• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Kaip bebūtų keista, tačiau už antros kartos „Lotus Elise“ sukūrimą reikėtų dėkoti ne tik šio gamintojo inžinieriams, bet ir „General Motors“ vadovybei, kuri nusprendė finansuoti šį projektą.
1998 metais, britai su „General Motors“ sukirto rankomis ir pasirašė bendradarbiavimo sutartį, kurioje „Lotus“ įsipareigoja „Opel“ markei sukurti sportišką, puikiai valdomą ir dinamišką automobilį. Po maždaug pusantrų metų intensyvių darbų, „Lotus“ pristatė „Opel Speedster/Vauxhall VX220“, kuris iš esmės mažai kuo skyrėsi nuo antros kartos„Lotus Elise“.
Nors abudu automobiliai techniškai buvo labai panašūs, tačiau britiška versija buvo išvaizdesnė, interjere turėjo geresnės apdailos medžiagas (tikrai ne tas automobilis kuriame tai būtų svarbu).

Kaip bebūtų keista, tačiau už antros kartos „Lotus Elise“ sukūrimą reikėtų dėkoti ne tik šio gamintojo inžinieriams, bet ir „General Motors“ vadovybei, kuri nusprendė finansuoti šį projektą.
1998 metais, britai su „General Motors“ sukirto rankomis ir pasirašė bendradarbiavimo sutartį, kurioje „Lotus“ įsipareigoja „Opel“ markei sukurti sportišką, puikiai valdomą ir dinamišką automobilį. Po maždaug pusantrų metų intensyvių darbų, „Lotus“ pristatė „Opel Speedster/Vauxhall VX220“, kuris iš esmės mažai kuo skyrėsi nuo antros kartos„Lotus Elise“.
Nors abudu automobiliai techniškai buvo labai panašūs, tačiau britiška versija buvo išvaizdesnė, interjere turėjo geresnės apdailos medžiagas (tikrai ne tas automobilis kuriame tai būtų svarbu).

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

00


Patys pigiausi modeliai buvo komplektuojami su šiek tiek modernizuotu 1.8 litro, „Rover“ K serijos benzininiais varikliais. Nepaisant vos 120 arklio galių išvystančio motoro, britiškas automobilis iki 100 km/val. įsibėgėdavo vos per 5.6 sekundės. Tačiau tai tik pradžia...
2002 metais „Lotus“ pristatė „Sport 135“ versiją. Šis modelis turėjo 135 arklio galias išvystantį agregatą, kuris leido automobiliui iki 100 km/val. įsibėgėti per 5.3 sekundės. „Sport 135“ taip pat buvo aprūpinta standesniais amortizatoriais ir spyruoklėmis.
Mėgstantiems aštresnius pojūčius, britai taip pat pristatė „Sport 190“ versiją. Kokio galingumo variklis buvo šioje versijoje sakyti greičiausiai nereikia ar ne?
Didžiausi pasikeitimai įvyko 2004 metais, kai „Lotus“ į savo automobilius pradėjo montuoti 1.8 litro „Toyota“ benzininius motorus. Pirmasis modelis gavęs šį motorą buvo „111R“. Net 190 arklio galių išvystęs motoras „Lotus Elise“ suteikė sparnus (tikrąją ta žodžio prasme). 0 - 100 km/val. jis įsibėgėdavo vos per 4.9 sekundės. „111R“ taip pat buvo pirmasis „Elise“ modelis kuris turėjo ABS sistemą.

REKLAMA

lotus_elise_26


Persikelkime į 2006 metus. „Lotus“ pristatė „Elise S“ su silpnesniu, 135 arklio galias išvystančiu „Toyota“ motoru ir penkių bėgių mechanine pavarų dėže.
2008 metais „Lotus Elise“ modelių šeimą papildė „SC“ versija su 218 arklio galių išvystančiu agregatu, sportinėmis sėdynėmis, storesniais stabilizatoriais.
2010 metais atėjo metas rimtesniems pasikeitimams. Prieš penkis metus „Lotus“ atliko pirmąjį „Elise“ atnaujinimą. Variklių gamoje atsirado 1.6 litro „Toyota“ motoras, šešių bėgių mechaninė pavarų dėžė, oro kondicionierius ir dar keli žaisliukai, kurie įprastuose automobiliuose yra normalus dalykas.
is-antru-ranku-porsche-993-turbo1

Variklis ir transmisija
Perskaičius daugybę „Lotus Elise“ atsiliepimų, susidaro įspūdis, jog pati didžiausia problema yra „Rover“ K serijos benzininiai varikliai, o tiksliau - galvos tarpinės. Tačiau ši problema atsiranda po netinkamos variklio priežiūros. Pavyzdžiui? Aukštų sūkių palaikymas esant šaltam varikliui.
„Lotus“ specialistai sako, jog perkant „Elise S2“ reikėtų pasižiūrėti ar ant tepalo matuoklės nėra baltų žymių ir ar variklio temperatūros rodyklė nėra didesnė ar mažesnė nei 75 laipsniai.
Pavarų dėžės neturėtų kelti problemų, tačiau reikėtų atkreipti dėmesį kaip persijungia 2 ar 3 pavaros. Tai galioja modeliams su „Toyota“ varikliais. Jeigu išgirsite pašalinį garsą, gali būti, jog atėjo metas keisti sinchronizatorių.

