šonus ir taip išsaugoti platų regos lauką.