Boratas, „žioplasis“ žurnalistas iš Kazachstano, sukėlė susidomėjimą šalimi ir prisidėjo prie turistų srauto padidėjimo, praneša „Traveldailynews.com“.
„Tai buvo reklama už dyką. Daugelis žmonių susidomėjo ir atvyko norėdami pamatyti mūsų šalį“, - kalbėjo Kenzhebajus Satzhanovas, Turizmo ir sporto ministerijos atstovas Londone vykstančioje Pasaulio turizmo mugėje. Tiesa, jis pripažino, kad susidomėjimas buvo menkesnis nei tikėtasi.
2006-aisiais komiko Sashos Coheno sukurtame filme „Boratas. Kaip šaunusis Kazachstano žurnalistas Amerikoj patirtį graibstė“ kazachai pateikti kaip atsilikę, arklio šlapimą geriantys rasistai. Nenuostabu, kad pirminė šalies vyriausybės reakcija buvo neigiama. „Pirmasis įspūdis, žinoma, buvo neigiamas, nes parodyta daug blogų dalykų“, - kalbėjo K. Satzhanovas. „Tačiau vėliau, išaugus susidomėjimui, požiūris pasikeitė. Žmonės, pamatę filmą, atvyksta pažiūrėti, ar iš tiesų viskas yra taip, kaip parodyta. Tai padeda pristatyti Kazachstaną – kasmet surengiame beveik 15 pažintinių kelionių pasaulio žurnalistams. Jie gali įsitikinti, ar mūsų šalis panaši į parodytą filme, kuris, beje, buvo sukurtas Rumunijoje. Tai – labai skurdi šalis“, – kalbėjo pareigūnas.
Susidomėjimas trimis pagrindiniais šalies turizmo centrais – Aktau kurortu prie Kaspijos jūros, Borovoye ir Kapchagay ežeru, nepaisant ekonominės krizės, nenuslūgo. Per šešis paskutinius mėnesius atvykėlių srautas išaugo net 13 proc.