REKLAMA
REKLAMA

01


Pakaba, stabdžiai, vairo mechanizmas
„Lotus Elise“ yra pakankamai paprastos konstrukcijos automobilis, tad vargu ar turėsite daug problemų šiuose departamentuose.
Įdomu yra tai, jog daugelis „Lotus“ specialistų rekomenduoja į „Elise S2“ montuoti „Bilstein“ arba „Nitron“ firmos amortizatorius.
Kėbulas ir interjeras
Jeigu automobilis turi oro kondicionierių, būtinai reikia atkreipti dėmesį ar sistema yra sandari ir , ar pučiamas šaltas oras. Problemų su oro kondicionavimo sistemomis turi 2006 ir 2007 metų gamybos modeliai.
Reikėtų atsižvelgti į bet kokius automobilio kėbulo įbrėžimus, ypač į iš aliuminio pagamintą automobilio platformą.
Taip pat atkreipkite dėmesį į priekiniuose žibintuose nesikaupia drėgmė.
is-antru-ranku-porsche-993-turbo2


  • Stabdžių trinkelių rinkinys ~ 30 eurų.

  • Stabdžių diskas ~ 25 eurų.

  • Stabdžių apkaba ~ 150 eurų.

  • Sankabos komplektas ~ 180 eurų.

  • Smagratis ~ 350 eurų.

  • Rato guolio komplektas ~ 150 eurų.

  • Spyruoklė ~ 25 eurai.

  • Statramščio atraminis guolis ~ 50 eurų.

  • Oro filtras ~ 7 eurai.

  • Kuro filtras ~ 10 eurų.

  • Generatorius ~ 180 eurų.

  • Starteris ~ 20 eurų.

  • Lambda jutiklis ~ 90 eurų.


is-antru-ranku-subaru-impreza-wrx-sti-2007-20126
Povilas, 2003 metų gamybos „Lotus Elise“ su 1.8 litro „Rover“ K serijos varikliu. Rida - 54,000 mylių.
Pasirįžti pirkti tokį automobilį buvo pakankamai sunku, nes jo pradinė kaina yra gan didelė. Kadangi visą gyvenimą turėjau „Toyota“ markių mašinas, tai „MR2“, tai „Celica“, tai „Supra“, vieną dieną nusprendžiau, jog laikas įsigyti „Lotus Elise“ apie kurį svajojau jau daug metų.
Maniškis yra 2003 metų gamybos, dabar nuvažiavęs šiek šiek daugiau nei 54 tūkst. mylių. Mašina turi ne visų labai mėgstamą „Rover“ motorą, tačiau iki šiol su rimtomis problemomis susidurti neteko. Tfu, tfu, tfu...

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

1234


Apskritai, mašina nėra tokia sudėtinga kaip gali susidaryti pirmasis įspūdis. Viską galima pasidaryti savomis rankomis, priėjimas prie įvairių detalių nėra sudėtingas, o ir kažkokio ypatingo įrankių komplekto jis nereikalauja. Visa mašina surinkta pakankamai primityvia, tačiau tvirtai.
Automobilį pirkau ne iš privataus, bet iš „Lotus“ specialisto. Sumokėjau šiek tiek daugiau, už mašiną paklojau 13 tūkst. svarų, tačiau bent jau naktimis ramiai miegu, jog nenusipirkau uždrožto ir neprižiūrėto „Elise“, kurių D.Britanijoje netrūksta.
ALT
Jeigu „Lotus Elise S2“ nėra tas automobilis apie kurį svajojate, galbūt reikėtų pasvarstyti apie alternatyvas. Jų tikrai yra ir ne viena.
Opel Speedster
Mechaniškai identiškas, tačiau vietoj 1.8 litro turi 2.0 litrų turbo-benzininį variklį, kuris išvysto 200 arklio galių. iki 100 km/val. įsibėgėja per 4.7 sekundės.
Kaina? Nuo 9000 eurų.

REKLAMA

111


Porsche Boxster
Už „Lotus Elise S2“ prašomus pinigus, Jūs taip pat galite įsigyti puikios būklės pirmos kartos „Porsche Boxster“. Galbūt net gi pavyktų gauti ir naujesnį modelį ar net „Porsche Cayman“.
„Porsche Boxster“ kainos prasideda nuo 5000 eurų.

33


Caterham Seven
Dar vienas britiškas automobilis, kuris taip pat yra orientuotas į vairavimo malonumą. Tačiau „Caterham“ turi vieną privalumą - Jūs galite šį automobilį susirinkti savomis rankomis arba gavę brėžinius, savomis rankomis konstruoti Kit Car'ą.
„Caterham“ gamykloje surinkti modeliai kainuoja nuo maždaug 8000 eurų.

REKLAMA

caterham_seven_485_s_1


is-antru-ranku-porsche-993-turbo4
„Lotus Elise S2“ nėra pigus automobilis. Nors metams bėgant buvo galima tikėtis, jog šių automobilių kainos kris, tačiau atrodo, jog viskas vyksta atvirkščiai. Dabar „Lotus Elise S2“ kainos prasideda nuo maždaug 10 tūkst. eurų. Tačiau už šią sumą gausite patį pigiausią ir greičiausiai ne pačios geriausios būklės egzempliorių.
D.Britanijoje jų kainos yra panašios, tačiau šioje šalyje pasirinkimas yra žymiai didesnis. Dabar tik lieka sulaukti kada Lietuvoje bus galima registruoti automobilius su vairu dešinėje.
is-antru-ranku-lexus-is-f8

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų