REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Vairuotojai įspėjami nenaudoti oro kondicionieriaus mygtuko, nes, esant itin aukštai temperatūrai, dėl to degalų sąnaudos gali padidėti iki 20  proc.

Vairuotojai įspėjami nenaudoti oro kondicionieriaus mygtuko, nes, esant itin aukštai temperatūrai, dėl to degalų sąnaudos gali padidėti iki 20  proc.

REKLAMA

Oro kondicionierius naudoja labai daug energijos, o atidaryti langai gali sumažinti automobilio pasipriešinimą ir apsunkinti jo darbą. O kai taip nutinka, kuras dega greičiau.

Padidėja kuro sąnaudos

Chrisas Evansas, „Leasing.com“ turinio skyriaus vadovas, pabrėžė, kokius rezultatus suteikia tiek kondicionieriaus, tiek atvirų langų naudojimas.

Jis rėmėsi 2004 m. Automobilių inžinierių draugijos (SAE) atliktu tyrimu, kuriame buvo nagrinėjamas abiejų šių priemonių poveikis.

Tyrimo metu buvo nustatyta skirtingų automobilių aerodinamika ir tai, kiek laiko kas nors gali naudotis oro kondicionieriumi. Jis pateikė atsakymą, kodėl nereikėtų naudotis kondicionieriumi atsidarius langus.

REKLAMA
REKLAMA

Jis sakė: „45 mylių (apie 72 kilometrai) per valandą greitis yra orientacinis, bet gana geras. Nors visa tai gali atrodyti nereikšminga problema, neteisingas sprendimas gali turėti didelės įtakos jūsų degalų ekonomijai.

REKLAMA

Naudojant kintamosios srovės kondicionierių degalų sąnaudos gali padidėti iki 10 proc., tačiau atidarius langus ir važiuojant didesniu greičiu degalų sąnaudos gali padidėti net 20 proc.“

Pasidalijo patarimais 

Taip pat buvo atlikta daugybė tyrimų, vienas iš jų parodė, kad hibridinių automobilių degalų ekonomiškumui AC (automobilinė kondicionavimo sistema) naudojimas daro didesnę žalą nei įprastų automobilių, naudojančių tik vidaus degimo variklį.

Dar vienas „Emissions Analytics“ atliktas tyrimas parodė, kad kintamosios srovės poveikis hibridinių variklių degalų ekonomijai yra beveik dvigubai didesnis.

REKLAMA
REKLAMA

Hibridinio automobilio degalų naudojimo efektyvumas vidutiniškai sumažėjo 6,1 proc., palyginti su standartinio benzininio automobilio degalų naudojimo efektyvumu –  tik 3,8 proc., o dyzelinio – 4,6 proc.

Chrisas pridūrė: „Nors 45 mylių (apie 72 kolimoterai) per valandą riba yra geras orientyras, viskas tampa šiek tiek sudėtingiau, kai važiuojate automobilių srautu. Tokiais atvejais geriausia nenaudoti oro kondicionieriaus ir neatidarinėti langų.“

Jis tęsė: „Tačiau žinome, kad karštu oru tai gali būti nepatogu, todėl kaip išeitį galite įjungti oro kondicionierių, bet uždaryti ventiliacijos angas.

Oro kondicionierius tik perdirba salono orą, o ne siurbia orą iš lauko, kur prie pat nosies stovi transporto priemonių eilė, išskirianti išmetamąsias dujas. Kitos galimybės atvėsti – pastatyti automobilį pavėsyje arba garaže. Per karščius taip pat gali padėti tamsinti langai.“

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų