Oksana Laurutytė

Sveika gyvensena besidomintys žmonės girdėjo ukrainiečių mokslininko Boriso Bolotovo sukurtą gydymo metodiką, stabdančią senėjimo procesus ir gydančią neišgydomomis laikomas ligas, rašo savaitraštis „Šiauliai plius“. Šiauliuose lankėsi du šio mokslininko mokiniai – gydytojas onkologas chemikas Jurij Šulga ir gydytojas gastroenterologas Dmitrij Naumov, kurie pasakojo, kaip sveikai maitintis, kad organizmas neužsiterštų. Kritikuojantys badavimą siekiant sulieknėti medikai sakė, kad pats geriausias būdas sveikai maitintis – valgyti ne šviežias, o raugintas daržoves ir vaisius, prisiminti, ką valgė mūsų protėviai.

Iškrovos diena – kartą per savaitę

Mokslininkas B. Bolotovas yra atradęs balzamą, kuris stimuliuoja organizmo audinių regeneraciją. Jo idėjomis naudojasi ir gydytojas onkologas Jurij Šulga. Jis laikosi taip vadinamų penkių B. Bolotovo principų: reikia jauninti ląsteles, šalinti šlakus, druskas, mažinti blogųjų bakterijų kiekį organizme ir auginti sveikas ląsteles.

Vyresniam žmogui nuolat reikia galvoti apie druskas, šlakus ir kitus teršalus, kurie linkę kauptis organizme. Kepenys turėtų su teršalais susitvarkyti, bet dėl didelio jų kiekio nepajėgia. Joms kenkia prasti mitybos įpročiai, sėslus gyvenimo būdas, tad net jauni žmonės turi nesveikas kepenis.

Pirmasis ženklas, kad organizmas užsiteršęs – atsiradę spuogai, o prasidėjusios lėtinės ligos – jau organizmo pranešimas apie užterštumą. Oda yra tarsi kepenų tąsa, todėl odos ligas turėtų gydyti gastroenterologai. Dabar madinga kalbėti apie rūgščių ir šarmų pusiausvyrą, bet medikai įsitikinę, kad specialiai stengtis rūgštinti ar šarminti organizmą – neverta. Geriant pagamintą šarminį vandenį gali sau labai pakenkti. Reikia tiesiog tinkamai maitintis. Taip, kad baltymai būtų skaldomi į aminorūgštis, o riebalai į gliceriną ir riebiąsias rūgštis.

REKLAMA

Žmogaus virškinimo sistema sukurta taip, kad maistas turi būti ir iš šarminių, ir iš rūgštinių komponentų. Rūgštus maistas virškinamas ir įsisavinamas skrandyje, šarminis – dvylikapirštėje žarnoje. Jeigu maistas vienodas, gali pasireikšti įvairūs susirgimai – nuo gastrito iki pankreatito. Žmogus bus sveikas, jei bus sveikas skrandis. Mityba turi būti įvairi, o vieną dieną per savaitę galima daryti iškrovos dieną.

Medikai griauna įprastą požiūrį į virškinimo trakto ligas, kada pacientams rekomenduojama valgyti tik virtas daržoves ir košes. Jie rekomenduoja po truputį į mitybą grąžinti pilnavertį maistą. Taip prasiplės virškinimo fermentų spektras ir epitelis atsinaujins. Iš pradžių reikia pradėti nuo 50 g mėsos, žuvies, kiaušinių, raugintų kopūstų, silkės, omleto. Patariama liautis valgyti šviežių daržovių sriubas kaip pirmą patiekalą. O skysčius reikia gerti praėjus valandai po valgio.

Druska – ir herpiui gydyti

Pasak medikų, badavimas – ne pats geriausias lieknėjimo būdas. Badaujant labai padidėja organizmo rūgštingumas, „sudega“ organizmui reikalingos aminorūgštys. Vegetarizmas ir žaliavalgystė – taip pat pavojingos mitybos tendencijos, nes gali baigtis įvairiomis kraujo ligomis.

Augalinė mityba pavojinga tuo, kad organizme esantys izomerai ir augaliniame maiste esantys izomerai sukasi į priešingas puses, todėl organizmui reikia labai daug energijos, kad šiuos izomerus persuktų jam tinkama kryptimi. Be to, visi žali produktai šarmina organizmą, o šarminė terpė nėra tokia naudinga, kaip teigiama.

Visi daržovėse ir vaisiuose esantys vitaminai gali būti pasisavinami tik rūgštinėje terpėje. Labiausiai organizmą rūgština mėsa, bet medikai nedraudžia jos valgyti. Geriausi gyvuliniai baltymai – žuvis ir jos produktai. Juose ne tik esama visų mums reikalingų nepakeičiamų aminorūgščių, bet tai ir lengvai pasisavinamas maistas. Prieštaringai vertinamas pienas, medikų teigimu, nėra naudingas, bet ypač organizmui padeda rauginti pieno produktai ir sūrūs varškės sūriai, tokie kaip brinza. Gydytojai kritikuoja ir majonezą, nes jame daug konservantų. Jei majonezas pagamintas namie, jis vis tiek atneš žalos, nes aliejaus negalima plakti.

REKLAMA

Reikia pratintis valgyti karčius, rūgščius ir sūrius maisto produktus, nes jie padeda organizmui gaminti fermentus, apsaugančius nuo visų lėtinių civilizacijos ligų. Kasdien valgant raugintų daržovių, pasikeitusi jų struktūra papildo mūsų organizmą reikiamais fermentais.

Nereikia bijoti ir druskos, nes natrio chloridas – limfos pagrindas. Visas daržoves ir vaisius reikia valgyti pasūdytus, tik rinktis paprastą, o ne joduotą druską. Jei vakare žmogaus seilės yra sūrios, vadinasi, organizmui druskos pakanka. Požymis, kad trūksta druskų – pamėlę akių obuoliai. Jie turėtų būti ryškiai balti.

Žmogui senstant, organizmo rūgštingumas, tuo pačiu ir skrandžio sugebėjimas tinkamai suvirškinti maistą – mažėja. Jam reikia padėti, o tokiu atveju jam labai naudinga druska. Juk iš jos organizme gaminama druskos rūgštis.

Medikai ir citrinos nekelia ant pjedestalo. Citrina yra rūgšti, bet ji šarmina organizmą, todėl visiškai netinka sergant peršalimo ligomis. Visi virusai – šarminiai, todėl labai gerai jaučiasi šarminėje aplinkoje.

Jei atsirastų herpis, reikia pačiulpti truputį druskos (ant peilio galiuko). Iki vakaro herpis pajuoduos ir nukris. Jei vargina refliuksas, gydytojai taip pat pataria prieš valgį ir po valgio sučiulpti druskos. Pakanka tiek, kiek pasemiama dviem pirštais.

Sveikos mitybos principai pagal B. Bolotovą

Svarbiausia – valgyti ne šviežius vaisius ir daržoves, o raugintas. Pirmiausia reikia valgyti mėsą, kiaušinius, žuvį, varškės patiekalus, barščius su raugintomis daržovėmis, o ne salotas ir garnyrus. Mėsą, lašinius, kiaušinius, žuvį, reikia pagardinti garstyčiomis, nes jos padeda skaidyti baltymus ir riebalus. Barščius patariama virti su raugintomis daržovėmis.

Organizmui būtini rauginti pieno produktai. Mielinių produktų, kurie ką tik iškepti, valgyti nepatartina. Jie turi būti nešvieži.

Košės turi būti kombinuotos, bulves reikia valgyti su raugintomis daržovėmis. Šviežią pieną – su virtomis bulvėmis, braškėmis, avietėmis.

REKLAMA

Šviežių daržovių salotas, vaisius, jų mišraines reikia valgyti antroje dienos pusėje, pasūdytas, su grietine. Labai naudinga valgyti konservuotus ir sūdytus grybus. Sveika valgyti lašinius, sumaltus mėsmale ir pagardintus česnaku ir druska.

Gerti patariama vandenį, girą. Vanduo neturėtų būti chloruotas, geriausia gerti tirpsmo vandenį. Vos pabudus, vandens gerti nepatartina, geriau suvalgyti sauso maisto. Vandenį apskritai reikia gerti tik ištroškus, o ne, kaip rekomenduojama, 3 l per dieną.

Jei organizmas nusilpęs, jis sunkiai pasisavins gyvulinės kilmės maistą. Todėl geriausia vandenyje išvirti gabalėlį mėsos (arba mėsos nedėti), įberti įvairių kruopų, druskos ir žalumynų pagal skonį. Jei mėsos nenaudojama, sriubą primenančioje košėje reikia išmaišyti plaktą kiaušinį.

Kaip derinti maisto produktus?

Dešreles ir mėsą reikia valgyti su raugintais kopūstais. Guliašą, žuvį – su bulvėmis. Vištieną – su obuoliais, kiaušinį įplakti į „okrošką“ (ukrainietiška giros šaltsriubė). Varškę reikia valgyti su krienais, medumi, grietine ir druska. Riešutus ir margariną naudoti kepiniams.


Rašyti komentarą...
G
Ginija
2014-11-22 14:53:50
Pranešti apie netinkamą komentarą
Reikia atidziau skaityti :) - jie ne atrado , jie tik primena mums tai , kas seniai zinoma ir patikrinta ..
Atsakyti
0

m
manau
2014-11-22 16:10:28
Pranešti apie netinkamą komentarą
Nieko nuostabaus. Visur yra mados ir sunku pagauti objektyvuma. Pvz. cholesterolio istorija. Juk 30 metu buves nuodu, dabar tapo panaceja. Tas pats su druska. Manau, kad reikia valgyti tai, kas skanu, ko nori ir ka gali nupirkti.
Atsakyti
0

m
m
2014-11-22 11:02:18
Pranešti apie netinkamą komentarą
tarp vieno kito logisko prirasyta visiskai nesamoningu patarimu: „Svarbiausia – valgyti ne šviežius vaisius ir daržoves, o raugintas.“ ???????????/
Atsakyti
-3

SKAITYTI KOMENTARUS (9)
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
×

Pranešti klaidą

SIŲSTI
REKOMENDUOJAME
×

Pranešti klaidą

SIŲSTI
Į viršų