Ekologiško transporto ir atsinaujinančių energijos šaltinių karštinė neaplenkė ir aviacijos. Vokietijoje pristatytas pirmasis lėktuvas, varomas elektra, gaunama iš saulės baterijų. Pastarosios sumontuotos ant angaro, kuriame orlaivis saugomas, stogo.
Vokietijoje pastatytas ir „Elektra One“ vardu pakrikštytas orlaivis Vokietijos pietuose esančiame Augsburgo oro uoste sėkmingai atliko pusę valandos trukusį bandomąjį skrydį. Jį galite pamatyti žemiau esančiame vaizdo klipe.
Gerai žinomas pilotas bandytojas ir orlaivių inžinierius Jon Karkow patį pirmąjį skrydį atliko šių metų kovo 19-ąją. Tąkart buvo išbandyti variklio parametrai ir įvertintos skrydžio charakteristikos. Anot debiutinio skrydžio liudytojų, kilimo tempas siekė apie 400 pėdų per minutę. Iš pradžių sekė trys neilgi skrydžiai, o po kelių dienų nutarta lėktuvą ore išlaikyti 30 minučių.
Tačiau lėktuvo kūrėjai neslepia savo ambicijų ir teigia, kad pradinis jų tikslas - ilgesnis nei trijų valandų skrydis. Jų paskaičiavimais, su pilnai įkrauta baterija, „Elektra One“ turėtų skristi apie penkias valandas ir gali nuskristi nuo 400 iki 500 kilometrų. Elektra varomo orlaivio autoriai siekia tapti pirmaisiais, kurie galėtų pasiūlyti keleiviams skrydžius tokiais lėktuvais.
Beje, naujasis kūrinys yra ne tik ekologiškesnis už įprastu aviacinu kuru varomus savo pirmtakus, bet ir kur kas tylesnis. Anot kūrėjų, jis kelia bemaž penkis kartus mažiau triukšmo.
Tačiau yra ir kitų niuansų. Antai lėktuve sumontuotos baterijos sveria gan daug, todėl inžinieriams tenka nemenkas iššūkis - sukonstruoti kiek įmanoma lengvesnę orlaivio konstrukciją.
Kol kas „Elektra One“ - vienvietis lėktuvas, tačiau jau greitai jo kūrėjai žada pristatyti porą naujų versijų - dvivietį ir keturvietį lėktuvus. Ilgainiui, maždaug po dvejų metų, tikimasi rinkai pateikti ir šešių vietų orlaivį, varomą iš saulės baterijų gaunama elektros energija.