REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS
5
Akimirkos iš „Lietuvos metų motociklas“ konkurso (nuotr. Vytauto Pilkausko)

Gegužės 2-ąją kartu su „Metų motociklo 2024“ konkurso startu Lietuvos motociklininkai paskelbs ir oficialią sezono ant dviejų ratų pradžią. Tai – vienas iš daugelio paskutinį pavasario mėnesį laukiančių renginių, kuriuose šimtai motociklininkų sėda ant plieninių žirgų ir drauge su bendraminčiais išvažiuoja į gatves.

5

Gegužės 2-ąją kartu su „Metų motociklo 2024“ konkurso startu Lietuvos motociklininkai paskelbs ir oficialią sezono ant dviejų ratų pradžią. Tai – vienas iš daugelio paskutinį pavasario mėnesį laukiančių renginių, kuriuose šimtai motociklininkų sėda ant plieninių žirgų ir drauge su bendraminčiais išvažiuoja į gatves.

REKLAMA

Įstatymai numato, kad motociklininkai Lietuvoje į kelius gali išvažiuoti nuo kovo 1 d., visgi dažniausiai prasidėjęs pavasaris dažniau reiškia priminimą apie artėjantį sezoną nei realią jo pradžią. Pasiruošimas, kaip pasakoja konkurso „Metų motociklas 2024“ komisijos nariai, nėra tik motociklo techninis aptarnavimas: norint užtikrinti savo saugumą, labai svarbu pasirūpinti ir vienintele kūno apsauga – tinkama apranga.

„Motociklininkų apranga yra labai svari saugumo dedamoji. Mane išgąsdino pasakojimas, kad vos įgiję A kategorijos vairuotojo pažymėjimą, jaunuoliai užsuka į motociklininkams skirto inventoriaus ir drabužių parduotuvę, nusiperka tik šalmą ir ant motociklo sėda su šlepetėmis. Labai svarbu pačiam rūpintis savo saugumu“, – aiškino Vytautas Grašys, Policijos departamento viešosios tvarkos biuro viršininkas.

REKLAMA
REKLAMA

Jis yra yra ne tik patyręs motociklininkas, tačiau ir antrąkart organizuojamo konkurso „Metų motociklas 2024“ komisijos narys.

V. Grašys pabrėžė, kad saugumą kelyje lemia vairuotojo sprendimai prie vairo, bet jei klaidų išvengti nepavyksta, tinkama apranga yra vienintelis barjeras, kūną skiriantis nuo kelio dangos. Kokybiška, motociklininkams pritaikyta apranga gali reikšmingai prisidėti, kad padarytos klaidos nebūtų tokios skaudžios.

REKLAMA

Keleiviai irgi svarbūs

Konkurso komisijos nariai pastebi ir tai, kad yra ne tik saugumu nepasirūpinantys motociklininkai. Pasitaiko atvejų, kai vairuotojas dėvi nuo galvos iki kojų apsaugančią aprangą, o ant vienintelė motociklo sėdinčio keleivio apsauga – šalmas. Dažnai pasiteisinama, kad reikėjo nuvažiuoti nedidelį atstumą, bet automobilių ir motociklų apžvalgininkas bei komisijos narys Jurgis Paplaitis akcentuoja, kad toks elgesys yra kritinė klaida.

„Ypač skaudu žiūrėti, kai tėvai vaikus ant motociklo veža net nepasirūpinę, jog atžala dėvėtų šalmą, nekalbant apie papildomą kūno apsaugą kritimo atveju. Tos trumpos kelionės, kuriomis bandoma pasiteisinti, neretai būna dar rizikingesnės nei leidžiantis į tolimą kelią“, – įžvalgomis dalinasi patyręs motociklininkas.

REKLAMA
REKLAMA

Medžiagos storį pakeitė technologijos

Motociklininkas teigia, kad rinkdamasis aprangą didelį dėmesį skiria jos saugumui. Tik išsirinkęs aukščiausius saugumo reikalavimus atitinkančius drabužius, atkreipia dėmesį į jų dizainą.

Pabrėždamas aprangos saugumo svarbą J. Paplaičiui antrina ir kolega Linas Pačiukaitis, sukaupęs daugiau nei 20 metų motociklininko ir keliautojo motociklu patirtį. Jis prisimena, kad prieš daugelį metų norintys kiek didesnės apsaugos motociklininkai tiesiog ieškodavo storesnių odinių striukių.

