• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS



Bebe įspūdingiausia praeito sezono nuotrauka buvo "Samsono Subaru šuolis į nežinią". Ji buvo naudojama "300 lakes" ralio reklamai. Kaip gimė ši nuotrauka ir apie kitus fotografo išgyvenimus kalbame su legendiniu Lietuvos automobilių fotografu žinomu kaip VAZZ.


Kada ir kaip pirmą kartą nuspaudei fotoaparato mygtuką ir užfiksavai pirmą kadrą?
Vaikystėje, su dovanų gauta "juostine muiline". Bet tuomet tai visiškai „neužkabino“. Net nepamenu ką fotografavau. Tikrasis smagumas prasidėjo kur kas vėliau, atėjus „skaitmeninei erai“.


Dažnai žinomi automobilių fotografai Tave mini kaip geriausią Lietuvos fotografą, kuris fiksuoja automobilius. Kiti skundžiasi, kad kaip besistengtum, štai iš kažkur „išlenda“ VAZZ ir viską padaro geriau. Kaip manai, kur ta paslaptis?
Nežinau ką ir pasakyti. Nelaikau savęs „fotografu pagal pašaukimą“. Tiesiog fotografija anuomet pasirodė paprasčiausias būdas sudominti automobiliais kitus, parodyti juos taip, kaip matau pats. Manau tai vienas iš etapų gyvenime. Kas žino, galbūt vėliau pradėsiu automobilius piešti :), filmuoti ar galų gale pats konstruoti. Tai ir yra ta varomoji jėga, kuri verčia stengtis padaryti taip gerai kaip tik gali.


Kokios ar kokia tavo manymu geriausia tavo nuotrauka iki šiol?
Hmm. Tikrai neturiu asmeninio "favorito". Kiekvieną kart darant kažką naujo, atrodo „na dabar tai padarysiu!“ Jei kažkas ir pavyksta, tai džiaugsmas greit „išgaruoja“ ir vėl iki sekančio „na dabar tai padarysiu“ momento. Todėl iki šiol dar nieko nepadariau, bet „TIKRAI PADARYSIU“ sekantį kartą! :)


Smagu fotografuoti kai šviečia saulutė, arba yra laiko susikurti savo apšvietimą. Tačiau esi vienas nedaugelių, kuris sugebi ir beviltiškoje situacijoje „išlaužti gerą kadrą.“ Žinoma visko neatskleisi, tačiau į ką turėtų atkreipti dėmesį jauni fotografai fotografuodami prastomis sąlygosi?
Na taip, blogiausia sąlyga iš visų blogų sąlygų yra laiko trūkumas. Blogiau nei kruša ar -30°C. Visą kitą galima įveikti. Jei nėra laiko, nelieka nieko kito kaip tik pasikliauti jau išbandytais metodais ir nerizikuojant daryti tai taip, kaip jau esi daręs ir tikėtis geriausio rezultato. Nežinau, ką galima daugiau patarti tokioje situacijoje.


Bet jei laiko kiek daugiau, galima ir „pažaisti“. :) Pavyzdžiui, užduotis buvo padaryti nuotrauką „300 lakes" ralio žurnalui. Tema - tramplinas. Viskas ką turėjome tai nevažiuojanti M.Samsono mašina jo dirbtuvėse. Įsitikinus, kad su ja pašokinėti nepavyks, o ir kur šokinėti nebuvo, teko imtis improvizacijos. Prisiminiau, kad paprastai ralio automobiliai, kadangi neretai tvarkomi „karo lauko“ sąlygomis, turi įmontuotus tvirtinimus stovams, kurie leidžia automobilį iškelti į tokį aukštį, kad po juo galėtų patogiai darbuotis mechanikai. Paaiškėjo, kad ši Subaru to neturi, na bet tai nebėda!


Kad automobilio „nosis“ kabotu kiek aukščiau, ne va tai automobilis „kabo“ šuolyje, panaudotas rankinis keltuvas. Dėl didelės pakabos eigos, net ir gana aukštai iškelta Impreza neatrodo pernelyg atitrūkusi nuo žemės. Deja čia nieko nepadarysime, stovai neleidžia iškelti aukščiau. Teks imtis gudrybių sekančiuose žingsniuose.


Sekantis žingsnis - „judantis“ fonas. Į pagalbą atskuba „peZukas“! Paprasčiausiomis priemonėmis sukonstruojame laikiklį fotoaparatui. Trikojis apverstas aukštyn kojomis tam, kad butu galima reguliuoti fotoaparato atstumą nuo žemės. Tai padės „kilstelėti“ Subaru nuo žemės. Judančio fono nutrauką darysime fotoaparatą maksimaliai pakėlę, o Subaru stovinčio ant kojūkų – nuleidę. Sujungus 2 kadrus į vieną, atrodys kad Subaru yra aukščiau, nei jinai buvo iš tiesų. "Win-win. "


Kadangi "Canon‘as" pritvirtintas aukštyn kojomis, ir itin nepatogioje padėtyje, labai praverčia prijungtas „laptopas“. Paprasta "kadruoti" ir iškarto pažiūrėti kas gaunasi.


Foną turime. Išlaikymas – 5 sekundės. Atrodo daug, bet taip buvo daryta tam, kad "peZuko" nereiktu užkurti. Užkūrus ir važiuojant atsiranda papildomos vibracijos. Verčiau jau naudoti ilgesnį išlaikymą ir masiną tiesiog lėtai stumti. Paskutinė nuotrauka – subaru ant kojukų. Taipogi kiek ilgesnis išlaikymas, kad būtų galima užfiksuoti ratų sukimąsi. Čia labai pasitarnavo Subaru AWD sistema su "blokiruotėmis". Rankomis sukant vieną ratą – sukasi visi 4. "Easy."


Galiausiai suklijuojame 2 nuotraukas į vieną ir turime Subaru šuolyje.


Skaitytojas patenkintas. "Mission accomplished" :)
Kokią techniką dabar naudoji?
"Senutėlis" Canon 40d + dar senesnis kit‘inis 18-55mm (likęs nuo pirmojo dslr‘o 2005 metais. Vis dar veikia! :) ) + 10-22mm Canon + 50mm 1.8 + 70-300mm Sigma + keletas "home made" dalykėlių.








Daugiau "kvapą gniaužiančių" VAZZ nuotraukų galite pamatyti jo interneto svetainėje
vazz.lt.



Bebe įspūdingiausia praeito sezono nuotrauka buvo "Samsono Subaru šuolis į nežinią". Ji buvo naudojama "300 lakes" ralio reklamai. Kaip gimė ši nuotrauka ir apie kitus fotografo išgyvenimus kalbame su legendiniu Lietuvos automobilių fotografu žinomu kaip VAZZ.


Kada ir kaip pirmą kartą nuspaudei fotoaparato mygtuką ir užfiksavai pirmą kadrą?
Vaikystėje, su dovanų gauta "juostine muiline". Bet tuomet tai visiškai „neužkabino“. Net nepamenu ką fotografavau. Tikrasis smagumas prasidėjo kur kas vėliau, atėjus „skaitmeninei erai“.


Dažnai žinomi automobilių fotografai Tave mini kaip geriausią Lietuvos fotografą, kuris fiksuoja automobilius. Kiti skundžiasi, kad kaip besistengtum, štai iš kažkur „išlenda“ VAZZ ir viską padaro geriau. Kaip manai, kur ta paslaptis?
Nežinau ką ir pasakyti. Nelaikau savęs „fotografu pagal pašaukimą“. Tiesiog fotografija anuomet pasirodė paprasčiausias būdas sudominti automobiliais kitus, parodyti juos taip, kaip matau pats. Manau tai vienas iš etapų gyvenime. Kas žino, galbūt vėliau pradėsiu automobilius piešti :), filmuoti ar galų gale pats konstruoti. Tai ir yra ta varomoji jėga, kuri verčia stengtis padaryti taip gerai kaip tik gali.


Kokios ar kokia tavo manymu geriausia tavo nuotrauka iki šiol?
Hmm. Tikrai neturiu asmeninio "favorito". Kiekvieną kart darant kažką naujo, atrodo „na dabar tai padarysiu!“ Jei kažkas ir pavyksta, tai džiaugsmas greit „išgaruoja“ ir vėl iki sekančio „na dabar tai padarysiu“ momento. Todėl iki šiol dar nieko nepadariau, bet „TIKRAI PADARYSIU“ sekantį kartą! :)


Smagu fotografuoti kai šviečia saulutė, arba yra laiko susikurti savo apšvietimą. Tačiau esi vienas nedaugelių, kuris sugebi ir beviltiškoje situacijoje „išlaužti gerą kadrą.“ Žinoma visko neatskleisi, tačiau į ką turėtų atkreipti dėmesį jauni fotografai fotografuodami prastomis sąlygosi?
Na taip, blogiausia sąlyga iš visų blogų sąlygų yra laiko trūkumas. Blogiau nei kruša ar -30°C. Visą kitą galima įveikti. Jei nėra laiko, nelieka nieko kito kaip tik pasikliauti jau išbandytais metodais ir nerizikuojant daryti tai taip, kaip jau esi daręs ir tikėtis geriausio rezultato. Nežinau, ką galima daugiau patarti tokioje situacijoje.


Bet jei laiko kiek daugiau, galima ir „pažaisti“. :) Pavyzdžiui, užduotis buvo padaryti nuotrauką „300 lakes" ralio žurnalui. Tema - tramplinas. Viskas ką turėjome tai nevažiuojanti M.Samsono mašina jo dirbtuvėse. Įsitikinus, kad su ja pašokinėti nepavyks, o ir kur šokinėti nebuvo, teko imtis improvizacijos. Prisiminiau, kad paprastai ralio automobiliai, kadangi neretai tvarkomi „karo lauko“ sąlygomis, turi įmontuotus tvirtinimus stovams, kurie leidžia automobilį iškelti į tokį aukštį, kad po juo galėtų patogiai darbuotis mechanikai. Paaiškėjo, kad ši Subaru to neturi, na bet tai nebėda!


Kad automobilio „nosis“ kabotu kiek aukščiau, ne va tai automobilis „kabo“ šuolyje, panaudotas rankinis keltuvas. Dėl didelės pakabos eigos, net ir gana aukštai iškelta Impreza neatrodo pernelyg atitrūkusi nuo žemės. Deja čia nieko nepadarysime, stovai neleidžia iškelti aukščiau. Teks imtis gudrybių sekančiuose žingsniuose.


Sekantis žingsnis - „judantis“ fonas. Į pagalbą atskuba „peZukas“! Paprasčiausiomis priemonėmis sukonstruojame laikiklį fotoaparatui. Trikojis apverstas aukštyn kojomis tam, kad butu galima reguliuoti fotoaparato atstumą nuo žemės. Tai padės „kilstelėti“ Subaru nuo žemės. Judančio fono nutrauką darysime fotoaparatą maksimaliai pakėlę, o Subaru stovinčio ant kojūkų – nuleidę. Sujungus 2 kadrus į vieną, atrodys kad Subaru yra aukščiau, nei jinai buvo iš tiesų. "Win-win. "


Kadangi "Canon‘as" pritvirtintas aukštyn kojomis, ir itin nepatogioje padėtyje, labai praverčia prijungtas „laptopas“. Paprasta "kadruoti" ir iškarto pažiūrėti kas gaunasi.


Foną turime. Išlaikymas – 5 sekundės. Atrodo daug, bet taip buvo daryta tam, kad "peZuko" nereiktu užkurti. Užkūrus ir važiuojant atsiranda papildomos vibracijos. Verčiau jau naudoti ilgesnį išlaikymą ir masiną tiesiog lėtai stumti. Paskutinė nuotrauka – subaru ant kojukų. Taipogi kiek ilgesnis išlaikymas, kad būtų galima užfiksuoti ratų sukimąsi. Čia labai pasitarnavo Subaru AWD sistema su "blokiruotėmis". Rankomis sukant vieną ratą – sukasi visi 4. "Easy."


Galiausiai suklijuojame 2 nuotraukas į vieną ir turime Subaru šuolyje.


Skaitytojas patenkintas. "Mission accomplished" :)
Kokią techniką dabar naudoji?
"Senutėlis" Canon 40d + dar senesnis kit‘inis 18-55mm (likęs nuo pirmojo dslr‘o 2005 metais. Vis dar veikia! :) ) + 10-22mm Canon + 50mm 1.8 + 70-300mm Sigma + keletas "home made" dalykėlių.








Daugiau "kvapą gniaužiančių" VAZZ nuotraukų galite pamatyti jo interneto svetainėje
vazz.lt.

REKLAMA
REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų