Irma Liubertienė: „Tik aukštos savivertės mokytojas gali išugdyti stiprią vaiko asmenybę“

Edukologė Irma Liubertienė išsikėlė sudėtingą tikslą – stiprinti Lietuvos mokytojų ir mokinių emocinį intelektą.

Irma Liubertienė (nuotr. asm. archyvo)

Ambicinga idėja prieš keletą metų patikėjo ir organizacijos „Reach for Change“ rengiamo konkurso „Talentas keisti“ komisija, kuri moteriai skyrė finansinę paramą ir įtraukė į inkubatoriaus programą.

„Pildant paraišką į minėtą konkursą, mano socialinė iniciatyva, skirta lavinti emocinį intelektą mokyklose, buvo dar tik pirminėje stadijoje.

Būtent laimėta parama padėjo mums sustiprėti ir užaugti, pasiekti tai, ką turime šiandien. Konkursas šiuo metu ir vėl vyksta, todėl kiekvieną, turintį idėją, galinčią prisidėti prie vaikų gerovės, raginu dalyvauti“, – sakė I. Liubertienė.

Anot jos, mokytojams itin svarbu nuosekliai ugdyti savo emocinį intelektą ir auginti savivertę – tik tuomet jie galės išugdyti ir stiprias, drąsias bei savimi pasitikinčias asmenybes.

„Veiklos pradžioje atlikome ne vieną tyrimą ir sužinojome, kad šalies mokytojų savivertė yra labai žema – jiems sunku kalbėti apie savo asmeninius privalumus ir vertybes, net jei jie ir yra puikūs savo dėstomo dalyko specialistai.

REKLAMA

Anksčiau niekas nesidomėjo mokytojų emocine savijauta, todėl jutome poreikį šią situaciją iš pagrindų pakeisti“, – pasakojo I. Liubertienė.

Konkurse laimėjusi 20 tūkst. eurų paramą I. Liubertienė su keliais bendražygiais įsteigė viešąją įstaigą „Pozityvaus ugdymo institutas“, paruošė 20 profesionalių lektorių, išleido metodinius mokytojams skirtus vadovėlius ir pradėjo rengti emocinio ugdymo mokymus mokyklose.

„Subūrę stiprią komandą, ėmėme važinėti po rajonus, pristatydami savo programą ir jos efektyvumą. Be to, pradėjome rengti emocinio intelekto olimpiadą „Dramblys“, – sakė I. Liubertienė.

Ją rengiant susivienijo vaikų psichologai, psichiatrai, įvairių dalykų mokytojai ir kitų sričių specialistai. Olimpiada skatina ne konkurenciją, o draugiškumą, empatiją ir toleranciją, tikrina vaiko socialinius bei emocinius įgūdžius.

„Iš pažiūros ramus dramblys yra labai emocionalus ir empatiškas gyvūnas. Jis mūsų programoje metaforiškai vaizduoja itin galingas žmogaus emocines smegenis. Įsivaizduokite, kad tradicinis intelektas yra jojikas ant dramblio. Jis kur kas mažesnis, tačiau gali valdyti dramblį ir mokytis drauge su juo keliauti trokštama kryptimi, norimu greičiu. Tam reikia išminties, noro pažinti savo dramblį, domėtis, kaip jis jaučiasi“, – pasakojo edukologė.

Pašnekovė pastebėjo, kad jos institutui pavyko ne tik augti ir plėstis, bet ir prisidėti prie realių sisteminių pokyčių.

„Iš visų savo darbų turbūt labiausiai džiaugiamės, kad po ilgo laiko mums galiausiai pavyko pasiekti, jog Švietimo įstatyme atsirastų nuostata, nurodanti suteikti galimybę kiekvienam vaikui ugdyti socialines ir emocines kompetencijas. 2017-aisiais šis įstatymo pakeitimas įsigaliojo vaikams, o praėjusiais metais – ir mokytojams”, – pasakojo I. Liubertienė.

Prie šio socialinio verslo augimo ir kuriamų pokyčių prisidėjo ne tik finansinė, bet, anot I. Liubertienės, ir ekspertinė parama.


Rašyti komentarą...
SKAITYTI KOMENTARUS (0)
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
×

Pranešti klaidą

SIŲSTI
×

Pranešti klaidą

SIŲSTI
Į viršų