Iš visų skausmą malšinančių vaistų savybių, darančių įtaką pasirinkimui, didžiausią dalį arba 31 proc. pasirinkimo lemia vaistų prekės ženklas. Antroje vietoje, renkantis minėtos grupės vaistus, Lietuvos vartotojams yra svarbi kaina – ji lemia 16 proc. pasirinkimo. Tablečių skaičius pakuotėje taip pat yra svarbus veiksnys – jis sudaro 12 proc. pasirinkimo. Šiuo atveju išsiskiria dvi pagrindinės vartotojų grupės: vieni ieško didesnės pakuotės, o kiti mieliau rinktųsi 1–2 tablečių pakuotę konkrečiam atvejui, kai reikia numalšinti skausmą.
„Mūsų tyrimas atskleidė, kad dauguma mūsų šalies vartotojų yra atsargūs ir pirmenybę teikia gerai žinomiems prekių ženklams. Įdomu, kad į labiausiai vaistų pasirinkimą lemiančių savybių trejetuką nepatenka savybės, susijusios su vaisto poveikiu ar sudėtimi. Tik 9 proc. apsisprendimo procese nulemia tai, kaip greitai pradeda veikti vaistas, o – 5 proc. natūralūs komponentai vaisto sudėtyje“, – teigė TNS LT projektų vadovė Vilma Jėckaitė.
Analizuojant vartotojų prioritetus, paaiškėjo, kad rinkdamiesi jie retai atkreiptų dėmesį į tai, ar be pagrindinės veikliosios medžiagos vaisto nuo skausmo sudėtyje yra papildomų natūralios, augalinės kilmės priedų, kurie gali būti naudingi organizmui. Tiesa, kai kuriems vartotojų segmentams ši savybė padidina motyvaciją rinktis vaistus nuo skausmo. Tai moterys, vidutinio amžiaus vartotojai bei šeimos su vaikais.
Tyrimas atliktas tiesioginės apklausos būdu, o jame dalyvavo 260 vaistų nuo skausmo vartotojų. Apklausa atlikta 2012 metų lapkritį. Vaisto savybių svarbai matuoti buvo taikoma „Conjoint“ analizė, kuri leidžia įvertinti, kokios produkto savybės daro didžiausią įtaka pasirinkimui.
TNS LT priklauso tarptautinei tyrimų kompanijai TNS Global, kuri turi sukaupusi daugiau nei 60 metų patirtį rinkos tyrimų ir įžvalgų srityje. TNS atstovybės yra įsikūrusios daugiau nei 80-yje pasaulio šalių Europoje, Pietų ir Šiaurės Amerikoje, Azijoje ir Ramiojo vandenyno regione, Afrikoje ir Viduriniuose Rytuose. Kompanija TNS priklauso vienai didžiausių pasaulyje įžvalgų, informacijos ir konsultacijų grupių „Kantar“.
„Kantar“ – viena didžiausių pasaulyje įžvalgų, informacijos ir konsultacijų grupių, priklausanti komunikacijos paslaugų grupei WPP. Vienydama 13 specializuotų kompanijų sugebėjimus ir patirtį, grupė siekia teikti išskirtines ir pokyčiams įkvepiančias įžvalgas tarptautinei verslo bendruomenei ir būti lyderiu šioje srityje. Grupė veikia 100 šalių ir jungia beveik 29 tūkst. tyrimų ir konsultacijų specialistų. Grupės paslaugomis naudojasi daugiau nei pusė kompanijų, patenkančių į „Fortune“ 500 didžiausių.