Su vyru norėjome surengti jaukią, romantišką šventę sau, tam tinkamiausia aplinka – ceremonija ant jūros kranto, rašoma kelionių tinklalapyje makalius.lt. Nors Lietuvoje jau buvo galima tokią svajonę įgyvendinti, tačiau saulėtų ir šiltų dienų tikrai mažai, todėl nusprendėme rinktis Graikiją. Joje jau buvome apsilankę, likome sužavėti svetingumu, ypatingai maistu, vietinių draugiškumu, gamta, todėl vienas iš prioritetų buvo Graikija. Apie Kretos grožį daug girdėjome iš draugės, kuri ten praleido dvi vasaras, todėl galėjo daug papasakoti apie salą...

Vestuvės Kretoje (nuotr. Makalius.lt skaitytojų) (nuotr. Gamintojo)Vestuvės Kretoje (nuotr. Makalius.lt skaitytojų) (nuotr. Gamintojo)

Ar lengva susiorganizuoti vestuves užsienyje?

Kadangi skirti daug laiko ir dėmesio visoms vestuvių organizavimo detalėm nebuvo galimybės, todėl rinkomės variantą – kažkam patikėti organizacinius klausimus, bandėme tiesiogiai susisiekti su įvairiomis vestuvių organizacinėmis įmonės pačioje šalyje, tačiau daugelis imdavosi organizavimo tik didesniam kiekiui svečių (viešbučiai siūlo tokias paslaugas – bet ir kaina atitinkamai didesnė, su graikais buvo sunku susitarti (pakankamai nepatikima atrodė) dėl organizavimo vien el.paštu. Lietuvoje teikiančios vestuvių organizavimo paslaugas įmonės laiko nemažą kainą, dažnai nepagrįstą gaunamų paslaugų kiekiui. Kreipėmės į kelias kelionių agentūras Lietuvoje, pasirinkti pavyko, todėl turėjome tarpininkus tarp vestuvių įmonės organizatorės Kretoje ir mūsų. Kretoje padėjo organizatoriai www.weddingsincrete.co.uk.

Neturėjome daug reikalavimų pačiai ceremonijai, rinkomės pasiūlytą standartinį variantą (ceremonijos pravedimas, vietos papuošimas, puokštė, šampanas, vakarienė restorane), todėl pavyko viską suderinti el. laiškais, per kelis susitikimus, telefonu (ceremonijos papuošimą, vestuvių puokštės nuotraukas (kaip tai turėtų atrodyti) siuntėme el. paštu – gavome ko norėjome).

Jei norisi papildomų paslaugų viskas kainuoja – kėdės paplūdimyje (apie 10-15 eurų viena), papuošimai restorane specialūs, gyva muzika, šukuosena (kirpėja atvyksta į viešbutį 200-400 eurų) – kainos tikrai nelogiškos.

Pagrindinis reikalavimas santuokos vietai – kad pastaroji nebūtų prie viešbučių, kur viskas konvejeriu ar pilna besideginančių poilsiautojų. Savo šventei galima rinktis ne tik paplūdimį (bažnyčią, jei esi ortodoksas, kitą gamtos vietelę). Gavome iš organizatorių keletą pasiūlymų, pagal mūsų pasirinktą viešbutį buvo parinktas netolimas paplūdimys, ta vieta buvo be gultų, o kiti viešbučiai atokiau.

Prieš ceremoniją susitikome su organizatoriais, nuvykome kartu į vietą, parodė, kur ji yra, kaip bus papuošta, kadangi mums ji tiko, todėl problemų nebuvo. Ceremonija vyko apie 19 val. vakaro, nes dienomis  karšta.

Vienas iš techninių sunkumų rengiant vestuves užsienyje – teisinis įforminimas. Reikalaujama versti dokumentus į vietinę kalbą, reikalingas notaro patvirtinimas  ir pan., tai užtrunka laiko, energijos ir kainuoja bei visiškai nebūtina. Pasielgėm paprastai: prieš išvykdami į Kretą, anksti ryte apsilankėme santuokų rūmuose ir išskubėjom į oro uostą, su džiugia nuotaika pasiekėme Kretą.

Įteisinome santuoką Lietuvoje įprastu būdu, o priesaikos ceremoniją atlikome po poros dienų Kretoje. Susituokus Kretoje nekyla problemų įrodant savo santuokos tikrumą – Lietuva pripažįsta santuoką (taip bent nurodė kelionių agentūra), tačiau, kaip minėjau, mes pasirinkom paprastesnį ir pigesnį variantą dėl santuokos įteisinimo.

Patarimas kitiems: mūsų manymu, pirmiausia reikia apsibrėžti savo norus, lūkesčius, įsivaizduoti visą eigą ir detales, nusistatyti biudžetą ir apsispręsti, kiek nori daryti pats, kiek organizacinių dalykų nori perleisti kitiems, o tada derinti norus su galimybes. Svarbus dalykas ir teisinis įforminimas – nemanau, jog svarbu, kad santuoka būtų  įregistruota užsienio šalyje, reikia įvertinti, kokie privalumai, minusai. Ceremonija prie jūros tikrai netiks tiems, kuriems itin svarbios tradicijos, nes toks variantas tikrai kitoks.

Jei ceremonija pasirenkame viešbutyje, tai tikrai gali būti iš dalies masinės vestuvės, kadangi mes rinkomės nuošalesnę vietą – paplūdimį, neteko to pajusti, galbūt Kreta nėra populiari tarp užsieniečių vestuvininkų. Beje, mano vestuvinė suknelė nebuvo liaudiškai tariant „tortinė“ (didelė ir plati), problemų dėl transportavimo nebuvo, pastaroji tiesiog buvo sulankstyta į lagaminą.

Svečiai? Su mumis į Kretą vyko dar 6 žmonės, jie savarankiškai rūpinosi kelione tomis dienomis, vieni rinkosi per kelionių agentūrą viešbučius, kiti – organizavosi patys, skrydį, nakvynę. Tuo metu, kai tuokėmės buvo daug kelionių variantų pasirinkimo, todėl problemų neiškilo.

Tuoktis užsienyje labai labai brangu? Kaip pažiūrėsi į kainą. Kiekvienam savas pasirinkimas. Kadangi mūsų atveju nebuvo prabangos reikalavimo ar papildomų paslaugų, kas neįeitų į paketą, todėl mes gavome ceremoniją, fotosesiją bei vakarienę (iki 10 žmonių) už 7500 lt.