Per karščius sumažinkite kojų tinimą: pasakė, ką daryti

Vasara – daugelio pats mėgstamiausias metų laikas, tačiau vyraujantys dideli karščiai ne tik džiugina, bet ir vargina tinstančios kojos. Su šia problema gali susidurti kiekvienas, tačiau yra faktorių, kurie tai gali paskatinti. 

Kojų tinimas, mediciniškai vadinamas edema, atsiranda dėl susikaupusio skysčio kojose, aiškina Lietuvos sveikatos mokslų universiteto ligoninės Kauno klinikų Šeimos medicinos klinikos šeimos gydytoja Aistė Česnulevičienė. Įprastai kojos dažniau tinsta žmonėms, turintiems kitų sveikatos problemų, bet prie to gali prisidėti ir gyvenimo būdas.

„Gyvenimo būdas gali prisidėti prie edemos atsiradimo, pavyzdžiui, gausus druskos maiste vartojimas, ilgas sėdimas darbas, fizinio krūvio trūkumas, nepatogi veržianti avalynė ir drabužiai“, – kalbėjo šeimos gydytoja.

Karščio edema pasireiškia ir sveikiems

Iš Lietuvos nesitraukiant karščiams, ko gero ne vienam teko susidurti su varginančiu kojų tinimu ir nemaloniu pojūčiu kojose. Net jei neturite kitų sveikatos problemų, tačiau dirbate sėdimą ar stovimą darbą, neužsiimate fizine veikla, gali tekti susidurti su karščio edema.

„Per karščius atsiradusi edema gali būti pavadinta karščio edema. Ji gali pasitaikyti ir sveikiems žmonėms. Dažniausiai karščio edema dėl sunkio jėgos pastebima pėdose, kulkšnyse, kojose, bet pasitaiko ir rankose. Toks patinimas būna laikinas, bet labai nemalonus, o užsitęsus ilgiau reiktų pasikonsultuoti su savo šeimos gydytoju“, – aiškino specialistė.

Esant dideliems karščiams, laikinai išsiplečia kraujagyslės, todėl kojose, pėdose, rankose ir pirštuose kaupiasi papildomas skystis ir pradeda tinti kojos bei kitos galūnės. Gydytojos teigimu, karščio edema dažniau pasireiškia asmenims, sunkiau toleruojantiems karštą orą, vyresniems asmenims ir nėščiosioms.

„Tam, kad išvengti karščio edemos, rekomenduojama gerti pakankamai skysčių, pagal galimybes daryti pertraukėles, ieškoti vietos, kur vėsiau“, – pataria A. Česnulevičienė.

REKLAMA

Gydytoja atkreipia dėmesį, kad su edema dažniau susiduria asmenys, kurie turi kitų patologijų, pavyzdžiui, širdies ir kraujagyslių ligų. Susidūrus su kojų tinimu, verta stebėti simptomus, kurie gali pranešti apie rimtesnius sveikatos sutrikimus.

„Sunerimti reiktų, jei edema užtrunka ilgiau nei kelias dienas, tinimas tik didėja ir nepadeda įprastos prevencinės priemonės. Ir, be abejo, jei žmogus turi širdies ir kraujagyslių ligų ar jei yra ne tik edema, o šalia yra ir kitų skundų, pavyzdžiui, sąnarių skausmai, atsiradęs dusulys.“

Tinimas gali pranešti apie ligą

Pajutus šiuos simptomus, vertėtų susirūpinti – jie gali pranešti apie rimtą sveikatos sutrikimą:

„Nerimą keliantys simptomai: patinusi tik viena koja ir nėra traumos požymių, edema prasidėjo staiga ir ji skausminga, patinusi vieta raudona ir šilta, pakilusi kūno temperatūra, tokiu atveju reiktų nedelsti pasitarti su savo šeimos gydytoju.“

Kojų tinimas savaime nėra pavojingas, tačiau tai rodo, jog organizme yra problema, kurią reikia rasti ir gydyti. A. Česnulevičienė primena, kad ilgą laika neslūgstant tinimui ir esant anksčiau minėtiems simptomams, derėtų kreiptis į gydytoją.

„Dažniausios priežastys, kurių simptomas gali būti kojų tinimas yra viršsvoris ar nutukimas, ilgas sėdėjimas ar stovėjimas, nėštumas, stazinis širdies nepakankamumas, venų ligos, pavyzdžiui, giliųjų venų trombozė, tromboflebitas, lėtinis venų nepakankamumas, inkstų ligos, vartojami medikamentai, pavyzdžiui, kalcio kanalų blokatoriai ar nesteroidiniai vaistai nuo uždegimo, sąnarių ligos, kepenų ligos, traumos. Priežasčių, kaip matome, gali būti tikrai daug.“

Kad pavyktų išvengti ar sumažinti kojų tinimą, gydytoja turi keletą patarimų. Padės ne tik fizinis aktyvumas, sveika mityba, bet ir tinkamai parinkta avalynė. 

„Priemonės kojų edemai mažinti: atsigulti ir pakelti patinusias kojas pagal galimybes bent keletą kartų per dieną, atlikti mankštą, pavyzdžiui, pasivaikščioti, avėti plačius patogius batus žemu kulnu ir minkštu padu, nuplauti ir drėkinti kojas, sumažinti druskos kiekį maiste“, – pataria A. Česnulevičienė.

REKLAMA

Jei išsirengėte į ilgą kelionę automobiliu, pasiplanuokite, kad galėtumėte dažniau daryti sustojimus, kurių metu galėsite pasivaikščioti. Skrendant lėktuvu, taip pat rekomenduojama kuo daugiau pajudėti, kiek leidžia sąlygos skrydžio metu.

„Nerekomenduojama dėvėti per daug ankštų rūbų, kojinių ar batų, reiktų mažinti kūno svorį, jei yra viršsvoris. Jei patiniams sąlygotas venų problemų, reiktų dėvėti kompresines kojines.“


Rašyti komentarą...
A
Ada
2021-07-18 14:41:32
Pranešti apie netinkamą komentarą
Gydytoja kalba apie nieką, rimtų patarimų nėra
Atsakyti
-3

r
reikia
2021-07-18 16:30:15
Pranešti apie netinkamą komentarą
reikia valgyti daug agurkų, vynuogių- jie turi daug kalio, kuris varo šlapimą ir taip patinimai atslūgsta, didelis kiekis skysčių gali tik padidinti patinimą
Atsakyti
-2

v
valgykit
2021-07-18 17:08:28
Pranešti apie netinkamą komentarą
arbūzus, prieš tai palaikę šaldytuve, jie daug sulčių turi ir kalio ir gaivu bus
Atsakyti
-1

SKAITYTI KOMENTARUS (13)
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
×

Pranešti klaidą

SIŲSTI
REKOMENDUOJAME
×

Pranešti klaidą

SIŲSTI
Į viršų