Kadangi automobilių gamintojai negalėjo patenkinti milžiniškos paklausos, netrukus į naudotų automobilių rinką atsigręžę pirkėjai sukėlė dar vieną nemalonią tendenciją – akivaizdų naudotų automobilių kainų augimą, kuris yra išlikęs iki šių dienų.
Natūralu, jog šia proga pasinaudojo kone visi automobilių gamintojai. Jie ženkliai padidino naujų automobilių kainas, tikėdamasi, jog tai sušvelnins norinčiųjų įsigyti gretas, tačiau taip neįvyko. Visi automobilių gamintojai fiksuoja rekordinius pelnus ir paklausą, tačiau Šveicarijos „UBS Asset Management“ atliktas tyrimas parodė, jog aukštų kainų „rojus“ pamažu baigiasi.
Bendrovės analitikai tikina, jog automobilių gamintojams išsprendus praktiškai visus tiekimo grandinės nesklandumus, visų modelių gamybos pajėgumai sugrįžta į normalią padėtį, o tai reiškia, jog pagamintų automobilių kiekis 2023 m. bus 6% didesnis negu to reikalauja naujų automobilių rinka.
Kiekybiškai tai reiškia penkių milijonų transporto priemonių perteklinę pasiūlą, todėl „UBS Asset Management“ teigimu, tai paskatins gamintojus mažinti automobilių kainas arba sugrįžti prie patrauklių pasiūlymų kampanijos.
Tikimasi, jog akivaizdus kainų kritimas įvyks antrąjį šių metų pusmetį. Be to, „UBS Asset Management nuomone, pirmuosius pokyčius galima įžvelgti jau dabar. Metų pradžioje savo automobilių kainas ženkliai sumažino „Tesla“, o vėliau ir „Lucid“, „Rivian“ ir „Ford“.
„Atsižvelgiant į vis augantį sandėliuose esančių automobilių skaičių, gamintojai tiesiog privalės imtis veiksmų, jog galėtų juos greičiau parduoti. Kainų karas jau prasidėjo elektromobilių segmente, tačiau mes tikimės, jog jis išplis ir į vidaus degimo variklius turinčių automobilių segmentą“, – savo pranešime rašo „UBS Asset Management“.
Analitikų teigimu, labiausiai tikėtina, jog kainas pradės mažinti tokie automobilių gamintojai kaip „Kia“, „Hyundai“, „Škoda“ ar „Volkswagen“ – markės, kurios gamina automobilius vidurinei klasei. O štai aukštesnės klasės automobilių gamintojai į kainų mažinimo žaidynes velsis mažiau.
Galiausiai, pernelyg stipriai išbrangusių naujų automobilių įsigijimą stabdo infliacija, brangstantis maistas ir būsto išlaikymas, todėl „UBS Assete Management“ analitikų teigimu, naujo automobilio įsigijimas šiandien nėra racionalus sprendimas.
Kita vertus, pažvelgus į naujų automobilių pardavimų statistiką Europoje, šiandien europiečiai mieliau renkasi nuosaikiai įkainotą, biudžetinės klasės „Dacia Sandero“, kuris jau keletą mėnesių iš eilės yra vienas perkamiausių naujų automobilių Europoje.