• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

„Mercedes-Benz“ kartu su keliais partneriais atidarys elektromobilių baterijų perdirbimo gamyklą Vokietijoje. Gamintojos teigimu, su šios gamyklos atidarymu bus siekiama perdirbti ne tik elektromobilių baterijas, bet ir kitas atliekas. 
Daugelis gamintojų pripažįsta, jog perėjimas nuo vidaus degimo variklio prie elektromobilių skatina imtis sprendimų, kurie netolimoje ateityje užtikrintų mažesnį poveikį aplinkai. Dar 2021 m. „Daimler“ koncerno vadovas Ola Källenius paskelbė, jog Vokietijos automobilių pramonės gigantas ruošiasi atidaryti gamyklą, kurioje bus perdirbamos elektromobilių baterijos. Vis dėlto,  šie pažadai pagaliau virsta realybe.
„Mercedes-Benz“ imasi iniciatyvos: nuo 2023 m. pati pradės perdirbti elektromobilių baterijas
Pirmoji gamykla, kurioje bus perdirbamos „Mercedes EQ“ automobilių ličio jonų baterijos (pvz., pradinės baterijos arba energijos kaupikliai iš bandomųjų automobilių), pradės veikti 2023 m. Kuppenheime.
Ši gamykla bus statoma dviem etapais. Pirmiausia iki 2023 m. bus pastatyta mechaninio išmontavimo gamykla. Antrajame etape pradės veikti mechaninio-hidrometalurginio baterijų medžiagų apdorojimo įrenginiai.
Hidrometalurgijoje atskiras baterijoje esančias metalo žaliavas galima išgauti reaguojant su skysčiu. Proceso metu metalas išplaunamas. Šio proceso privalumai: jis taupo energiją, yra labai lengvai pritaikomas ir leidžia pasiekti itin aukštą perdirbimo lygį. „Mercedes-Benz“ duomenimis, jis siekia daugiau kaip 96 proc. Pirmiausia tokiu būdu gamintojas nori išgauti kobaltą, nikelį ir litį. Grafitą ketinama išgauti vėliau.
„Mercedes-Benz“ imasi iniciatyvos: nuo 2023 m. pati pradės perdirbti elektromobilių baterijas
Bandomojoje gamykloje, kurios veikla, pasak „Mercedes-Benz“, yra neutrali CO2 atžvilgiu, bus atliekamas ne tik grynas perdirbimas. Čia turi būti kuriamos logistikos koncepcijos, taip pat koncepcijos, skirtos optimaliam antrinių žaliavų pakartotiniam integravimui į naujų baterijų gamybą. Automobilių gamintojas planuoja ten perdirbti žaliavas, kad jas būtų galima tiesiogiai naudoti naujiems akumuliatoriams gaminti.
Kuppenheime per metus planuojama išgauti 2 500 tonų žaliavų. Šios medžiagos bus panaudotos gaminant daugiau kaip 50 000 akumuliatorių modulių naujiems „Mercedes EQ“ modeliams. Tačiau ateityje šios apimtys išaugs kelis kartus.
Kai tik gamykla pradės veikti kaip norima, „Mercedes-Benz“ kartu su partneriais planuoja panašaus tipo gamyklas pastatyti Jungtinėse Valstijose ir Kinijoje.

„Mercedes-Benz“ kartu su keliais partneriais atidarys elektromobilių baterijų perdirbimo gamyklą Vokietijoje. Gamintojos teigimu, su šios gamyklos atidarymu bus siekiama perdirbti ne tik elektromobilių baterijas, bet ir kitas atliekas. 
Daugelis gamintojų pripažįsta, jog perėjimas nuo vidaus degimo variklio prie elektromobilių skatina imtis sprendimų, kurie netolimoje ateityje užtikrintų mažesnį poveikį aplinkai. Dar 2021 m. „Daimler“ koncerno vadovas Ola Källenius paskelbė, jog Vokietijos automobilių pramonės gigantas ruošiasi atidaryti gamyklą, kurioje bus perdirbamos elektromobilių baterijos. Vis dėlto,  šie pažadai pagaliau virsta realybe.
„Mercedes-Benz“ imasi iniciatyvos: nuo 2023 m. pati pradės perdirbti elektromobilių baterijas
Pirmoji gamykla, kurioje bus perdirbamos „Mercedes EQ“ automobilių ličio jonų baterijos (pvz., pradinės baterijos arba energijos kaupikliai iš bandomųjų automobilių), pradės veikti 2023 m. Kuppenheime.
Ši gamykla bus statoma dviem etapais. Pirmiausia iki 2023 m. bus pastatyta mechaninio išmontavimo gamykla. Antrajame etape pradės veikti mechaninio-hidrometalurginio baterijų medžiagų apdorojimo įrenginiai.
Hidrometalurgijoje atskiras baterijoje esančias metalo žaliavas galima išgauti reaguojant su skysčiu. Proceso metu metalas išplaunamas. Šio proceso privalumai: jis taupo energiją, yra labai lengvai pritaikomas ir leidžia pasiekti itin aukštą perdirbimo lygį. „Mercedes-Benz“ duomenimis, jis siekia daugiau kaip 96 proc. Pirmiausia tokiu būdu gamintojas nori išgauti kobaltą, nikelį ir litį. Grafitą ketinama išgauti vėliau.
„Mercedes-Benz“ imasi iniciatyvos: nuo 2023 m. pati pradės perdirbti elektromobilių baterijas
Bandomojoje gamykloje, kurios veikla, pasak „Mercedes-Benz“, yra neutrali CO2 atžvilgiu, bus atliekamas ne tik grynas perdirbimas. Čia turi būti kuriamos logistikos koncepcijos, taip pat koncepcijos, skirtos optimaliam antrinių žaliavų pakartotiniam integravimui į naujų baterijų gamybą. Automobilių gamintojas planuoja ten perdirbti žaliavas, kad jas būtų galima tiesiogiai naudoti naujiems akumuliatoriams gaminti.
Kuppenheime per metus planuojama išgauti 2 500 tonų žaliavų. Šios medžiagos bus panaudotos gaminant daugiau kaip 50 000 akumuliatorių modulių naujiems „Mercedes EQ“ modeliams. Tačiau ateityje šios apimtys išaugs kelis kartus.
Kai tik gamykla pradės veikti kaip norima, „Mercedes-Benz“ kartu su partneriais planuoja panašaus tipo gamyklas pastatyti Jungtinėse Valstijose ir Kinijoje.

REKLAMA
REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų