Techninės savybės
Pagrindinės elektrinio paspirtuko „Xiaomi Electric Scooter 4 Pro“ savybės:
- nuvažiuojamas atstumas – iki 55 km;
- maksimalus greitis – 25 km/h (ribojamas);
- nominali galia – 350 W
- maksimali galia – 700 W;
- baterijos talpa ir energijos suvartojimas – 12 400 mAh; 446 Wh;
- paspirtuko masė – 17 kg;
- maksimali apkrova – 120 kg;
- gali įveikti 20 proc. įkalnę;
- ratų dydis – 10" „Xiaomi DuraGel Tire“.
Pagrindinės elektrinio paspirtuko „Xiaomi Electric Scooter 4 Ultra“ savybės:
- nuvažiuojamas atstumas – iki 70 km;
- maksimalus greitis – 25 km/h (ribojamas);
- nominali galia – 500 W
- maksimali galia – 940 W;
- baterijos talpa ir energijos suvartojimas – 12 000 mAh, 561Wh
- paspirtuko masė – 24,5 kg;
- maksimali apkrova – 120 kg;
- gali įveikti 25 proc. įkalnę;
- ratų dydis ir tipas – 10" „Xiaomi DuraGel Tire“;
- apsaugos klasė IP 55.
Reiktų paminėti ir abiejų paspirtukų kainas: „Xiaomi Electric Scooter 4 Pro“ kainuoja apie 800 eurų, o „Xiaomi Electric Scooter Ultra“ kaina – apie 1000 eurų.
Skirtingas dizainas
„Xiaomi Electric Scooter 4 Pro“ savo išvaizda nesiskiria nuo mažiau galingo ir pigesnio „Scooter 4“ modelio – tvirtas aliuminio vamzdžių rėmas, sudarantis labai lengvos konstrukcijos įspūdį, aukšto lygio surinkimo kokybė, jokių klibėjimų, jokių priekaištų standumui – net ir labai norėdamas, neradau prie ko prikibti. Keliamoji galia – solidi: šiuo paspirtuku gali važiuoti 120 kg masės vairuotojas. Spalvinėje gamoje dominuoja juodi ir pilki tonai bei raudoni akcentai.
Įspūdingasis „Xiaomi Electric Scooter 4 Ultra“ yra visiškai kitoks modelis. Visų pirma, į akis krenta unikalūs priekinio ir galinio ratų amortizatoriai, gerokai platesnės padangos, tvirtesnė rėmo konstrukcija, kurios spalvinėje gamoje dominuoja dvi spalvos: juoda ir pilka. Surinkimo kokybei taip pat jokių priekaištų neturėsite – paspirtukas yra labai tvirtas, standus, galią demonstruoja ne tik jo variklis, bet ir visa konstrukcija. Suprantama, kad šis modelis yra gerokai sunkesnis.
Nors abiem paspirtukais gali važiuoti 120 kg svorio žmogus, tačiau aiškiai matosi, kad „Scooter 4 Ultra“ konstrukcija yra tvirtesnė nei „Scooter 4 Pro“ modelio. Manau, kad tai padaryta dėl didesnės dinamikos, geresnio pravažumo, įvertinus, kad šis paspirtukas eksploatacijos metu patirs didesnes apkrovas. Smagu, kad tai buvo įvertinta.
Paprastas valdymas
Abu paspirtukai valdomi vienu centriniu valdymo mygtuku, esančiu vairo centre, žemiau informacinio ekrano. Juo galite įjungti ir išjungti paspirtuką, pasirinkti važiavimo režimą ir įjungti arba išjungti šviesas. Ekrane rodomas greitis, 5 baterijos segmentai, kurių kiekvienas atitinka 20 proc. įkrovą, pasirinktas važiavimo režimas.
Priekyje yra galingas LED žibintas, gale – raudonai mirksintis stabdžių žibintas, šonuose, priekyje ir gale sumontuoti atšvaitai. Paspirtukai neturi posūkių žibintų ir kai kurie naudotojai tai įvertina kaip trūkumą, tačiau nereikia pamiršti, kad tai yra dviračių, o ne motorolerių kategorijai priklausantys paspirtukai, o dviratininkai savo planuojamus manevrus visada rodo ranka.
Priekinis LED žibintas skleidžia ryškų šviesos srautą, gerai apšviečia kelią: važinėjant naktį, viskas puikiai matosi, neapšviečiamas tik nedidelis prie priekinio rato esantis plotas.
Didesnes šių paspirtukų valdymo galimybes aptiksite susieję paspirtukus su savo išmaniuoju telefonu ir naudodami „Xiaomi Home“ programėlę. Programėlė parodys kiek dar galėtume nuvažiuoti kilometrų, baterijos įkrovos būklę. Taip pat galima užrakinti variklį ir apsaugoti paspirtuką. Yra greičio kontrolės funkcija, palaikanti nustatytą greitį. Taip pat galima išsirinkti vieną iš trijų stabdymo elektriniu varikliu lygį. Be to, galinį žibintą galima nustatyti, kad jis būtų „visada įjungtas“.
„Xiaomi Scooter 4 Pro“ turi tris pasirenkamus važiavimo režimus. „Pėsčiojo“ režimas, kai greitis ribojamas iki 6 km/h, „standartinis“ režimas, kai didžiausias greitis ribojamas iki 20 km/h , o įjungus sportinį rėžimą „Scooter 4 Pro“ greitėja labai smagiai ir pasiekia maksimalų 25 km/h greitį.
„Xiaomi Scooter 4 Ultra“ turi keturis pasirenkamus važiavimo režimus – be jau minėtų yra „Sport+“ rėžimas, kurį pasirinkus greitėjimas yra įspūdingas.
Konstrukcijų skirtumai
Elektrinio paspirtuko „Xiaomi Electric Scooter 4 Pro“ variklis sumontuotas priekiniame rate ir turi elektrinį stabdį su ABS. Galiniame rate sumontuotas diskinis stabdys su didelio (130 mm) skersmens disku. Amortizatorių šiame paspirtuke nėra. „Scooter 4 Ultra“ modelio sistema visiškai kitokia – variklis sumontuotas galiniame rate, priekinis ratas turi būgninį stabdį, galinis ratas – elektrinį stabdį su ABS. Atrodytų, kad nesaugu kai mechaninis stabdys sumontuotas priekyje, tačiau visa paspirtuko „Xiaomi Scooter 4 Ultra“ stabdžių sistema veikia labai sklandžiai, efektyviai, stabdymo kelias labai trumpas. Abiejų paspirtukų važiuoklių skirtumas – ne tik variklio montavimo vieta, bet ir amortizatoriai. „Scooter 4 Pro“ neturi amortizatorių, jo padangos siauresnės, todėl tai miesto paspirtukas, skirtas važiuoti asfaltuota danga. „Scooter 4 Ultra“ turi platesnes padangas, efektyvius amortizatorius, tad juo galite važiuoti žvyrkeliu, miško takais, kur iš po žemių išlindusios medžių šaknys. Aišku, viską reikia daryti atsargiai ir su galva, ypač jei tokia kelio danga šlapia ir slidi. „Scooter 4 Ultra“ yra paspirtukų pasaulio visureigis, suteikiantis žymiai daugiau emocijų ekstremalaus važiavimo mėgėjams.
Kelionės įspūdžiai
Jau pirmojo važiavimo metu atkreipsite dėmesį į dvigubą paspirtuko „Xiaomi Electric Scooter 4 Ultra“ pakabą. Būtent ji užtikrina važiavimo komfortą, galimybę smagiai lėkti žvyrkeliu. Gerai jaučiamas amortizatorių elastingumas, sklandus jų darbas. Dažniausiai paspirtukų gamintojai montuoja spyruoklinius amortizatorius, nes tokia konstrukcija yra paprasčiausia ir pigiausia, tačiau „Scooter 4 Ultra“ amortizatoriai – svirtiniai mechanizmai, dirbantys kur kas tiksliau, stabiliau.
Tai pirmasis „Xiaomi“ paspirtukas su tokios konstrukcijos amortizatoriais ir reikia pasakyti, kad sprendimas iš ties labai vykęs, o rezultatas – važiavimas, tarsi per sviestą. Palakstymai žvyrkeliu irgi smagūs, o tam įtakos turi ne tik amortizatoriai, bet ir platesni ratai. Pakeitus įprastą paspirtuką „Xiaomi Scooter 4 Ultra“ modeliu – jausmas neįtikėtinas: nereikia tikslingai vengti visų kelio nelygumų, jautiesi kur kas saugiau, galimybių gerokai daugiau.
Judrūs, gerai įveikiantys įkalnes
Pasirinkus sportinį „S“ režimą, paspirtukas „Xiaomi Electric Scooter 4 Pro“ iš karto pademonstruos savo galią – įsibėgėjimas pastebimai greitas, o tai paprastai priverčia nusišypsoti tuos, kurie jau yra išbandę ne vieną paspirtuką. Naujokus turėtų nustebinti šio paspirtuko galia ir vikrumas.
Skirtinai nei visi kiti „Xiaomi Electric Scooter“ paspirtukai, „4 Ultra“ modelis turi 4 važiavimo režimus ir jame be sportinio „S“ yra dar labiau emocijų keliantis „S+“ variantas. Šiuo atveju, maksimalus 25 km/h greitis pasiekiamas per 4 sekundes ir tai labai įspūdinga, o naujokams ar nesusipažinusiems su galingais paspirtukais, bus itin netikėta, tad laikykite vairą stipriai.
Abu paspirtukai yra ne tik vikrūs, bet ir pakankamai manevringi, ką tikrai pajusite, kai teks apsisukinėti ankštoje erdvėje, važiuoti siauriais labai vingiuotais takais ir pan.
Pagal „Xiaomi“ pateiktus duomenis „Scooter 4 Pro“ turėtų nuvažiuoti iki 55 km, o „Scooter 4 Ultra“ iki 70 km. Tačiau nuvažiuojamą atstumą reikia vertinti atsižvelgus į tai, kad gamintojai nurodo, jog toks atstumas pasiekiamas esant konkrečioms sąlygoms, kurios nuo realių gali labai skirtis. Pavyzdžiui, kai paspirtukas maksimalų atstumą pasiekia tada kai juo važiuojama lygiu keliu, pastoviu 15 km/h greičiu, tam tikromis oro sąlygomis, o šią dviratę transporto priemonę vairuoja 75 km masės žmogus, tai nereiškia, kad 80 kg sveriantis paspirtukininkas, mėgstantis „spausti iki galo“, važiuodamas šaltesnę dieną mieste, kur tenka daug stabdyti ir greitėti, kilti į kalną, leistis nuokalne, pasieks tokį patį rezultatą. Taigi maksimalus nuvažiuojamas atstumas yra tik santykinis dydis, parodantis kiek skiriasi paspirtukai vienas nuo kito.
Su statesnėmis įkalnėmis problemų neturėjau nei vairuodamas „Xiaomi Scooter 4 Pro“, nei lakstydamas su „Scooter 4 Ultra“: abu jie smagiai lipa į stačius kalnus, keliolikos procentų įkalnėse išlaiko greitą pakilimo tempą.
Vertinimas
Pralėkęs porą šimtų kilometrų su „Xiaomi Electric Scooter 4 Pro“ ir dar daugiau su „Scooter 4 Ultra“ galiu pasakyti – įspūdžiai tik teigiami. „Xiaomi Electric Scooter 4 Pro“ greitėja smagiai, o „Ultra“ – įspūdingai. Man patiko abiejų paspirtukų stabilumas, manevringumas, našumas. Abiejų paspirtukų stabdžiai efektyvūs, na, o gerus amortizatorius turintį „Ultra“ smagu buvo bandyti ir žvyruotame kelyje bei medžių šaknimis išvagotuose miško keliukuose.
„Xiaomi Scooter 4“ puikiai tinka kasdieniam važinėjimui dideliame mieste ir turėtų sudominti tuos, kurie nori patogaus, galingo ir manevringo paspirtuko, su kuriuo net didžiausiuose Lietuvos miestuose nuvažiuosite ten kur reikia ir sugrįšite. „Xiaomi Electric Scooter 4 Ultra“ modelis skirtas tiems, kuriems reikia ir emocijų: gero pagreičio, pasivažinėjimų žvyrkeliais, važiavimo į
stačias įkalnes, žymiai didesnio vairavimo komforto įveikiant didesnius atstumu, nes be visų fantastiškų dinaminių savybių, amortizatorius turintis „Xiaomi Electric Scooter 4 Ultra“ ilgesnėse kelionėse gerokai mažiau vargina nei kiti paspirtukai.
„Xiaomi Electric Scooter 4 Pro“ yra dinamiškas, pakankamai toli nuvažiuojantis, patikimas miesto paspirtukas.
„Xiaomi Electric Scooter 4 Ultra“ – daugiau emocijų, daugiau galimybių bet kokiomis sąlygomis.