„Tuomet odiniai drabužiai buvo patvariausi ir geriausiai apsaugantys kūną. Būdavo patogu, kad tokie drabužiai ne taip greitai peršlapdavo prireikus važiuoti lietuje. Dabar turime odines striukes, kurios yra ne tik madingos, tačiau ir labai saugios. Jos turi įvairias apsaugas, taip pat yra patogios, todėl jomis galime netgi pasipuošti ir važiuoti į miestą. Pats besirinkdamas drabužius, kuriuos vilkėsiu vairuodamas motociklą visada atkreipiu dėmesį, kokia yra nurodyta saugumo klasė, o tik tada matuojuosi ir sprendžiu, ar man patogu“, – pasakoja L. Pačiukaitis.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Visos motociklininkų aprangos, parduodamas Europos Sąjungos (ES) teritorijoje, turi būti įvertintos, sertifikuotos specialaus proceso metu ir būti paženklintos A raidėmis. Viena A raidė reiškia mažiausią apsaugos lygį, dvi A – vidutinį, o trys A – geriausią apsaugos lygį.

„Drabužiai, skirti motociklininkų kūno apsaugai, yra griežtai vertinami, testuojami ir sertifikuojami, naudojamos specialios medžiagos, kurios neplyšta vos nukritus nuo motociklo, ir apsaugo kūną netgi jam slystant asfaltu. Motociklininkų striukės aprūpintos ir papildomomis nugaros, pečių bei alkūnių apsaugomis – paprasta striukė niekaip negali prilygti tokiai“, – skirtumus vardina Daiva Misevičiūtė, lietuviško prekės ženklo „Pando Moto“, gaminančio drabužius ir avalynę motociklininkams, gamybos vadovė.

REKLAMA

Pasiteisinimams nebėra priežasčių

Tam, kad drabužiai neapsunkintų motociklininkų judesių ir jie galėtų jaustis komfortiškai, anot D. Misevičiūtės, papildomoms kūno apsaugoms naudojamos medžiagos, kurios įprastomis sąlygomis yra minkštos ir lanksčios, o smūgio metu sukietėja ir taip apsaugo sąnarius. Motociklininkas gali drabužius su apsaugomis dėvėti nejausdamas suvaržymų, o įvykus nelaimei, apsaugos tampa skydu, apsaugančiu nuo traumų.

„Pando Moto“ atstovė pabrėžia ir tai, kad motociklininkai gali rasti ir vasarai skirtus drabužius, kurie užtikrins ir komfortą, ir apsaugą.

„Vasarai skirtuose drabužiuose naudojame specialią medžiagą, kuri sukuria vėsinantį efektą. Drabužiams naudojama medžiaga „Balistex“ yra pakankamai plona, tačiau joje naudojamas specialus siūlas, kuris yra 15 kartų stipresnis už plieną. Netgi kūnui slystant asfaltu drabužiai neplyšta ir gali apsaugoti nuo odos nudeginimo“, – sako D. Misevičiūtė.

REKLAMA

 

Trys savaitės intensyvių bandymų

Saugumą ir komfortą ypač vertina ir gausybę motociklų per gana trumpą laiką turintys išbandyti konkurso „Metų motociklas 2024“ komisijos nariai. Jie neretai pietų pertraukas biure iškeičia į pasivažinėjimą motociklu, todėl svarbu, kad darbo vietoje jie jaustųsi patogiai ir nesuvaržyti, o prireikus važiuoti – būtų maksimaliai apsaugoti.

Konkurso startas skelbiamas jau gegužės 2-ąją. Per tris savaites komisijos nariai turės išbandyti kelias dešimtis konkurse dalyvaujančių motociklų ir dalyvauti bandymų stovykloje „Pando Moto“ salone greta Vilniaus. Komisija žada leistis ir į ilgesnes keliones, kuriose visi komisijos nariai važiuos tik su vieno tipo motociklais.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

10 komisijos narių laukia svarbi užduotis, nes jiems reikės išrinkti ne tik geriausią metų motociklą, tačiau apdovanoti ir nugalėtojus skirtingose kategorijose. Be pagrindinės nominacijos reikės išskirti geriausią kelioninį, „Adventure“ tipo bei miestui tinkamiausią modelį. Taip pat bus renkamas geriausias motociklas atitinkantis A2 kategorijos reikalavimus bei geriausias elektrinis motociklas. Įvertinimo sulauks ir geriausio dizaino, inovatyviausio motociklo bei kitų nominacijų nugalėtojai.

Konkurso nugalėtojai bus skelbiami gegužės 23-ąją.

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų