• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Noras sutaupyti perkant naudotą automobilį dažnai virsta skaudžiu finansiniu pralaimėjimu. Naujausias automobilių duomenų įmonės „carVertical“ tyrimas atskleidė nemalonią tiesą. 

Noras sutaupyti perkant naudotą automobilį dažnai virsta skaudžiu finansiniu pralaimėjimu. Naujausias automobilių duomenų įmonės „carVertical“ tyrimas atskleidė nemalonią tiesą. 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Lietuvoje, kaip ir kitose Rytų Europos šalyse, klesti ridos klastojimo rinka. Beveik kas dešimtas patikrintas automobilis – su atsuktu odometru, o tai reiškia ne tik permoką perkant, bet ir garantuotas, nenumatytas išlaidas ateityje.

REKLAMA

Tyrimas atskleidė aiškią ir logišką sukčių taktiką. Didžiausia rizika pakliūti į jų spąstus gresia ieškantiems pigiausių automobilių. Net 10,3 proc. visų patikrintų automobilių, kainuojančių iki 5 tūkst. eurų, buvo su suklastota rida. Rizika išlieka beveik tokia pat didelė ir šiek tiek brangesniame, 5–10 tūkst. eurų segmente (9,9 proc.).

REKLAMA
REKLAMA

Pasak „carVertical“ eksperto Mato Buzelio, sukčiai puikiai išmano pirkėjų psichologiją. „Ieškantys pigaus automobilio rečiau tikrina jo istoriją ar būklę servise. Būtent tuo ir naudojamasi, dirbtinai pakeliant menkavertės transporto priemonės kainą“, – aiškina jis.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Tačiau apgaulės klesti ir prabangių automobilių rinkoje, tik čia – dėl kitų priežasčių. Nors automobilių, kainuojančių nuo 30 iki 50 tūkst. eurų, su atsukta rida yra mažiau (apie 3 proc), čia laimikis – kur kas didesnis. „Kuo automobilis brangesnis, tuo daugiau pirkėjas permoka. Kartais ta suma gali siekti ir dešimtis tūkstančių eurų“, – teigia M. Buzelis.

REKLAMA

Kaip apsisaugoti nuo šios epidemijos? Ekspertai pataria vadovautis keliomis paprastomis taisyklėmis. Visų pirma – patikrinti automobilio istoriją naudojantis specializuotomis platformomis, kurios atskleidžia buvusius ridos fiksavimus. Antra – kritiškai vertinti pasiūlymus, kurių kaina gerokai mažesnė už rinkos vidurkį, ir nepasiduoti pardavėjo spaudimui pirkti „čia ir dabar“.

REKLAMA

Galiausiai, automobilį išduoda jo paties būklė. „Nusidėvėjęs vairas, pedalai ar sėdynių apmušalai – tai raudonos vėliavos, kurios dažnai rėkia garsiau, nei melagingi odometro parodymai. Jei rida maža, o salonas atrodo pavargęs, tikėtina, kad jus bandoma apgauti“, – pataria M. Buzelis.

Ridos klastojimas išlieka viena didžiausių naudotų automobilių rinkos problemų. Tačiau šių dienų technologijos ir paprasčiausias atidumas leidžia pirkėjui apsiginkluoti ir išvengti brangiai kainuojančių spąstų.

REKLAMA
Mačiau Volvo V50 su neatsukta rida. 400000 km. Salonas buvo netvarkytas. atrodė, kaip naujas. Tokiai atsuks spidometrą kokioj Tauragėj 185 tūkst, ar Kaune 215 tūkst., nė neįtarsi.
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų